Η “Μπιτλομάνια” με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εξαπλώθηκε σταδιακά στην Ευρώπη. Όταν έφτασε στη Κοζάνη η επίδραση της στους νέους ήταν καταλυτική. Τότε άρχισαν δειλά-δειλά να δημιουργούνται τα πρώτα rock-pop συγκροτήματα. Το πρώτο συγκρότημα στην Κοζάνη τους STERNS ακολούθησαν οι BAD BOYS.
Στην εφηβική τους ηλικία οι BAD BOYS, γοητευμένοι απ` την ροκ κουλτούρα και τους μύθους που την εξέφραζε, βρήκαν διέξοδο και το 1968 δημιούργησαν την μπάντα τους.
Η ενασχόλησή τους με την μουσική είχε να κάνει με την ανάγκη τους να ξεφύγουν από τα ασφυκτικά πλαίσια της εποχής και την επιθυμία τους να εκφράσουν τις νεανικές τους ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους μέσα από τη μουσική.
Ποιοι ήταν οι BAD BOYS ;
Στο Γυμνάσιο ο Μάρκος Ντόνας ξεκινά αυτοδίδακτα το ταξίδι του στη μουσική με μια μικρή κιθάρα που στα χέρια του γίνεται μεγάλη. O Mάρκος προέρχεται από μουσική οικογένεια. Ο παππούς του να ήταν από τους καλύτερους κλαριτζήδες της περιοχής και ο πατέρας του, Νίκος, έναν από τους πιο ταλαντούχους δεξιοτέχνες και γνωστούς σαξοφωνίστες. Ο Μάρκος, σολίστας στην μπάντα, ότι άκουγε από μουσική μπορούσε να το παίξει, ήταν ιδιαίτερα χαρισματικός στην κιθάρα και αργότερα και στο μπουζούκι!
Ο Προκόπη Δούρβας είναι το δεύτερο μέλος της μπάντας, επίσης αυτοδίδακτος μουσικός στην κιθάρα αλλά ταυτόχρονα προικισμένος με φωνή. Ο Προκόπης κάποια χρόνια μετά την δημιουργία της μπάντας, κατηφόρισε προς την Αθήνα όπου σπούδασε θέατρο και πήρε μέρος στο φημισμένο μιούζικαλ των Τιμ Ράις και Άντριου Λόιντ Βέμπερ «Jesus Christ Superstar». Ο Προκόπης Δούρβας επιλέχτηκε με οντισιόν ανάμεσα σε 800 ηθοποιούς-τραγουδιστές για την παράσταση αυτή! Το μιούζικαλ έπαιξε και στην Αθήνα μεταφρασμένο στα ελληνικά με τον τίτλο «Ιησούς Χριστός, Υπέρλαμπρο Άστρο» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαλαβέτα, σε μουσική διεύθυνση του Μίμη Πλέσσα και σε διεύθυνση ορχήστρας τον Μαικ Ροζάκης στο θέατρο Καλουτά το 1978.
Τον Προκόπη Δούρβα τον συναντάμε μετέπειτα να τραγουδά στο φεστιβάλ τραγουδιού στην Κέρκυρα που οργάνωνε τότε ο Μάνος Χατζηδάκις, ένα τραγούδι με τίτλο «Κιλκίς» σε μουσική δική του, στίχους του Κυριάκου Ντούμου και ενορχήστρωση του Μάνου Χατζηδάκι. Το φεστιβάλ αυτό σημάδεψε την ελληνική μουσική πορεία ενώ σε αυτό είχαν λάβει μέρος και ξεχώρισαν, οι αδελφοί Κατσιμίχα, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Τάνια Τσανακλίδου και άλλοι.
Το τρίτο μέλος της παρέας, ο ταλαντούχος και ψυχή του συγκροτήματος ο Θωμάς Διδίλης, έπαιζε ντραμς. Ο Θωμάς ήταν επίσης αυτοδημιούργητος. Ξεκίνησε να παίζει ντραμς στις ξύλινες καρέκλες του σπιτιού του και αργότερα αγόρασε το πρώτο του σετ ντραμς από τον Ανθομελίδη. Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του στη μουσική. Για χρόνια έπαιζε σε πολλά κέντρα της Κοζάνης ενώ ήταν αυτός που ο Σταύρος Ξαρχάκος του εμπιστεύθηκε να παίξει ντραμς στη συναυλία του στην Κοζάνη, όταν ο δικός του ντράμερ αρρώστησε.
Το τέταρτο μέλος της παρέας ήταν ο Νίκος Υψηλάντης, ο οποίος ξεκίνησε την πορεία του στη μουσική από ένα ακορντεόν που είχε ο πατέρας του και κατέληξε σε ένα αρμόνιο Υamaxa.
Τελευταίο μέλος της μπάντας ήταν ο γνωστός σε όλους κιθαρίστας, Πάνος Καρδογιάννης ο οποίος είχε κάνει πέρασμα από τους Sterns, αλλά κατέληξε στους BAD BOYS. Ο Πάνος εργαζόταν στη ΔΕΗ αλλά αγαπούσε την μουσική, ήταν μέλος της Πανδώρας και έπαιζε κιθάρα σε πολλά δημοτικά συγκροτήματα της Κοζάνης. Σε μερικές συναυλίες συμμετείχε και ο κορνετίστας Πλιάκης Ηλίας που ήταν επίσης μέλος της Πανδώρας όμως δεν ακολούθησε το επάγγελμα του μουσικού.
Η πρώτη τους μουσική ευκαιρία ήρθε με την συμμετοχή τους στη ραδιοφωνική εκπομπή του αξέχαστου Κυριάκου στην EΡT Κοζάνης. Η ηχογράφηση έγινε στο σπίτι του Θωμά Διδίλη και ακούστηκε σε όλη τη Δυτική Μακεδονία.
-Είχαμε την τιμή, να είμαστε η πρώτη μπάντα που έκανε ποδαρικό σε αυτήν την εκπομπή. Για να αντέξει μια μπάντα πρέπει τα μέλη της να δώσουν την ψυχή τους και κάτι παραπάνω – που συνήθως δε φτάνει. Χρόνο! αναφέρει χαρακτηριστικά ένα μέλος του συγκροτήματος των BAD BOYS.
Από την πρώτη κιόλας συναυλία των BAD BOYS, ουρές είχαν σχηματιστεί έξω από τον κινηματογράφο «Ολύμπιον» που γέμισε ασφυκτικά και πλημμύρισε από χρώματα και ρυθμό. Τα φώτα έσβησαν και σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό σκηνικό ανέβηκε στην σκηνή ο Ηλίας Παρδάλης που παρουσίασε τότε τους BAD BOYS στο κοινό μέσα σε κραυγές παροξυσμού κοριτσιών και αγοριών! Οι BAD BOYS είχαν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό.
Ο Ηλίας Παρδάλης που παρουσίασε τους BAD BOYS ήταν και ο μάνατζερ του συγκροτήματος. Είχε μουσικές στήλες σε εφημερίδες, έκανε εκπομπές ξένης μουσικής στο ραδιοφωνικό σταθμός της Κοζάνης, οργάνωνε συναυλίες, είχε και την δική του εφημερίδα με τίτλο «Μουσικό μέλλον» ενώ τελευταία ήταν DJ στην ντισκοτεκ Tiffany ’s.
Οι BAD BOYS ήταν το Κοζανίτικο συγκρότημα που έφτασε να παίζει δίπλα στους Socrates Drank the Conium. Το πιο σημαντικό τους όμως κατόρθωμα ήταν πως με την παρουσία τους στην Κοζάνη έκαναν την νεολαία να αγαπήσει περισσότερο την μουσική, άνοιξαν τον δρόμο για νέους μουσικούς όπως ο Κιουρτσόγλου, ο Κουτσουνάνος, ο Τζούκας, ο Ραφαηλίδης, ο Τζήμκας που έφτασαν πολύ ψηλά στο μουσικό στερέωμα.
Όσοι από εμάς είχαμε την τύχη να είμαστε έφηβοι την δεκαετία του ‘70 ζήσαμε ανεπανάληπτες στιγμές ελληνικής ποπ και ροκ μουσικής με τους BAD BOYS, τα τραγούδια που ακούγαμε στα δεκάξι μας ήταν εμποτισμένα με συναισθήματα, δημιουργούσαν νέα εγκεφαλικά μονοπάτια και για αυτό μας είναι πολύ δύσκολο όχι απλά να τα βγάλουμε από μέσα μας αλλά και να τα συγκρίνουμε με οτιδήποτε άλλο. Η δεκαετία του 1960 -1970 σημάδεψε τη μουσική όσο καμία άλλη.
Μετά τους BAD BOYS το ενθουσιασμένο και διψασμένο κοινό της Κοζάνης είναι έτοιμο να δεχτεί τις πρώτες DISCOTHEQUES που δεν άργησαν να φανούν!
Οι πρώτες DISCOTHEQUES
Η πρώτη disco της Κοζάνης ήταν αυτή των αδελφών Παπαβασιλείου και ονομαζόταν “La Jeunesse”, βρισκόταν στην οδό Παπασιώπη σε ένα υπόγειο με πρώτο DJ τον Τάκη Μπίσκα. Η υποδοχή των Κοζανιτών στο νέο αυτό είδος διασκέδασης ήταν ανεπανάληπτη! Καθώς όμως, άρχισαν τα προβλήματα εξαιτίας του δυνατού ήχου και της φασαρίας, τα μηχανήματα σφραγίστηκαν ώστε να δουλεύουν στη χαμηλότερη ένταση. Τότε οι ιδιοκτήτες αναζήτησαν και βρήκαν άλλο μέρος που λειτούργησε έξι μήνες μετά, το υπόγειο που υπάρχει κάτω από τον τότε κινηματογράφο «Τιτάνια» εκεί όπου σήμερα έχει τις εγκαταστάσεις του, ο Μασούτης.
Η δεύτερη disco δημιουργείται στο ισόγειο του Ξενία από τον επιχειρηματία Ντέμο και ένα χρόνο αργότερα ανοίγει, στο υπόγειο του Ταρτάρα (κάτω από τη Regina) η «Ωμέγα» από τον Μένιο Πιτένη, η οποία κατόπιν αγοράστηκε από τους Παναγιώτη Αποστολίδη, Σάκη Μανάτο και Παναγιώτη Σαββίδη και ονομάστηκε Tiffany ’s. Πρώτος DJ εκεί ήταν ο Ηλίας Παρδάλης. Η Tiffany ’s άφησε εποχή για το επίπεδο της μουσικής της αφού οι ιδιοκτήτες της είχαν παράλληλα και το δισκάδικο «Studio ΗΧΩ» έτσι είχαν πρόσβαση σε όλες τις νέες κυκλοφορίες ενώ παράλληλα εφοδιάζονταν με δίσκους από το εξωτερικό. Η Tiffany ’s υπήρξε disco αναφοράς.
Λίγο αργότερα άνοιξε η «Άδωνις», στην οδό Βαλταδώρων, απέναντι από το γυμνάσιο από τον επιχειρηματία Στέφανο Πάφα και το «Studio 51» που δανείστηκε το όνομά του από το θρυλικό κλαμπ της Νέας Υόρκης «Studio 54» από τον Σαββίδη Παναγιώτη, δίπλα από το φωτογραφείο της Δάλλα.
Ο κινηματογράφος «Ολύμπιον» μεταμορφώθηκε και εκείνος στην disco «Γαλαξίας» από τους αδελφούς Παπαβασιλείου με την πίστα της να περικλείεται από πισίνα. Τέλος, η Disco «Oz» που βρισκόταν στο σημερινό υποθηκοφυλακείο της Κοζάνης