Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής θα μπουν επίσημα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη νέα σχολική χρονιά και αναμένεται να δώσουν σημαντική πνοή στη λειτουργία τους.
Σκοπός του θεσμού δεν είναι να υποκαταστήσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και λοιπών στελεχών της εκπαίδευσης, ούτε και τους υφιστάμενους θεσμούς και μηχανισμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, αλλά να λειτουργήσει συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς αυτούς, αποτελώντας ένα πρώτο φίλτρο για την αντιμετώπιση των σχετικών ζητημάτων που ανακύπτουν.
Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές της ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και το εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό τού ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση που χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης.
Πρόκειται για εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας που θα κληθεί να αντιμετωπίσει καταστάσεις όπως σχολικός εκφοβισμός, κρούσματα ενδοσχολικής βίας, επιθετική συμπεριφορά και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών (π.χ. ρατσισμός, διαφορετικότητα), μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, σχολική κινητικότητα.
Ένας εκπαιδευτικός στη μάχη κατά του bullying σε Γυμνάσια και τα Λύκεια
Αποστολή του είναι η ανίχνευση και αμεσότερη διαχείριση, κατά τρόπο πιο ολιστικό, μεθοδικό και συστηματικό, προβληματικών ή άλλων ιδιαίτερων καταστάσεων ή κινδύνων παρεκκλίσεων από τους κανόνες της σχολικής ζωής, οι οποίες συχνά ξεπερνούν τις μεμονωμένες δυνατότητες των εκπαιδευτικών ανά τάξη ή τμήμα τάξης και απαιτούν διαρκή παρακολούθηση, λειτουργώντας κατ’ αυτό τον τρόπο συμπληρωματικά ή ενισχυτικά προς το συλλόγου διδασκόντων και λοιπών στελεχών της εκπαίδευσης, αλλά και προς τους υφιστάμενους θεσμούς και μηχανισμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, και χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητές τους. Προς τον σκοπό αυτό, ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής επιμορφώνεται σχετικώς για την επιτέλεση του ιδιαίτερου ρόλου που του ανατίθεται και συνεπικουρείται στο έργο του από τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και το Κ.Ε.Σ.Υ.
Πηγή infokinds.gr