Μια ιστορική απόφαση για την αυτοκίνηση έλαβε το Ευρωκοινοβούλιο, το οποίο ψήφισε την απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035.
Οι ευρωβουλευτές κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους για οκτώ από τις προτάσεις της νομοθετικής δέσμης που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 του 2021 για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55 % έως το 2030.
Στην ψηφοφορία που ακολούθησε διαπιστώθηκε ότι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035. Έτσι «κλείδωσε» και η ημερομηνία που η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων θα κυκλοφορεί στην αγορά.
Η Ευρώπη είχε ήδη επιβάλλει από το 2020 στους κατασκευαστές αυτοκινήτων ανώτατο όριο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο, το οποίο αναμένεται να μειωθεί κατά 37,5% το 2030.
Πλέον, η ΕΕ ο τρίτος μεγαλύτερος ρυπαίνων στον πλανήτη, στοχεύει σε μείωση που θα μπορούσε να φθάσει το 50% το 2030 και μετά στο 100% το 2035.
Οι εκπομπές αερίων στον τομέα των μεταφορών, οι οποίες αυξήθηκαν στην ΕΕ, μεταξύ του 2017 και του 2019, αντιστοιχούν σχεδόν στο ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων ρύπων.
Μετά το αποτέλεσμα, ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής για το περιβάλλον Pascal κ. Canfin χαιρέτισε την απόφαση και μίλησε για «μια μεγάλη νίκη» και για «ιστορική απόφαση που μας οδηγεί σε μια νέα εποχή, αυτή της κλιματικής ουδετερότητας». Τον λόγο έχουν τώρα οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων.
Η απόφαση αφορά όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2035, τα οποία θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων παλιότερης τεχνολογίας θα πραγματοποιείται σταδιακά.
Ανησυχες οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου έχει προκαλέσει ανησυχία ανησυχήσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια ανθρώπους στην ΕΕ και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην «τεχνολογία μετάβασης».