Στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο που διοργανώνεται από το «Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης» του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή, το Labaratory for Research on Early Research on Early Childhood Psychopedagogy, το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία- Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (ΠΑ.Σ.Ι.Π.Σ) και το Greek Cultural Instituteμε τίτλο«Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, θα συμμετέχει φέτος η Πρωτοβουλία Νέων Κοζάνης στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2022.
Δύο εκπρόσωποι της ΠΝΚ θα πραγματοποιήσουν την εισήγηση,η οποία εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια» και έχει ως θέμα «Το δικό μου Μουσείο».Θα παρουσιαστεί η ψηφιακή δράση που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των εορτασμών της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2021. Στην δράση αυτήν, μαθητές και μαθήτριες τριες από όλα τα σχολεία του Νομού Κοζάνης – και όχι μόνο – μοιράστηκαν τι σημαίνει για τους ίδιους το μουσείο, με ζωγραφιές, εικόνες ή κείμενο. Η κατάλληλα καταρτισμένη ομάδα της ΠΝΚ – αποτελούμενη από επιστήμονες των πολιτιστικών και εκπαιδευτικών κλάδων, με επικεφαλή τον μουσειολόγο και μουσειοπαιδαγωγό – ο οποίος ετοίμασαν το υπαίθριο ψηφιακό μουσείο βασισμένο στα καίρια δεδομένα και μέτρα της περιόδου για την προστασία από την πανδημία, ώστε να αποδοθεί μία ρεαλιστική οπτική δυνατοτήτων και διαχείρισης του κοινού, με όλες τις δημιουργίες των παιδιών. Το μουσείο είχε εύκολη και ελεύθερη πρόσβαση για όλους και όλες.
Στην έκθεση διαφάνηκε η δημιουργικότητα των παιδιών, η φαντασία και η ευαισθητοποίηση που έχουν ως προς το κομμάτι του πολιτισμού.
Στόχος της δράσης ήταν η συμμετοχή και παρακίνηση όσο το δυνατόν περισσότερων παιδιών ώστε να αναρωτηθούν, να συνειδητοποιήσουν και να αποτυπώσουν τι σημαίνει για τα ίδια το Μουσείο. Επιδιώχθηκε, μέσα από τη δράση να αναδειχθεί η οπτική των παιδιών για το μουσείο, να περιοριστούν παλιές παγιωμένες αντιλήψεις για αυτό και να ενταχθεί στη μη τυπική εκπαίδευση των μικρών μαθητών, τα αγαθά και οι γνώσεις που αποδίδουν.
Το μουσείο, άλλωστε, είναι η καλύτερη πηγή μόρφωσης, καθώς λειτουργεί σαν ένα πολυτροπικό κείμενο: εικόνα μαζί με πληροφορία. Ο συνδυασμός αυτός βοηθά περισσότερο τα παιδιά να μάθουν και να αποθηκεύσουν την πληροφορία αγγίζοντας διαφορετικές πτυχές της πολιτισμικής εμπειρίας.
Στόχος του Συνεδρίου είναι να διερευνηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη τόσο στην τυπική εκπαίδευση όσο και στη μη τυπική. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου θα περιλαμβάνει κεντρικές ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες, εισηγήσεις και εργαστήρια και θα διεξαχθεί διαδικτυακά.