Σημαντικές είναι οι αλλαγές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και δει στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Οι αλλαγές περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου που θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση.

 

Ανάμεσα στις βασικές προτάσεις περιλαμβάνονται η σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης,, ο μετασχηματισμός της Γ’ Λυκείου σε προπαρασκευαστική τάξη με λιγότερα μαθήματα αλλά περισσότερες ώρες ανά μάθημα και η σύνδεση των γενικών με τα επαγγελματικά λύκεια με «αλληλοδανεισμό» μαθημάτων.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτός θα γίνεται μεεξετάσεις που θα πραγματοποιούνται κεντρικά δυο φορές τον χρόνο: στα τέλη του Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο. Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στον βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνο αν βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου, ενώ σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συνυπολογίζονται. Ο στόχος της προτεινόμενης μεταρρύθμισης είναι διπλός: αφενός να δίδεται ένα «μπόνους» στους μαθητές και αφετέρου να «αποδραματοποιούνται» οι τελικές εξετάσεις.

Ο βαθμός πρόσβασης τώρα προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από τον βαθμό του απολυτηρίου. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται.

Οι εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τρία μαθήματα. Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα δυο είναι μαθήματα εμβάθυνσης που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια.

Εφόσον επιδιώκει την εισαγωγή του/της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιλέγει ζεύγος μαθημάτων που δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Για την πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο, ή σε περισσότερα τμήματα απαιτείται και ένα 3ο μάθημα εμβάθυνσης, το οποίο:

– είτε επιλέγει μάθημα που συνδυάζεται με κάποιο μάθημα του αρχικού ζεύγους δημιουργώντας νέο ζεύγος, που δίνει πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο,

– είτε επιλέγει μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένα τμήματα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επέλεξε), δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική,

– είτε απλώς επιλέγει ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει.

4208441(EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

 

Ο βαθμός του απολυτηρίου προκύπτει σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς των δύο τετραμήνων (οι οποίοι με τη σειρά τους διαμορφώνονται από τη συνολική συμμετοχή στην τάξη, το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου και μια εκτενή εργασία), και σε έναν βαθμό από τους βαθμούς κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων.

Κατά τα λοιπά, η υποχρεωτική εκπαίδευση επεκτείνεται από το 15ο έτος στο 18ο έτος για τη γενιά που ξεκινά το σχολικό έτος 2017-8 την Α΄ Λυκείου. Η Α΄ τάξη του Λυκείου αποτελεί συνέχεια του γυμνασίου, δηλαδή σχεδόν όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους. Η Β΄ τάξη χαρακτηρίζεται ως μεταβατική (προβλέπονται περισσότερα μαθήματα επιλογής), ενώ στην Γ’ Τάξη που είναι προπαρασκευαστική είτε για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που διαμορφώνουν το προσωπικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα, με λίγες διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα κοινά για όλους μαθήματα.

Παράλληλα επιδιώκεται αύξηση των ωρών ανά μάθημα και μείωση των μαθημάτων. Στη Β΄ ΓΕΛ τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4/ωρα και στη Γ΄ ΓΕΛ είναι 6/ωρα.

Ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο κεντρικό δελτίο Ειδήσεων της ΕΡΤ, ανέφερε πως οι αλλαγές στη β’λυκείου θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται από την επόμενη χρονιά ενώ οι αλλαγές που θα αφορούν την γ’ λυκείου θα εφαρμοστούν το 2019-2020.

Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε πως το νομοσχέδιο θα τεθεί πολύ σύντομα σε διαβούλευση, πράγμα που σημαίνει ότι οι αλλαγές δεν είναι οριστικές, αλλά μπαίνουν σε δημόσιο διάλογο. Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας μετά την παρουσίαση του νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο, ενημέρωσε τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων.

«Δεν μπορεί να συνεχιστεί ένα σύστημα ο μοναδικός στόχος του οποίου είναι η προετοιμασία για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο έχοντας καταστήσει παράλληλα την παραπαιδεία οργανικό τμήμα της δημόσιας εκπαίδευσης», τόνισε σε άλλο σημείο προσθέτοντας ότι οι τρεις ώρες εξέτασης δεν μπορούν να παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στο ακαδημαϊκό μέλλον ενός μαθητή.

Αναφέρθηκε ακόμη στον ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα ανώτατα ιδρύματα: «Τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να μείνουν έξω από μια τέτοια ριζική ανασυγκρότηση», υπογράμμισε για να προσθέσει ότι η μεταρρύθμιση θα πετύχει στον βαθμό που «το περιεχόμενο των μαθημάτων θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των καιρών μας».

Σημείωσε ακόμη ότι επιτυχία δεν μπορεί να υπάρξει εάν η πολιτεία δεν φροντίσει τους εκπαιδευτικούς, ενώ σε σχετική ερώτηση διαβεβαίωσε ότι είναι όλα έτοιμα για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου χωρίς προβλήματα με την εξαίρεση των σεισμόπληκτων περιοχών της Μυτιλήνης. «Ας ελπίσουμε ότι από φέτος θα μπούμε σε μια κανονικότητα» κατέληξε διερωτώμενος για ποιον λόγο αυτή η ετοιμότητα απουσίαζε στο παρελθόν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

 

 

 

Πηγή:www.cnn.gr

Share This