Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home Πολιτική

Τρία χρόνια πολιτιστικής οπισθοδρόμησης

Γράφει η Καλλιόπη Βέττα, Βουλευτής ΠΕ Κοζάνης

από togetherteam
9 Ιουλίου 2022
σε Πολιτική
Share on FacebookShare on Twitter

Προχθές συμπληρώθηκαντρία χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας και μια μικρή αναδρομή στις προγραμματικές δηλώσεις και στα πεπραγμένα της είναι αναπόφευκτη, για όσους τουλάχιστον δεν βολεύονταικάτω από τον ακατάσχετο επικοινωνιασμό του αρμόδιου υπουργείου.

Στις 21 Ιουλίου 2019 η υπουργός πολιτισμού δήλωνε στη Βουλή «προσήλωση στη συνέχεια του κράτους, κατοχύρωση των επαγγελματιών του πολιτισμού για την ενίσχυση της απασχόλησης, λογοδοσία και διαφάνεια παντού, με υποχρεωτική ηλεκτρονική δημοσίευση ετησίων απολογισμών, δράσεων και οικονομικών όλων των φορέων, στελέχωση διευθυντικών θέσεων σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με πραγματικές και όχι κατ’ επίφαση διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες».

Λίγες μέρες αργότερα,η«αξιοκρατία» συνθλίφτηκεστα γρανάζια του επιτελικού κράτους,με το ξήλωμα των σχετικών διαγωνισμώνπου είχε θεσμοθετήσει η τ. υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ,Μυρσίνη Ζορμπά,προκειμένου να διοριστούν στους πολιτιστικούς οργανισμούς της χώρας οι επιθυμητοί κυβερνητικοί φίλοι. Μεταξύ αυτών και ο διορισθείς στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης, που όμως έμελλε να εξαπατήσει την κ. Μενδώνη με την «βαθιά υποκριτική του τέχνη», λίγο πριν προφυλακιστεί κατηγορούμενος για βιασμούς ανηλίκων.Αντί όμως το μεγαλειώδες φιάσκο να οδηγήσει σε αλλαγή πολιτικής, οι απευθείας διορισμοίκαι αναθέσειςσυνεχίζονται ακόμη, με πρόσφατα παραδείγματα την Εθνική Πινακοθήκη και το Ακροπόλ, το οποίο παραμένει κλειστό, αδυνατώντας να αποτελέσει την «πολιτιστική θερμοκοιτίδα»που υποσχόταν η υπουργός.

Η ανυπαρξία οποιασδήποτε πολιτικής για την «ενίσχυση της απασχόλησης» των ανθρώπων του πολιτισμούαναδείχθηκε εμφατικάκαι την περίοδο της πανδημίας, με τους καλλιτέχνες να διαμαρτύρονται και να πένονται επί μήνες, πριν το υπουργείο καταλήξει σεμια πολιτική επιδομάτων, αντί ενός συνεκτικού και μακροπρόθεσμου σχεδίου για τηστήριξή τους.Επιπλέον, η«ανισοκατανομή της πολιτιστικής και δημιουργικής παραγωγήςστις δεκατρείς περιφέρειες της χώρας»,όπως περιγράφηκε στις προγραμματικές δηλώσεις, δεν απασχόλησε ποτέ την κυβέρνηση της ΝΔ, παραπέμποντας στις καλένδες τη σχετική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την άλλη, η«συνέχεια του κράτους» και η«λογοδοσία και διαφάνεια παντού»σκόνταψε επανειλημμένως, τόσο στους ανύπαρκτους «ετήσιους απολογισμούς των φορέων», όσο και σε δύσοσμες υποθέσεις σκανδάλων του Υπ. Πολιτισμού τις οποίες η κ. Μενδώνη επί τρία χρόνια συγκάλυπτε προκλητικά, μην ασκώντας ακόμη και τα πειθαρχικά της καθήκοντα, όταν αυτές αφορούσαν κακοδιαχείριση και διασπάθιση δημοσίου χρήματος της περιόδου 2012-2014 που η ίδια ήταν Γενική Γραμματέας, με χαρακτηριστικότερη τηνυπόθεση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας.

Η υποχρέωση για «προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς»πήγε επίσης περίπατο: Στο Ελληνικό και σε άλλες «επενδύσεις» το πολιτιστικό περιβάλλον υποβαθμίστηκε οικτρά, στο μετρό Θεσσαλονίκης η καρδιά της βυζαντινής πόλης ξεριζώθηκε, προκαλώντας διεθνή διασυρμό της χώρας, όπως άλλωστε και η τσιμεντόστρωση της Ακρόπολης. Οι μοναδικοί Δεσμώτες του Φαλήρου υπέστησαν ανεπίστρεπτη φθορά, οι Μυκήνες και το Τατόι κόντεψαν να καούν ολοσχερώς, θεσμοθετήθηκε ο εκπατρισμός αρχαιοτήτων για μισό αιώνα. Τα δυόμισι χιλιάδες χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, που δήθεν θα προσέφεραν «ιδανικό πλαίσιο για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών σε κάθε έκφανση της πολιτιστικής δημιουργίας», η κ. Μενδώνη τα γιόρτασε με την έγκριση λειτουργίας ναυπηγείου-διαλυτηρίου πλοίων δίπλα στον Τύμβο των Σαλαμινομάχων, ενώ το ενδιαφέρον της για την Ελευσίνα-Πολιτιστική Πρωτεύουσα, που πριν περιέγραφε ως πόλη «συνδεδεμένη με τη βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας», εξαντλήθηκε στην επιμονή της να ακυρώσει την κήρυξη της ΠΥΡΚΑΛ ως «Ιστορικού Τόπου».

Η περιβόητη «ανάπτυξη συνεργειών με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με σαφή κριτήρια και θεσμικό πλαίσιο» περιορίστηκε τελικά σε ένα προκλητικό αλισβερίσι της κυβέρνησης και της υπουργού με τα συμφέροντα των ελίτ που εκπροσωπούν, χωρίς κανένα κριτήριο και χωρίς καν τήρηση τουθεσμικού πλαισίου περί δωρεών και χορηγιών, αντιμετωπίζοντας τα μνημεία της χώρας και την κληρονομιά του ελληνικού λαού ως την προσωπική τους περιουσία. Η τραγελαφική διαχείριση της περιβόητης «σύμβασης δωρεάς» για τις τσιμεντοστρώσεις και τις πινακίδες στην Ακρόπολη αρκεί ως κραυγαλέο παράδειγμα καταστροφικής ανεπάρκειας προς αποφυγή.

Το «rebranding» της χώρας που είχε αναλάβει ο κ. Μητσοτάκης και η κ. Μενδώνη «μέσα από την πολιτιστική κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό» για να καταστήσουν την Ελλάδα «διεθνή πόλο πολιτιστικής παιδείας και δημιουργίας» περιορίστηκεμόνο σε κάποιες κακόγουστες δράσεις, που εν τέλει αποσκοπούσαν στην ιδιωτική εκμετάλλευση σπουδαίων μνημείων της χώρας, όπως η Ακρόπολη και η Ολυμπία, για την διαφήμιση των δραστηριοτήτων προνομιούχων«φίλων» και χορηγών, ιδιωτών και εταιρειών.

Στο μεταξύ, η πολυπόθητη «αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων» (νυν ΟΔΑΠ), περιορίζεται μέχρι στιγμής σε φωτογραφικούς διορισμούς, ενώ δεν έχει καταφέρει να υλοποιήσει ούτε καν την«ψηφιακή κάρτα πολιτισμού» και την «εκδίπλωση του e-ticket» (έργο του ΣΥΡΙΖΑ), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απώλεια εσόδων του Δημοσίου. Άλλωστε και οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κ. Μενδώνηκατέτειναν στην αποδυνάμωση του θεσμικού πλαισίου προστασίας των μνημείων και των εσόδων από αυτά, κάτι που είδαμε να συμβαίνει αντίστοιχα και στα πνευματικά δικαιώματα. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που επί τρία χρόνια η υπουργόςκαθυστερεί να ενσωματώσειακόμα και τις κοινοτικές οδηγίες που αφορούν στη ρύθμιση αυτού του πλαισίου, ενώ η χώρα μας ήδη απειλείται με πρόστιμο από την ΕΕ.

Αυτή η γενικευμένη αποστροφή της κυβέρνησης σε κάθε τι συλλογικό και δημόσιοαποτελεί κεντρική πολιτική της ΝΔ και τεράστια πολιτιστική οπισθοδρόμηση για τον τόπο.

Tags: together free presstogether magΚαλλιόπη Βέττα

togetherteam

Related Posts

Πολιτική

Όταν το εγώ υπερισχύει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

22 Αυγούστου 2024
Πολιτική

Αδιαφορία και αποσύνδεση – Η προκλητική δήλωση της Υφυπουργού για διακοπές στο χωριό

8 Αυγούστου 2024
Πολιτική

Κωνσταντίνος Καραμανλής – Η αποκατάσταση της δημοκρατίας και η ανάγκη για ηγέτες του “Εμείς”

26 Ιουλίου 2024
Next Post

Γιατί το βινύλιο είναι καλύτερο

Πότε θα φτάσει τα 8 δισεκατομμύρια ο πληθυσμός της Γης

Δήμος Γρεβενών - Όλη η πλατεία μια γιορτή

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr