Συνέντευξη: Βικτώρια Γκουντώνη

Φωτογραφίες: Νικολέτα Σαββάκη

 

 

Οι ημέρες του Ευθύμη Σαββάκη είναι πάντοτε γεμάτες και παραγωγικές και αυτό γιατί το μυαλό του κατακλύζεται συνεχώς με φρέσκες ιδέες. Πρωτοπόρος δημοσιογράφος  με ένα πολυσυλλεκτικό και μακροσκελές βιογραφικό, δεν σταματά ποτέ να δημιουργεί και να καινοτομεί, γιατί αγαπά πραγματικά τη δουλειά του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τελευταία του συνεργασία με ένα οίκο τελετών και η δημιουργία μιας ρηξικέλευθης επικοινωνιακής πολιτικής που πλέον παρουσιάζεται σε αίθουσες πανεπιστημίου! Foodie, βιβλιοφάγος, πολυπράγμων με μεταδοτικό χαμόγελο, ο Ευθύμης Σαββάκης είναι ένας άνθρωπος που αξίζει να γνωρίσεις!

 


 

Το πάθος για τη δημοσιογραφία

Από μικρός έλεγα σε γονείς, φίλους και συμμαθητές ότι κάποια μέρα θα γίνω «δημοσιογράφος», μέσα στο ρομαντικό συννεφάκι που συνοδεύει την παιδική ηλικία. Μεγαλώνοντας και φτάνοντας στο Λύκειο, το αρχικό όνειρο έγινε συνειδητή επιλογή και έτσι μετά τις Πανελλήνιες εξετάσεις (όπου με τα μόρια που είχα συγκεντρώσει έπιανα και Νομική) δήλωσα στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ. και πέρασα από τους πρώτους.

 

Ένιωσα ότι τα κατάφερα

Στην πρακτική μου άσκηση. Ήμουν 18 (και κάτι) χρονών και είχα ραντεβού με την Χριστίνα Ταχιάου, τότε αρχισυντάκτρια στο περιοδικό «Επιλογές» της Εφημερίδας «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ». Με ζύγισε, με ρώτησε (2-3 φορές) αν ήμουν όντως πάνω από 18 και στη συνέχεια μου έδωσε το ΟΚ για να μπω στην ομάδα του περιοδικού. Η πρώτη μου δουλειά ήταν γεγονός!

 

Η μεγαλύτερη απόλαυση της δουλειάς

Το να βοηθάνε τα άρθρα μου στην ανάδειξη ιστοριών, προσώπων και ιδεών που πραγματικά προσπαθούν, καινοτομούν και ονειρεύονται σε μία χώρα που εχθρεύεται και τα τρία.

 

Το  μεγαλύτερο μάθημα από τη δουλειά

Ότι οι πιο όμορφες ιστορίες κρύβονται στα (στερεοτυπικά) πιο σκοτεινά μέρη.

 

Η συμμετοχή στο σύγγραμμα «Αμερικανικές σειρές στην Ελληνική τηλεόραση»

To συγκεκριμένο σύγγραμμα είναι ένα πολυετές επιστημονικό έργο από μία ομάδα 17 ερευνητών που μελετά την ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης από το1967 έως σήμερα. Μία περίοδος 50 ετών που σημαδεύτηκε από σπουδαίες τεχνολογικές αλλαγές και συγκλήσεις στον τομέα των μέσων επικοινωνίας. Όπως αναφέρει και η περιγραφή του βιβλίου, εντός του επιχειρείται μία συστηματική έρευνα του τρόπου με τον οποίο οργανώθηκε η προβολή και πρόσληψη των αμερικανικών τηλεοπτικών σειρών μυθοπλασίας στη χώρα μας, έτσι ώστε να αναζητηθούν οι ιδεολογικές και ψυχοκοινωνικές δυναμικές που επηρέασαν και διαμόρφωσαν την ταυτότητα του Έλληνα τηλεθεατή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, μαζί με την κα Δήμητρα Δημητρακοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ., επιμεληθήκαμε ένα κεφάλαιο που αφορά τη «μετεξέλιξη της τηλεθέασης στην ψηφιακή εποχή», εξετάζοντας ως αντικείμενο μελέτης τη δημοφιλή σειρά “House of Cards” και επεκτείνοντας την έρευνα στο φαινόμενο του Netflix, αλλά και στον τρόπο που καταναλώνουμε πλέον τηλεοπτικό περιεχόμενο.

 

Η συνεργασία με έναν οίκο τελετών και επαναπροσδιορισμός του προφίλ μιας τέτοιας επιχείρησης

Νομίζω ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αναλάβει ποτέ στα 12 χρόνια που εργάζομαι και γνώριζα από την πρώτη στιγμή ότι ενέχει ένα τεράστιο ρίσκο μέσα της. Το να κάνεις, άλλωστε, social media και επικοινωνία για ένα αντικείμενο/τομέα που φέρνει συνειρμικά σε όλους τις χειρότερες αναμνήσεις είναι από μόνο του μία τεράστια γκρίζα ζώνη, όπου ο παραμικρός λάθος χειρισμός μπορεί να σε «θάψει». Ωστόσο, θεωρώ πως χειριζόμαστε με τέτοιο τρόπο την ιδιαίτερη αυτή περίπτωση, που ο κόσμος εκτίμησε τις προθέσεις μας και το περιεχόμενο που του σερβίρουμε και συμμετέχει ενεργά. Άλλωστε κι εμείς κάναμε εντυπωσιακή εκκίνηση με τη δημιουργία του πρώτου χαρακτήρα Οίκου Τελετών στον κόσμο (#xaroulisbaboulas), καμπάνια οδικής ασφάλειας ανήμερα του Black Friday, συμμετοχή στην ταινία Bachelor 2 όπου ο Γιάννης Τσιμιτσέλης μετονομάστηκε σε… Αντώνη Μπαμπούλα, υλοποίηση του πρώτου Unboxing Οίκου Τελετών στον κόσμο που θα στηρίξει 10 ιδρύματα της χώρας και πολλά άλλα. Επικοινωνιακή Πολιτική που έχει παρουσιαστεί ήδη μέχρι και σε αίθουσες Πανεπιστημίων!

 

Επαγγελματικές ενασχολήσεις αυτή την περίοδο

Αυτή την περίοδο βρίσκομαι στο στάδιο των ερευνών για το διδακτορικό μου και ξεκίνησα ως ερευνητής στο μεγάλο ερευνητικό πρότζεκτ της Google με Ακαδημαϊκό Υπεύθυνο τον κο Νίκο Παναγιώτου. Παράλληλα, είμαι Διευθυντής Επικοινωνίας της ΑΡΣΙΣ, μίας ΜΚΟ με τεράστια ιστορία σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, εργάζομαι για την 24 Media, τον μεγαλύτερο Όμιλο Media της χώρας, ενώ κάνω και επικοινωνία – παροχή περιεχομένου σε εταιρείες, ομίλους και ιδιώτες στην Ελλάδα, την Κύπρο, το Βέλγιο, την Αγγλία και την Αμερική. Ιδιαίτερα απαιτητική περίοδος, αλλά τουλάχιστον με πράγματα που επέλεξα και αγαπώ.

 

Για τη μιντιακή κατάσταση στην Ελλάδα

Σίγουρα τα προσεχή χρόνια θα αλλάξει το μιντιακό περιβάλλον (και) στη χώρα μας. Κατά πολύ. Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες, το πλαίσιο μεταβάλλεται και τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο στην ψηφιακή αρένα. Ας σταθούμε στις πιο πρόσφατες εξαγγελίες του ίδιου του Mr. Facebook σχετικά με την απήχηση των σελίδων που θα περιοριστεί αισθητά. Μία ανάλυση του κοινού των κορυφαίων sites της χώρας θα σου δείξει ότι η συντριπτική πλειοψηφία μπαίνει μέσα από το Facebook κι όχι απευθείας, πληκτρολογώντας τη διεύθυνση. Έτσι, όπως καταλαβαίνεις, θα βιώσουμε σημαντικές αλλαγές, όπου ο σύγχρονος δημοσιογράφος καλείται να ξεχωρίσει μέσα από τρία πράγματα: πρωτογενές περιεχόμενο, διάβασμα και εξειδίκευση.

 

 

 

 

Η επιλογή παραμονής στην Ελλάδα

Η πολυτέλεια του ψηφιακού διαφωτισμού που διανύουμε είναι ότι μπορείς να δουλεύεις από απόσταση για εταιρείες του εξωτερικού, απολαμβάνοντας τις αντίστοιχες απολαβές του «έξω» και τις ωραίες συνθήκες διαβίωσης του «μέσα». Έτσι, εδώ και καμία δεκαριά χρόνια έχω σταθερή επαγγελματική σχέση με μεγάλα media, ιδιώτες και εταιρείες του εξωτερικού, με αποκορύφωμα τη συνεργασία μου με την bet365, έναν πραγματικό κολοσσό στον τομέα της και μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου. Μία συνεργασία έξι ετών που μου δίδαξε με τον καλύτερο τρόπο πώς είναι να δουλεύεις με το εξωτερικό. Οπότε δεν έχω κάποιο «απωθημένο», χωρίς αυτό να σημαίνει πως αποκλείω τα επόμενα χρόνια να πάρω την απόφαση να μεταναστεύσω.

 

Η σχέση με την πόλη της Θεσσαλονίκης

Ερωτική. Φέτος συμπληρώνω 13 χρόνια εντός της και νιώθω ότι τα βήματά μας έχουν συγχρονιστεί πλήρως, χωρίς ποτέ να οδηγούν στο αδιέξοδο της πλήξης.

 

Η κινητήριος δύναμη για καινοτομία και δημιουργικότητα

Η έννοια της πρόκλησης. Θέλω πάντα στα πρότζεκτ που αναλαμβάνω, είτε αφορούν ένα ερευνητικό έργο στο Πανεπιστήμιο, είτε μία επαγγελματική πρόταση, να υπάρχει το στοιχείο της πρόκλησης. Για να μου κεντρίσει το ενδιαφέρον και να αναμετρηθώ μαζί της. Χάσεις – κερδίσεις στην τελική δεν έχει σημασία. Μόνο νικητής βγαίνεις από τέτοιες «μάχες». Γιατί εξελίσσεσαι.

 

Τελευταίο βιβλιοκόλλημα

Η «Δίψα» του Jo Nesbo. Ο «βασιλιάς» μας άφησε σημάδι με την τελευταία περιπέτεια του Χόλε.

 

Η συνήθεια που αφήνω πίσω για το 2018

Το να μην μπορώ να παρατήσω ένα βιβλίο, όσο κακό και να είναι, μέχρι να το τελειώσω. Το οποίο, αν το σκεφτείς, έχει δεκάδες προεκτάσεις στην καθημερινότητά μας, γιατί δεν πρέπει να αφιερώνουμε ούτε δευτερόλεπτο σε βαρετά πράγματα. Όπως μου διδάσκει και η ενασχόλησή μου με τον κορυφαίο Οίκο Τελετών της χώρας, το μεγαλύτερο λάθος του ανθρώπου είναι πως θεωρεί ότι ο χρόνος για να κάνει αυτά που θέλει είναι απεριόριστος.

 

Share This