Φωτογραφίες: Χρήστος Παπαδόπουλος
Από την πρώτη στιγμή που γνώρισα τη Γιούλη Ντουρντουρέκα, κατάλαβα πως είναι το κορίτσι που έχει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σου. Είναι αυτό που λέμε πολυεργαλείο. Κυριολεκτικά όμως. Με αφορμή την περιέργεια μου για όλα αυτά τα οποία κάνει και για όλα αυτά που καταφέρνει καθημερινά, γεννήθηκε η ιδέα να κάνουμε μαζί μια συνέντευξη, για το τι σημαίνει να είναι κάποιος πραγματικά Social Media Expert το 2019. Είναι ένα επάγγελμα μύθος; Είναι ένα επάγγελμα στο οποίο χρειάζονται μαγικές ικανότητες; Είναι ένα επάγγελμα, στο οποίο για να πετύχεις όλα αυτά που σου ζητούν, πρέπει να ξέρεις προσωπικά τον Zuckerberg; Ο social media expert μήπως είναι τελικά, ένας θνητός… θεός;
Δώσαμε ραντεβού το πρωί του Σαββάτου στον υπέροχο χώρο του Caravan Bed & Breakfast για καφέ, κουβέντα και φωτογράφιση. Ήρθε φορώντας το μεταδοτικό χαμόγελό της και έτοιμη για τις ερωτήσεις μου περί ψηφιακού κόσμου.
Ποια είναι η Γιούλη, από που έρχεται και πως έγινε social media expert;
Η Γιούλη είναι ένα 24χρονο κορίτσι, μεγαλωμένη στην επαρχία συγκεκριμένα στη Λιβαδειά Βοιωτίας. Ζει στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 7 χρόνια, ξεκινώντας τις σπουδές της σχετικά με το marketing εκεί και συνεχίζοντας ως επαγγελματίας τα τελευταία 4 χρόνια στο κομμάτι του Marketing και των social media.
Social Media Expert δεν γεννιέσαι, γίνεσαι… αφιερώνοντας πολύ χρόνο στην εξειδίκευση των social media!
Γιούλη, πως «σπουδάζει» κάποιος τα social media;
Μεγάλο ερώτημα που αφορά μικρούς και μεγάλους, ιδίως μικρούς!
Υπάρχουν Ιδιωτικές σχολές και σεμινάρια που μπορεί κανείς να παρακολουθήσει.
Ειδικά μέσω του e-learning (μαθήματα εξ αποστάσεως) είναι πολύ εύκολο πια.
Παρ’ όλα αυτά, μεγαλύτερη μάθηση από την πρακτική εξάσκηση δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα από αυτά. Θέλει καθημερινή τριβή για μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να μπορεί να αντιληφθεί ο οποιοσδήποτε τον τρόπο τον οποίο λειτουργούν τα social media.
Και φυσικά ποτέ δεν είναι αρκετό… κάθε μέρα ανακαλύπτουμε και κάτι καινούριο!
Τι σημαίνει social media expert το 2019;
Σημαίνει ότι έχει γίνει προέκταση του χεριού σου το laptop ή το κινητό σου. (χαχα)
Σημαίνει 24 ώρες το 24ωρο support.
Αν το κινητό σου χτυπήσει 3 η ώρα τη νύχτα γιατί κάποιο site ή σελίδα έχει «απενεργοποιηθεί», θα πρέπει να είσαι έτοιμος να ανταποκριθείς.
Σημαίνει ότι μπορείς να δουλέψεις από οποιοδήποτε σημείο της γης,
αρκεί να υπάρχει wifi.
Σημαίνει… multitasking.
Μπορείς να δουλέψεις 5 excel, 3 power point, 3 word, 2 σχεδιαστικά προγράμματα και 6 social media profile ταυτόχρονα.
Social Media για κοινούς θνητούς:
Τι πιστεύεις πως κάνουμε λάθος και πως μπορούμε να το κάνουμε σωστά;
Σε προσωπικό επίπεδο…
Μη μου λέτε άλλο #nofilter! Χαχα
Όπως θα αποτυπώσεις τα συναισθήματα σου εσύ σε μία δημοσίευση, ο λόγος οποίος θα επιλέξεις να ανεβάσεις μια φωτογραφία, η αιτία που θα σχολιάσεις κάτι της επικαιρότητας ή το τραγούδι που θα επιλέξεις να δημοσιεύσεις, είναι εσύ.
Οπότε βάλτε το #nofilter στα αλήθεια στη ζωή σας.
Κανένα προφίλ δεν είναι καλύτερο από το δικό σου γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ!
Σε επαγγελματικό επίπεδο…
Όπως δεν είσαι γνώστης να φτιάξεις το λογότυπο της επιχείρησης σου παρ’ όλο που έχεις πιάσει μολύβι και χαρτί στη ζωή σου, έτσι δεν είσαι και γνώστης να διαφημίσεις την επιχείρηση σου μέσα από τα social media επειδή έχεις ανοίξει υπολογιστή ή έχεις facebook.
Μπορεί να σχεδιάσεις ένα λογότυπο ή να ανεβάσεις μια δημοσίευση, αλλά κάποιος εκεί έξω ειδικεύεται σε αυτό, ζει με αυτό. Εμπιστεύσου τον!
Γιατί τα social media και το digital marketing είναι απαραίτητα για ένα brand ή μια επιχείρηση;
Γιατί όταν θες να αναζητήσεις κάτι το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να μπεις στο Google;
Εν έτει 2019, είναι απολύτως απαραίτητο να έχει από την πιο μικρή επιχείρηση έως και τη μεγαλύτερη διαχείριση social media.
Πάνω από 5,3 εκατομμύρια Έλληνες, σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας χρησιμοποιεί το Facebook. Και είναι ηλικίας 14-65+.
Κοινό το οποίο αντιπροσωπεύει το πελατολόγιο οποιασδήποτε επιχείρησης.
Με την εμπειρία σου θεωρείς ότι τα social media είναι για όσους πουλάνε ηλεκτρονικά προϊόντα (e-shop) ή και για φυσικά καταστήματα (Καφετέριες, εστιατόρια);
Κι όμως είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα με κοινό στόχο, τους πελάτες.
Είναι άλλο να προσελκύσεις έναν χρήστη σε ένα e-shop και άλλο να τον φέρεις στο φυσικό σου κατάστημα. Παρ’ όλα αυτά σε όλα τα social media οι ιδρυτές έχουν προνοήσει και έχουν τρόπους και για τα δύο!
Πιστεύεις ότι οι κίνδυνοι και η ανασφάλεια που ο κόσμος κρύβει για τις online αγορές είναι σωστός; Υπάρχει τρόπος να αγοράσουν με ασφάλεια;
Φυσικά και υπάρχει τρόπος. Όταν βλέπουμε ένα e-shop δεν σημαίνει ότι είναι ψεύτικο και δεν θα έρθει ποτέ το προϊόν που παραγγείλαμε.
Σε πληροφορώ, επειδή συνεργάζομαι με αρκετά e-shop, έχει τις ίδιες ίσως και περισσότερες ανάγκες από ένα φυσικό κατάστημα. Το προσωπικό των e-shop είναι ίσως και περισσότερο από ένα φυσικό κατάστημα, καθώς απασχολούνται τηλεφωνήτριες, πωλήτριες, στυλίστες, φωτογράφους, γραφίστες, ανθρώπους του marketing.
Εννοείται πως επειδή αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τρόπος να είναι απόλυτα ελεγχόμενη η νομιμότητα ενός e-shop μέσα από το Facebook ή το Instagram υπάρχουν και οι λεγόμενες «αρπαχτές». Οι τρόποι για να το αποφύγετε είναι δύο. Αρχικά επιλέξτε τρόπο πληρωμής την αντικαταβολή, αν δεν έρθει το προϊόν μη πληρώνετε με τη κάρτα σας. Και δεύτερον, κάντε ένα τηλέφωνο προς επιβεβαίωση έστω ότι έχουν λάβει τη παραγγελία σας. Τα αληθινά e-shop θα σας απαντήσουν, θα σας ενημερώσουν και θα σας βοηθήσουν 100%.
Τι είναι αυτό που κάνει ένα social media manager…Expert;
Η καλή γνώση όλων των μέσων προβολής, η σωστή αξιολόγηση στο ποια από αυτά τα μέσα αντιστοιχούν σε κάθε επιχείρηση και η σωστή διαχείριση των χρημάτων που επενδύονται μέσα σε αυτά τα μέσα προκειμένου και το 0,01 ευρώ που ξοδεύει να φέρνει πωλήσεις ή επικερδή αποτελέσματα.
Influencers & Ambassadors. Είναι επάγγελμα ή μύθος;
Είναι επάγγελμα. Λίγο παρεξηγημένο, αλλά επάγγελμα. Όπως σου είπα, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων μέσα από τα social media επηρεάζεται με όσα βλέπει. Πηγαίνει με τη μόδα, όπως λένε πολλοί.
Αντιμετώπισε το σαν ένα καινούριο τηλεοπτικό κανάλι. Αν η παρουσιάστρια έχει μεγάλη αναγνωσιμότητα και κοινό που την ακολουθεί είναι φυσικό το κοινό να την έχει ως πρότυπο και να αγοράσει ή να επισκεφτεί κάποιο κατάστημα γιατί το προτείνει εκείνη.
Οι Influencers πληρώνονται κανονικά στις συνεργασίες τους.
Φυσικά υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος όπου έχουν «αγοράσει» followers και ο αριθμός που αντιστοιχεί σε αυτούς που τους ακολουθούν δεν είναι αληθινός. Ήδη έχει αρχίσει και γίνεται ελεγχόμενο αυτό. Λίγες μέρες πριν μάλιστα, ο αλγόριθμος του Instagram σχεδόν μηδένισε αρκετούς λογαριασμούς καθώς εντόπισε τους ψεύτικους followers και τους έσβησε.
Ποια είναι η πιο γνωστή παρανόηση που υπάρχει σχετικά με το επάγγελμα;
Ποια από όλες; Χαχα
Συνήθως ο κόσμος νομίζει ότι θα τους κοροϊδέψουμε! Ίσα ίσα, όπως θα πλήρωνες ένα ραδιόφωνο για παίξει το ραδιοφωνικό σου spot προκειμένου να διαφημιστείς, έτσι κι εγώ χρησιμοποιώ τις γνώσεις και την εμπειρία μου προκειμένου να σε βοηθήσω να διαφημιστείς σε οποιοδήποτε ιντερνετικό μέσο κρίνω απαραίτητο.
Ακόμα, πολλοί νομίζουν ότι είμαι φωτογράφος, γραφίστας, κειμενογράφος, χακεράς, λογίστρια.. η αλήθεια είναι ότι αναγκάζομαι να γνωρίζω λίγο από όλα.
Παρ’ όλα αυτά, ειδικεύομαι στη διαχείριση social media.
Πόσο εύκολο είναι να αποσυνδεθείς από τη δουλειά σου στο τέλος της ημέρας;
Τι είναι αυτό που σε βοηθάει να χαλαρώνεις και να ηρεμείς;
Χαχα! Δεν αποσυνδέεσαι ποτέ η αλήθεια είναι. Όταν όμως κάνεις αυτό που αγαπάς, δεν σε ενοχλεί να δουλέψεις ότι μέρα και ώρα να είναι σε όποιο σημείο του κόσμου βρίσκεσαι.
Mini tip : Δεν βγαίνω ποτέ με ανθρώπους του ίδιου αντικειμένου, αν έχω πραγματικά ανάγκη να αποσυνδεθώ!
Ποια είναι η κινητήριος δύναμή σου; Τι είναι αυτό που σε κάνει να συνεχίζεις και να εξελίσσεσαι;
Κινητήριος δύναμη… το πάθος μου για τα social media. Εξελίσσομαι γιατί σε αυτό το αντικείμενο δεν υπάρχει ταβάνι. Κάθε μέρα βγαίνει κάτι καινούριο. Από ένα καινούριο “Facebook” μέχρι ένα καινούριο trend! Κάθε μέρα είναι μια καινούρια ανακάλυψη! Καμία μέρα δεν είναι ίδια και δεν υπάρχει αυτοματοποιημένος τρόπος να το δουλέψεις.
Περιέγραψέ μας την καθημερινότητά σου!
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ζητήσω… η μέρα να είχε τουλάχιστον 48 ώρες! Χαχα
Η καθημερινότητα μου δεν έχει ποτέ καλούπια.
Δουλεύω σίγουρα 10-12 ώρες την ημέρα, προσπαθώ να κλείνω 6 ώρες ύπνου (τουλάχιστον τις καθημερινές) και τις υπόλοιπες διαβάζω για τα social media, έχω ραντεβού με πελάτες ή meetings με τους ήδη υπάρχοντες! Εντάξει… ίσως κλέψω και λίγες ώρες να δω τους φίλους μου!
Και η προσωπική σου ζωή; Φίλοι, οικογένεια;
Είναι ο μόνος φραγμός που έχω θέσει στον εαυτό μου.
Οι Κυριακές μου είναι γεμάτες βόλτες, ταξίδια και καλοπέραση!
Ξέρεις όμως πόσο μεγαλύτερη αξία έχουν οι Κυριακές με αυτή τη λογική;
Δοκίμασε το, θα με θυμηθείς!
Τελικά, υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένας social media expert;
Δεν μπορεί να υπολογίσει ποτέ με ακρίβεια το χρόνο τον οποίο θα ξοδέψει επάνω σε ένα project. Και αυτή είναι η μοναδική επένδυση που μπορεί να κάνει όποιος ασχολείται με αυτό το τομέα.. ο χρόνος εργασίας.
Η φωτογράφιση και η συνέντευξη έγινε στο The Caravan Bed & Breakfast, που βρίσκεται Ρεμπέλου 1, Θεσσαλονίκη.
INFO:
Facebook: https://www.facebook.com/thecaravanthessaloniki/
Instagram: https://www.instagram.com/thecaravangr/