Ήταν ο George Clooney που αποφάσισε να αγοράσει ένα σπίτι στη λίμνη που θυμίζει πίνακα ζωγραφικής. Είναι η λίμνη των διασήμων και των προσωπικοτήτων όλου του κόσμου! Έτσι έγινε γνωστή και συνεχίζει να συνεισφέρει στο τουριστικό ΑΕΠ της Ιταλίας μερικά εκατομμύρια ευρώ!
Αγαπημένος προορισμός διάσημων προσωπικοτήτων από τον 19ο αιώνα, όταν ευρωπαίοι συγγραφείς και καλλιτέχνες «ανακάλυψαν» και αγάπησαν τον τόπο που τους παρείχε, απλόχερα, έμπνευση με την απαράμιλλη ομορφιά του.
Όχι δεν θα υμνήσω τη λίμνη Lario αλλά θα ψάξω να βρω πως μπορεί να συνδεθεί με τη λίμνη της Καστοριάς!
Παρουσιάστηκε στην Καστοριά από τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια η οπτική ταυτότητα και το τουριστικό σήμα της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στη βυζαντινή μονή Παναγιά Μαυριώτισσα. Ο ναός της Παναγίας της Μαυριώτισσας βρίσκεται τέσσερα περίπου χιλιόμετρά νοτιοανατολικά από την Καστοριά, σε μια τοποθεσία με αιωνόβια πλατάνια στην όχθη της λίμνης.
Για αυτούς που έχουν επισκεφθεί τη λίμνη Κόμο μπορεί πολύ εύστοχα να τους θυμίσει το ναό Chiesa di San Lorenzo a Tremezzo. Έχει απευθείας θέα στη λίμνη Κόμο και είναι επίσης ορατή όταν φτάνετε στην πόλη με πλοίο.
Η λίμνη Κόμο είναι γνωστή επίσης για τις θεαματικές βίλες που έχουν χτιστεί εκεί από τους Ρωμαϊκούς χρόνους, όταν ο Πλίνιος ο Νεότερος έχτισε τα θέρετρα Comedia και Tragedia.
Η δική μας Καστοριά είναι γνωστή για τα Αρχοντικά της και την πλούσια ιστορία της. Πανέμορφα, αναστηλωµένα αρχοντικά άλλα νεοκλασικά και άλλα πιστά στη µακεδονίτικη αρχιτεκτονική µας ταξιδέψουν σε µια άλλη εποχή, τότε που η πόλη βρισκόταν στο ζενίθ της.
Στην περιοχή γύρω από τη λίμνη Κόμο υπάρχουν πολλά αγροκτήματα που παράγουν αγαθά όπως μέλι, ελαιόλαδο, τυρί, γάλα, αυγά και σαλάμι. Οι επισκέπτες μπορούν να βρουν λίστες με αυτά τα αγροκτήματα και συνήθως επισκέπτονται το ίδιο το αγρόκτημα αυτοπροσώπως για να κάνουν τις αγορές τους.
Και εδώ η δική μας λίμνη μπορεί να υπερηφανεύεται για τους πλούσιους καρπούς που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες! Μήλα, μέλι, όσπρια, κάστανα, μανιτάρια, τυριά, κρασί, βότανα είναι μερικά από τα προϊόντα που παράγει αυτός ο ευλογημένος τόπος!
Νομίζω πως δεν χρειάζεται να παραθέσουμε άλλα τουριστικά στοιχεία των δύο περιοχών που όσο και να σας φαίνεται περίεργο έχουν ομοιότητες και μια κοινή συνισταμένη, τη φυσική ομορφιά!
Μπορούμε πολύ εύκολα να απομονώσουμε τη φράση του Υπουργού “Ποιο Κόμο…; η λίμνη Καστοριάς” και να ξεκινήσουμε αυτό το πλέον κουραστικό παιχνιδάκι του διαδικτύου της ανωνυμίας και της κομματικής εμπάθειας σε όλους τους χρωματισμούς!
Εγώ λοιπόν θα σταθώ σε αυτή τη φράση:
«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από τους προορισμούς με ισχυρό brand του εξωτερικού. Η Καστοριά θα γίνει σημείο αναφοράς και σιγά- σιγά μαζί με τις άλλες οικονομικές δραστηριότητα θα υπολογίζετε ότι η κύρια πηγή ανάπτυξης, θέσεων εργασίας, ποιοτικής αναβάθμισης και εσόδων για τη Δυτική Μακεδονία θα είναι ο τουρισμός»
Για να φτάσουμε όμως τους αριθμούς της λίμνης Κόμο χρειάζεται αρκετή δουλειά και στοχευόμενες κινήσεις! Το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Μακεδονίας χρειάζεται έναν έμπειρο «πωλητή». Έναν πωλητή που θα γνωρίζει τους κανόνες του εξωτερικού και θα είναι διατεθειμένος να πιάνει τους ετήσιους στόχους που θα του αναθέτονται από την Περιφερειακή Αρχή! Στόχοι που θα συνδέονται με την οικονομική ευμάρεια των κατοίκων και θα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την οικοδόμηση εγκαταστάσεων στα πρότυπα του εξωτερικού!
Ο πωλητής θα είναι υπεύθυνος να φέρει χρήμα στη περιοχή και να ανακαλύψει χρηματοδοτικά εργαλεία για την άνθηση του τουρισμού! Σε όποια ιδιωτική εταιρεία και να ξεκινήσεις ως πωλητής έχεις διορία 3 μήνες να μάθεις να πουλάς το προϊόν! Πρέπει σε αυτούς τους 3 μήνες να σκεφτείς και να καταστρώσεις σχέδιο που θα σου επιφέρει πωλήσεις και θα σου εξασφαλίσει την εργασία σου. Χωρίς πωλήσεις βλέπεις την πόρτα της εξόδου και πάμε στον επόμενο!
Έτσι λειτουργεί η αγορά με απλά λόγια και έτσι πρέπει να λειτουργήσει και το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Μακεδονίας! Για να μπορέσει να γίνει μια win2win κατάσταση για τη Δυτική Μακεδονία και να επιτύχει τους στόχους της, σίγουρα θα πρέπει να επέλθουν ριζικές αλλαγές ως προς την αντιμετώπιση του από τους διοικούντες και ως προς τη λειτουργία του από τους επιχειρηματίες.
Όσον αφορά τώρα τη συζήτηση για το νέο σήμα της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα τοπικά προϊόντα με στόχο την πιστοποίηση της αυθεντικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας παρακάτω σας παραθέτω αντίστοιχα τουριστικά brand για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη!