ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Μικρή ιστορία ενηλικίωσης
Ένα παιδί μεγαλώνει στην ελληνική επαρχία της δεκαετίας του ’80 και μας παρασύρει σ’ ένα μωσαϊκό από οικογενειακές στιγμές, χαράς και λύπης.
Ο Τάσος μεγαλώνει σε μια λαϊκή γειτονιά μιας επαρχιακής πόλης στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και τις αρχές του ’80, μια περίοδο μεταβατική για την ελληνική κοινωνία. Μέσα από την αυτοδιήγηση του ήρωα ζωντανεύει το κλίμα της εποχής, όπως, τουλάχιστον, μπορεί να το αντιληφθεί ο ίδιος, αλλά και το πλέγμα των οικογενειακών σχέσεων – άλλοτε υποστηρικτικό, σαν δίχτυ ασφαλείας, κι άλλοτε πνιγηρό κι αναπόδραστο, σαν τον ιστό αράχνης. Παράλληλα με τη βασική πλοκή, που ξετυλίγεται σε σύντομες αυτοτελείς αφηγήσεις, ο αναγνώστης, μέσα από τη διήγηση της γιαγιάς του ήρωα, συνθέτει κομμάτι κομμάτι μια ιστορία που βαραίνει το παρελθόν της οικογένειας, συνεχίζει όμως να σκιάζει το παρόν των μελών της.
Μια μικρή ιστορία ενηλικίωσης, με όλη την αθωότητα και την τραγικότητα που χαρακτηρίζουν τα πιο κρίσιμα χρόνια της ζωής του ανθρώπου.
Απ’ το χέρι, ο μπαμπάς κι η μαμά προχωράνε μπροστά. Η μαμά κρατάει τον μπαμπά απ’ το μπράτσο και γέρνει το κεφάλι της στον ώμο του. Πόσο χαίρομαι να τους βλέπω έτσι. Σε λίγο θα μπούμε στο σπίτι μας, η γιαγιά θα με περιμένει να μου πει τι έγινε στο «Λούνα Παρκ», μετά θα πλύνω τα δόντια, θα κάνω την προσευχή μου μαζί με τη γιαγιά και θα πέσω για ύπνο. Ακόμη σιγοτραγουδάω το «Αν γινότανε».
Τι καλά να κρατούσε για πάντα αυτό το βράδυ. Αχ, και να γινότανε.
Απόσπασμα από το βιβλίο
Ξεφυλλίστε κάποιες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
μετάφραση: Κατερίνα Σχινά
Είναι η αγάπη αρκετή για να φέρει τον άσωτο υιό πίσω στο σπίτι; Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα από τη σημαντικότερη Αμερικανίδα συγγραφέα
Στο Τζακ, η βραβευμένη με Πούλιτζερ Marilynne Robinson ξεδιπλώνει την ιστορία του Τζον Έιμς Μπάουτον, του άσωτου υιού του πρεσβυτεριανού ιερέα του Γκίλιαντ, και το ειδύλλιό του με την Ντέλα Μάιλς, μια καθηγήτρια γυμνασίου, επίσης κόρη ιεροκήρυκα. Ο βαθύς, βασανισμένος και καταδικασμένος διαφυλετικός έρωτάς τους αντηχεί όλα τα παράδοξα του αμερικανικού τρόπου ζωής, τότε και τώρα.
H σπουδαιότερη Αμερικανίδα συγγραφέας επιστρέφει στον μυθικό κόσμο του Γκίλιαντ –εκεί όπου διαδραματίζονται τα μυθιστορήματα Γκίλιαντ, Στο σπίτι, Λάιλα– και οι αγαπημένοι της χαρακτήρες ρίχνουν φως και αναλύουν σε βάθος τις πολυπλοκότητες της αμερικανικής Ιστορίας, τη δύναμη των συναισθημάτων μας και τα θαύματα ενός ιερού κόσμου.
Πώς ένα ανθρώπινο πλάσμα μπορεί να σημαίνει τόσο πολλά για ένα άλλο ανθρώπινο πλάσμα γαληνεύοντας και καθησυχάζοντάς το; Θαρρείς και η πίστη και η αφοσίωση είναι τόσο πραγματικές όσο και η βαρύτητα.
FINANCIAL TIMES, GUARDIAN, KIRKUS REVIEWS, LITERARY HUB,
THE NEW STATESMAN, THE NEW YORK PUBLIC LIBRARY ΚΑΙ TIME
Guardian
«Το τέταρτο και ίσως το καλύτερο μυθιστόρημα της λαμπρής, βαθυστόχαστης σειράς “Γκίλιαντ”∙ μια θλιβερή ιστορία για την αγάπη, τη φυλή και τα ήθη των κεντροδυτικών πολιτειών».
Observer
«Η Marilynne Robinson είναι μια από τις σπουδαιότερες συγγραφείς της εποχής μας. Το 2008 έκλεινα έτσι το άρθρο μου: “Δεν ισχυρίζομαι ότι είσαι όντως νεκρός αν δεν έχεις διαβάσει Marilynne Robinson, αλλά ειλικρινά δεν θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι είσαι και εντελώς ζωντανός”. Δεν έχω αλλάξει γνώμη».
Sunday Times
Ξεφυλλίστε κάποιες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της: Γκίλιαντ, Στο σπίτι, Λάιλα, Ρουθ.
μετάφραση: Βούλα Αυγουστίνου
Ένας μεγιστάνας νεκρός στη σουίτα του. Βασική ύποπτη μια καμαριέρα με ιδιόρρυθμο χαρακτήρα. Η αλήθεια σοκάρει…
Η Μόλι, η καμαριέρα σας, θα φροντίσει για την άνετη διαμονή σας.
Όμως όλα αυτά θα αλλάξουν όταν ανακαλύψει έναν πασίγνωστο πλούσιο επισκέπτη, τον κύριο Μπλακ, νεκρό στο κρεβάτι του. Αυτό το χάος δεν μπορεί να καθαριστεί εύκολα. Κι έτσι η Μόλι µπλέκεται στο κυνήγι για την αναζήτηση της αλήθειας, καθώς περιηγείται στον σκοτεινό και αθέατο κόσμο του ξενοδοχείου, αναζητώντας στοιχεία. Πριν συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει, η ασυνήθιστη συμπεριφορά της τη μετατρέπει σε κύρια ύποπτη.
Μυστήριο κλειδωμένου δωματίου και συγκινητικό πνευματικό ταξίδι, Η καμαριέρα διερευνά τι σημαίνει να είσαι ίδιος µε όλους τους άλλους και ταυτόχρονα ολότελα διαφορετικός – και αποκαλύπτει ότι όλα τα μυστήρια λύνονται, όταν ακούς την καρδιά.
Το βιβλίο κατακτά την κορυφή των ευπώλητων, αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 35 χώρες, ενώ η Universal έχει αναλάβει τη μεταφορά του στην οθόνη, με την υποψήφια για Όσκαρ και BAFTA Florence Pugh στον ρόλο της κεντρικής ηρωίδας.
«Ο πιο ενδιαφέρων –και αξιολάτρευτος– κεντρικός χαρακτήρας που έχω συναντήσει εδώ και χρόνια».
Stephen King, συγγραφέας
«Μια υπέροχη, αξιαγάπητη και ιδιαίτερη ηρωίδα µπλέκεται σε ένα έγκλημα που µας θυμίζει τα βιβλία της Αγκάθα Κρίστι. Το λάτρεψα!»
Clare Pooley, συγγραφέας
«Φρέσκο, διαβολικό και σκοτεινά σαγηνευτικό… Η καμαριέρα είναι ένα τόσο συναρπαστικά πρωτότυπο, έξυπνο αλλά και χαρούμενο βιβλίο. Λάτρεψα κάθε σελίδα».
Chris Whitaker, συγγραφέας
«Απόλαυσα κάθε λεπτό αυτού του περίπλοκου αλλά και τρυφερού θρίλερ. Η καμαριέρα είναι ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, επιδέξια γραμμένο, µε οδηγό μια πραγματικά αξέχαστη πρωταγωνίστρια. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα».
Emma Stonex, συγγραφέας
Ξεφυλλίστε κάποιες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Η ακολουθία του κακού της Χρύσας Σπυροπούλου
Δύο δολοφονίες. Πολλοί ύποπτοι. Οι δολοπλοκίες εξαπλώνονται γρηγορότερα από ιό στην καρδιά της Αθήνας.
Δύο δολοφονίες – η µία στο Κολωνάκι και η άλλη, που αρχικά θεωρήθηκε δυστύχημα, στην παραλιακή. Οι ύποπτοι πολλοί. Την εξιχνίαση αναλαμβάνουν, εν καιρώ πανδημίας, η αστυνόμος Γεωργίου µε τον καινούργιο βοηθό της, που δεν κάνει καμία προσπάθεια να συμβαδίσει µε την εποχή του. Ύποπτοι είναι η ερωμένη του πρώτου θύματος και ο σύζυγός της, ο κηπουρός, ο δικηγόρος, ένας σχεδιαστής μόδας. Το δεύτερο θύμα είναι γιατρός. Στην αρχή οι υποψίες στρέφονται σε άτομα που είχαν επαφές μαζί του για ζητήματα υγείας, ειδικά λόγω της πανδημίας. Οικονομικά εύρωστες οικογένειες καταστρέφονται εξαιτίας του πρώτου lockdown και συνδέονται και αυτές µε τα δύο θύματα. Πώς συσχετίζονται οι δύο θάνατοι και ποια σχέση έχει η κόρη του κηπουρού µε τα δύο θύματα; Μήπως η σχέση αυτή στάθηκε η αφορμή για τους δύο θανάτους; Ή μήπως κάτι άλλο κρύβεται;
Τα αινίγματα που καλούνται να λύσουν οι δύο αστυνομικοί είναι πολλά, ενώ φαίνεται ότι η σχέση της Γεωργίου µε τον προϊστάμενό της βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Όλα συμβαίνουν στην καρδιά της Αθήνας, µε φόντο την πανδημία και τα παρεπόμενά της. Από τη μια η Αθήνα του πλούτου και από την άλλη η μιζέρια κάποιων που προσπαθούν να επωφεληθούν από τις συνθήκες και να πλουτίσουν εύκολα και γρήγορα, ενώ κάποιοι άλλοι από τη μια στιγμή στην άλλη τα χάνουν όλα.
Η αποπνικτική ατμόσφαιρα του μικρού δωματίου φάνηκε να την ενοχλεί. ∆εν ήταν λίγο, εξάλλου, να βρίσκεται σε ένα ανακριτικό γραφείο και να δίνει κατάθεση για υπόθεση που συνδεόταν µε δύο φόνους. Και ας έκανε την άνετη. Κάποια στιγμή έσπασε, όπως το περίμενε η Γεωργίου. Το αεράκι που έμπαινε από το ψηλό στενό παράθυρο δεν αρκούσε για να ανανεώνει τον αέρα και να κάνει πιο υποφερτή την κλεισούρα. Άλλωστε δεν ήταν συνηθισμένη σε παρόμοιες συνθήκες, και μάλιστα η πίεση και το στρεσάρισμα, λόγω της απρόβλεπτης τροπής που είχαν πάρει τα πράγματα, της δημιουργούσε επιπλέον ένταση.
Απόσπασμα από το βιβλίο
Ξεφυλλίστε κάποιες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το αστυνομικό της μυθιστόρημα Ταραγμένα νερά.
NON FICTION
Η εικόνα και το βλέμμα του John Berger
μετάφραση: Ειρήνη Σταματοπούλου
Ένα από τα πιο σημαντικά και επιδραστικά βιβλία για την ερμηνεία της εικόνας και της τέχνης.
50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η οπτική αντίληψη προηγείται των λέξεων. Το παιδί βλέπει και αναγνωρίζει πριν μπορέσει να μιλήσει. Όμως η οπτική αντίληψη προηγείται των λέξεων και υπό µία άλλη έννοια. Η οπτική αντίληψη είναι εκείνη που καθορίζει τη θέση µας στον κόσμο που µας περιβάλλει· ερμηνεύουμε αυτόν τον κόσμο µε λέξεις, αλλά οι λέξεις δεν μπορούν ποτέ να αναιρέσουν το γεγονός ότι περιβαλλόμαστε από αυτόν. Η σχέση μεταξύ του τι βλέπουμε και του τι γνωρίζουμε δεν είναι ποτέ σαφώς προσδιορισμένη.
Το βιβλίο του John Berger, ασκώντας κριτική στην παραδοσιακή δυτική αισθητική της τέχνης, αποκαλύπτει καλά κρυμμένα ιδεολογήματα πίσω από τις εικόνες. Ο συγγραφέας, δίνοντας έμφαση στον τρόπο µε τον οποίο κοιτάζουμε τα έργα ζωγραφικής, μεταβάλλει τελικά τον τρόπο που κοιτάζουμε τις εικόνες εν γένει. Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του βιβλίου, τα ερωτήματα που θέτει εξακολουθούν να είναι επίκαιρα και να απασχολούν την αισθητική θεωρία και την ιστορία της τέχνης.
Βασισμένο στην τηλεοπτική σειρά του BBC Ways of Seeing
«Ίσως η πιο τολμηρή, ξεκάθαρη και ευρέως αποδεκτή ερμηνεία του πώς η τέχνη εμπλέκεται με τον καπιταλισμό».
Paris Review
«Το βιβλίο που έστρεψε το ενδιαφέρον σε πεδία των πολιτισμικών σπουδών που τώρα πια είναι κοινός τόπος».
Geoff Dyer στο Ways of Telling
«Ο Berger έχει την ικανότητα να ξεπερνά τη συσκότιση των επαγγελματιών κριτικών της τέχνης… Είναι ένας απελευθερωτής των εικόνων. Κι από τη στιγμή που θα αφήσουμε τους πίνακες να µας μιλήσουν, μπορούμε να τους εκτιμήσουμε πιο εύκολα και σωστά».
Peter Fuller, Arts Review
«Ένας από τους πιο επιδραστικούς διανοούμενους της εποχής µας».
The Observer
Ξεφυλλίστε κάποιες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.