Στο σχολείο οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν τα δικά τους βίντεο και φωτογραφίες, ώστε να διαπιστώσουν από «πρώτο χέρι» πόσο εύκολο είναι να χειραγωγούν τις ειδήσεις. Εξετάζοντας μια σειρά από άρθρα μαθαίνουν να θέτουν και να απαντούν ερωτήματα σαν αυτά: «Ποιος είναι ο σκοπός του άρθρου; Πώς και πότε γράφτηκε; Ποιοι είναι οι κεντρικοί ισχυρισμοί του συγγραφέα;» γράφουν οι New York Times. Ανάμεσα στη θεματολογία του μαθήματος κατά των ψευδών ειδήσεων είναι και η κρατική προπαγάνδα. Η Φινλανδία κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια ώστε να διδάσκονται οι μαθητές για τις ψευδείς ειδήσεις από την προσχολική ηλικία To μάθημα έχει συμπεριληφθεί στην «διδακταία ύλη» καθώς το εκπαιδευτικό σύστημα της βορειοευρωπαϊκης χώρας φροντίζει να ανανεώνει την ύλη του και να παρακολουθεί τις εξελίξεις με τέτοιο ρυθμό, ώστε γίνεται συχνά πρωτοσέλιδο στα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Η κυβέρνηση κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια ώστε να διδάσκονται οι μαθητές για τις ψευδείς ειδήσεις από την προσχολική ηλικία.
Η εκπαίδευση της Φινλανδίας θεωρείται από τις κορυφαίες στον κόσμο αλλά πολύ σημαντικό είναι πως το 76% των πολιτών θεωρεί τα ΜΜΕ αξιόπιστα (έντυπες και ψηφιακές εφημερίδες) ενώ υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη τόσο στην κυβέρνηση όσο και στους εκπαιδευτικούς. Επίσης ένα δομικό στοιχείο της φινλανδικής κοινωνίας είναι η τιμιότητα που εκτιμάται ως θεμέλιο κάθε αλληλεπίδρασης, ακόμα και της ευτυχίας. Η Φινλανδία βρέθηκε στην πρώτη θέση 41 ευρωπαϊκών χωρών στην «ανθεκτικότητα έναντι της παραπληροφόρησης» και παραμένει εκεί για πέμπτη συνεχή φορά, σύμφωνα με την σχετική έρευνα από το Ινστιτούτο Ανοικτής Κοινωνίας στη Σόφια της Βουλγαρίας. Στις υψηλότερες θέσεις της έρευνας βρέθηκαν επίσης οι: Νορβηγία, Δανία, Εσθονία, Ιρλανδία και Σουηδία. Οι χώρες που θεωρούνται πιο ευάλωτες στην παραπληροφόρηση σύμφωνα με την έρευνα είναι οι: Γεωργία, Βόρεια Μακεδονία, Κόσοβο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Αλβανία.