Η  Μεσογειακή διατροφή βασίζεται στις διατροφικές συνήθειες και παραδόσεις της Κρήτης και της Νοτίου Ιταλίας. Η εφαρμογή της μεσογειακής διατροφής μπορεί να προσφέρει όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός, προάγοντας την υγεία και την ευεξία. Η Μεσογειακή διατροφή, αποδίδεται σχηματικά με τη μορφή πυραμίδας προκειμένου να προσδιοριστεί για κάθε είδος τροφίμου η απαιτούμενη ποσότητα κατανάλωσης σε μηνιαία, εβδομαδιαία και καθημερινή συχνότητα. Η πυραμίδα στη βάση της περιλαμβάνει τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά και σε σημαντικές ποσότητες, ενώ αντίθετα στην κορυφή της βρίσκονται οι τροφές που πρέπει να καταναλώνονται αραιά και σε μικρότερες ποσότητες.

 Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΖΩΗ

Η αρχή της φοιτητικής ζωής αποτελεί  και την αρχή μιας ανεξάρτητης ζωής  για έναν νέο φοιτητή. Μεταξύ άλλων, λοιπόν, ο φοιτητής θα πρέπει να φροντίσει και για την καθημερινή διατροφή του.  Η διατροφή των φοιτητών σήμερα χαρακτηρίζεται από ακανόνιστα γεύματα και αυξημένη κατανάλωση διάφορων σνακ.  Αρκετά γεύματα μέσα στην ημέρα παραλείπονται. Τα ωράρια αλλάζουν καθημερινά και σε κάθε εξάμηνο. Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, το στρες και οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, συμβάλουν σε ακανόνιστες διατροφικές συνήθειες. Οι φοιτητές έχουν μικρή ποικιλία στη διατροφή τους. Στρέφονται συχνά σε τρόφιμα υψηλής θερμιδικής περιεκτικότητας με χαμηλή όμως, θρεπτική αξία. Συνήθως οι φοιτητές ξεκινούν τη μέρα τους μόνο με ένα καφέ και στη συνεχεία το επόμενο τους γεύμα είναι το μεσημεριανό όπου οι επιλογές τους στρέφονται στο εύκολο και γρήγορο φαγητό. Το απογευματινό τους παραλείπεται συνήθως και μεταβαίνουν απευθείας στο βραδινό που και αυτό αποτελεί μια γρήγορη και εύκολη λύση. Έτσι μέσα στη μέρα έχουν καταναλώσει ουσιαστικά δυο γεύματα τα όποια είναι υψηλής θερμιδικής άξιας καθώς και πλούσια σε λιπαρά.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ

Ένα καλό πρωινό είναι απαραίτητο για το ξεκίνημα μιας μέρας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει γάλα με δημητριακά η ψωμί με μελί. Καλό θα ήταν μετά το πρωινό να επακολουθεί ένα πρόγευμα κατά το όποιο θα μπορούσε να καταναλωθεί ένα φρούτο η ένα κουλούρι η ένα σάντουιτς με γαλόπουλα και κασέρι. Το μεσημεριανό πρέπει να είναι πλήρες να αποτελείται από υδατάνθρακες πρωτεΐνη και λίπη παρουσία λαχανικών είναι απαραίτητη στο καθημερινό μεσημεριανό τραπέζι .Ακόμα όμως και  αν παραγγείλετε φαγητό απέξω μπορείτε να επιλέξετε  ένα  πιο ελαφρύ γεύμα και ισορροπημένο γεύμα. Το απογευματινό θα μπορούσε να περιέχει φρούτα η γρήγορα και εύκολα σνακ όπως  μπάρες δημητριακών η γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά. Οι φοιτητές συνήθως το βράδυ επιλέγουν τη βραδινή έξοδο, όποτε το βραδινό γεύμα τους θα είναι κάτι σε fast food.Οι επιλογές τους για να είναι πιο υγιεινό το  γεύμα  τους  είναι κοτόπουλο σουβλάκι με αλάδωτη πίτα η σαλάτα η σάντουιτς με γαλόπουλα.

ΦOIΤΗΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Στον ελεύθερο χρόνο οι φοιτητές θα μπορούσαν να εντάξουν την άσκηση, αυτό θα μπορούσε να ήταν ένα γρήγορο περπάτημα η η επιλογή του γυμναστηρίου. Η άσκηση ενισχύει τις επιδόσεις και την παραγωγικότητα. Επίσης η γυμναστική πριν από τη μελέτη βοήθα στη διαύγεια του εγκέφαλου και βοήθα στη μείωση του άγχους. Τέλος η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει στην ελάττωση του στρες που εχει ένας  φοιτητής από τις υποχρεώσεις και γενικά την καθημερινότητα. Η γυμναστική μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος διαλογισμού αφού βοήθα το μυαλό να συγκεντρωθεί περισσότερο σε μια δραστηριότητα.

      

                

Γαλογαυρου  Μαρία,   Προϊσταμένη Τμήματος διατροφής , ΓΝ Μαμάτσειο

σε συνεργασία με τους εκπαιδευόμενους: Αναστάσιος Καραδήμος,  Νικολέτα  Πουλιοπούλου

 

 

 

 

 

Share This