Οι φωτογράφοι Robert Rieger και Felix Brüggemann κυκλοφόρησαν ένα βιβλίο που αποτίει φόρο τιμής στο αεροδρόμιο Tegel του Βερολίνου που έκλεισε οριστικά τον περασμένο Οκτώβρη.
Το βιβλίο περιέχει μια σειρά φωτογραφιών που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια του lockdown, λίγο πριν κλείσει το αεροδρόμιο στα τέλη Οκτωβρίου, μαζί με μερικές λήψεις που τραβήχτηκαν όταν άνοιξε τη δεκαετία του 1970.
Με το βιβλίο τους, οι Rieger και Brüggemann επιχείρησαν να αποδώσουν τη βαθιά, συναισθηματική προσκόλληση που πολλοί κάτοικοι του Βερολίνου είχαν και εξακολουθούν να έχουν στο Tegel. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξαγωνικός τερματικός σταθμός του, κάποτε χρησίμευε ως προμαχώνας της ελευθερίας για το περιφραγμένο Δυτικό Βερολίνο.
“Τόσο το Δυτικό όσο και το Ανατολικό Βερολίνο δεν υπάρχουν πια, αλλά όσο οδυνηρό και αν ήταν να είναι η πόλη σου διχοτομημένη, το αεροδρόμιο παρείχε στους ανθρώπους μια ταυτότητα και μια αίσθηση ελευθερίας, επομένως το κλείσιμο του Tegel είναι σαν μια ακόμη απώλεια για πολλούς.” δήλωσε ο Brüggemann στο Dezeen.
Το μπρουταλιστικό αεροδρόμιο Tegel βρισκόταν σε διαδικασία κλεισίματος από το 2011 ενώ η πόλη περίμενε την άφιξη του νέου αεροδρομίου του Βερολίνου.
Στις 30 Οκτωβρίου του 2020, όταν το νέο αεροδρόμιο άνοιξε- μετά από εννέα χρόνια καθυστέρηση- το Tegel τελικά έκλεισε τις πόρτες του.
“Όσο συναρπαστικό και αν ήταν το Tegel, ήταν πολύ μικρό και η ιδέα ενός drive-in αεροδρομίου δεν ήταν συμβατή με τις ανάγκες της πρωτεύουσας της Γερμανίας.” , δήλωσε ο Brüggemann.
Καθεμία από τις 15 πύλες του απείχε μόλις 28 μέτρα ενώ ο χώρος του check-in και security ήταν αυτόνομος.
“Η ιδέα να οδηγείς με το αυτοκίνητό σου απευθείας στην πύλη, χωρίς να χρειάζεται να περπατήσεις μίλια μέσα από duty- free εμπορικά, φαίνεται τόσο δελεαστική όσο και αναχρονιστική. Σήμερα, ούτε οι παρανοϊκές απαιτήσεις ασφάλειας ούτε η συμφόρηση της αστικής κυκλοφορίας επιτρέπουν έναν τόσο απλό και άνετο τρόπο ταξιδιού.” , πρόσθεσε ο Brüggemann.
Το κτίριο σχεδιάστηκε από τον Meinhard von Gerkan, του οποίου η ομάδα- GMP Architekten- έχει αναλάβει πολλά projects στη Γερμανική πρωτεύουσα, συμπεριλαμβανομένου του νέου αεροδρομίου, του κεντρικού σταθμού του Βερολίνου και την ανακαίνιση του Ολυμπιακού σταδίου.
Το Tegel χτίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από σκυρόδεμα και μέταλλο, με χαρακτηριστικές σκάλες και στρογγυλεμένες γυάλινες επιφάνειες σε αντίθεση με την αρχιτεκτονική υψηλής τεχνολογίας πολλών σύγχρονων αεροδρομίων.
Το σχέδιο είναι το Tegel να μετατραπεί από την GMP Architekten σε βιομηχανικό και ερευνητικό πάρκο για αστικές τεχνολογίες που θα ονομάζεται Urban Tech Republic.
“Θεωρώ ότι το όνομα Urban Tech Republic είναι πολύ ατυχές”, σχολίασε ο Brüggemann.
Κλείνοντας, οι δυο δημιουργοί του βιβλίου συμφώνησαν ότι αν και γοητευτικό το Tegel ήταν αρκετά δυσλειτουργικό στο τέλος και το κλέισιμό του ήταν η καλύτερη λύση.
Source | Dezeen