Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home ID

Πάτροκλος Σκαφίδας: Ιστορίες επί σκηνής

από Κέλλυ Γρηγοριάδου
5 Σεπτεμβρίου 2017
σε ID, Togetherωτήσεις, Θέατρο, Πρόσωπα, Φωτογραφία
Share on FacebookShare on Twitter

Είναι ψευδαίσθηση ότι οι φωτογραφίες δημιουργούνται από τη φωτογραφική μηχανή. Δημιουργούνται από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο, με το μάτι, την καρδιά και το μυαλό. Για να φωτογραφίσεις: Πρέπει να τοποθετήσεις σε μια ευθεία γραμμή το μυαλό, το μάτι και την καρδιά. Henri Cartier-Bresson


 

 

Ο Πάτροκλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κοζάνη ενώ τα τελευταία χρόνια ζει στην Αθήνα, Άρχισε να φωτογραφίζει σε μικρή ηλικία. Παρά την κάποια εκπαίδευση θεωρεί τον εαυτό του αυτοδίδακτο. Για περισσότερα από είκοσι χρόνια βιοπορίζοται από τη φωτογραφία σε διάφορες μορφές της. Τον τελευταίο καιρό φωτογραφίζει θέατρο….

 

©Patroklos-Skafidas_N-T.gr_Richard-III

 

 

Πότε είχες την πρώτη επαφή με την φωτογραφία και ποια ήταν η αφορμή. Τι σε οδήγησε σε αυτήν την μορφή τέχνης;

Από παιδί έβλεπα τον πατέρα μου να φωτογραφίζει ερασιτεχνικά. Έμπαινα σε σκοτεινό θάλαμο, κάτι που με εντυπωσίαζε. Άρχισα λοιπόν να πιάνω τις φωτογραφικές μηχανές, να μαθαίνω την τεχνική, να γοητεύομαι από όλο αυτό.

Ποιο ήταν  το κίνητρο και πότε αποφάσισες να ασχοληθείς με την φωτογραφία θεάτρου;

Πάντα αγαπούσα το θέατρο, απλά πριν από μερικά χρόνια ήταν η κατάλληλη στιγμή για εμένα. Είμαι τυχερός γιατί βρίσκω ανθρώπους που πιστεύουν σε εμένα.

 

 

 

 

Τι πρέπει να έχει ένας φωτογράφος για να τον κάνει να ξεχωρίσει και πόσο δύσκολο είναι να χτίσει κάποιος τη φωτογραφική του υπογραφή;

Πρέπει να έχεις τη δύναμη να μην επηρεάζεσαι και να εμπιστεύεσαι τη δική σου ματιά. Είναι χαμένος κόπος να φωτογραφίζεις με δανεικές εικόνες.

Θα μπορούσε άραγε ο φωτογράφος να θεωρηθεί ένας «ζωγράφος» με σύγχρονα μέσα;

Σκέφτομαι περισσότερο τη φωτογραφία σαν ένα μέσο που τροποποιεί το παρόν. Η ζωγραφική έχει διαφορετικά όρια. Όχι δε θα συνέκρινα τις δύο τέχνες.

 

 

©Patroklos-Skafidas-Οι-ιδιοτροπίες-της-Μαριάννας

 

 

Με ποιον τρόπο ο ίδιος βιώνεις την φωτογραφία; Είναι η φωτογραφία εργαλείο επικοινωνίας;

Πιστεύω σε μια φωτογραφία αρκετά εσωτερική. Έχω την ανάγκη οι εικόνες που κρατάω να έχουν μια αληθινή αντιστοίχιση με εμένα και να μην είναι τυχαία γεγονότα ή στιγμιότυπα. Κατά καιρούς φωτογραφίζω εμμονικά  ένα εντελώς συγκεκριμένο θέμα με ένα εντελώς συγκεκριμένο τρόπο. Μέχρι ίσως να δικαιωθώ προσωπικά για την επιλογή μου ή να αλλάξω γνώμη. Είναι σα να μιλάω για εμενα οπότε ναι είναι επικοινωνία.

 

Ψηφιακός αισθητήρας ή φιλμ;

Έχω κάνει πράγματα που αγαπώ και με τα δύο. Στην πραγματικότητα δε με νοιάζει.

 

Ποια είναι η σύνδεση θεάτρου- φωτογραφίας;

Η φωτογραφία στο θέατρο είναι ντοκουμέντο μιας πολλαπλής δημιουργίας. Μέσα στο θέατρο μοιάζει να είναι τόσο στο φυσικό της χώρο όσο σε λίγες άλλες εφαρμογές.

 

 

 

 

 

 

 

Υπάρχουν φωτογραφικές προκλήσεις, στο κομμάτι που ασχολείσαι,  ως προς την σύλληψη και την απόδοση σε αντίθεση ίσως με πιο συμβατικές μορφές φωτογραφίας ;

Σαφώς. Καλείσαι να υπάρξεις ως καλλιτέχνης μέσα στο όραμα ενός άλλου καλλιτέχνη, του σκηνοθέτη, και μάλιστα σεβόμενος το έργο, τους ηθοποιούς, το θέατρο. Είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

 

Ηθοποιοί, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμός, κίνηση, κοινό.. Τι από αυτά θεωρείς πιο συναρπαστικό φωτογραφικά;

Το συνδυασμό τους. Γιατί αυτό είναι το θέατρο: ένας συνδυασμός ετερόκλητων στοιχείων που αν τα διαχωρίσεις παύει να είναι αυτό που είναι.

 

 

Πες μας λίγα λόγια για την πορεία που ακολουθείς από την αρχή ως το τελικό αποτέλεσμα ενός έργου. Τη σύλληψη της ιδέας,  τον χρόνο που χρειάζεται, τις τεχνικές λεπτομέρειες, την κυκλοφορία.

Η πορεία αυτή μπορεί να είναι κάθε φορά διαφορετική. Ανάλογα με το έργο, το σκηνοθέτη και την ομάδα αλλά και τις απαιτήσεις της παραγωγής. Άλλοτε διαβάζεις το έργο και προγραμματίζεις και άλλοτε τα πάντα προκύπτουν μέσα από την παρακολούθηση της πρόβας. Σημαντικό είναι να έχεις τη δυνατότητα να καταλάβεις την ατμόσφαιρα της κάθε δουλειάς. Κανένας “Ριχάρδος” δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλο “Ριχάρδο” και έτσι πρέπει.

 

 

 

 

 

 

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για σένα μέχρι στιγμής;

Να φωτογραφίσω την παράσταση του μύθου του διεθνούς σύγχρονου θεάτρου: Bob Wilson. Όχι μόνο γιατί ήταν εκείνος, αλλά και γιατί ήταν από τις πρώτες μου δουλειές στο θέατρο.

 

Πού θεωρείς ότι βρίσκεται η φωτογραφία, είναι δύσκολο να είσαι φωτογράφος  στην Ελλάδα του 2016;

Ποτέ δεν θεώρησα δύσκολο το να είμαι φωτογράφος, αυτό ξέρω να κάνω, αυτό αγαπάω. Είναι ευκολότερο να επικοινωνήσω τη δουλειά μου τώρα, από ότι όταν ξεκίνησα. Νομίζω ότι η φωτογραφία στη χώρα είναι όλο και σε καλύτερη μοίρα.

 

 

Συγχώρεσέ με /National Theatre of Greece/ Patroklos Skafidas

Αλήθεια, ποιο είναι το όνειρο ζωής σου στο επαγγελματικό κομμάτι; Υπάρχει ταβάνι;

Ταβάνι είναι εκεί που απολαμβάνω τη δουλειά και την καθημερινότητά μου. Όταν μπορώ να είμαι με ανθρώπους και συνεργάτες που αγαπώ. Όταν έχω χρόνο και διαύγεια να ασχοληθώ με τα δικά μου πράγματα, φωτογραφικά ή μη.

 

 

 

 

 

 

 

 

Επόμενα σχέδια, project;

Αναζητώ κάτι επόμενο άλλα συνήθως με προλαβαίνει αυτό που εμφανίζεται σαν ανάγκη έκφρασης στο σήμερα. Ήμουν πάντα κακός στον προγραμματισμό.

 

Που μπορούμε να βρούμε δουλειά σου;

Στο www.pskafidas.com

 

 

Κέλλυ Γρηγοριάδου

Εκδότρια του Together Free Press και του Togethermag.gr Θα την βρείτε ανάμεσα σε γραμμές, λέξεις, κόλλες, σημειώσεις, σβήστρες, μολύβια και καλώδια. Καταναλώνει εικόνες, αισθητική, περιεχόμενο και μηνύματα. Ασχολείται σοβαρά και ανθρωπολογικά με τα ποπ σημεία των καιρών Είναι μια φανατική του Τοgether που δημιουργεί το περιεχόμενό του. Με αυτήν την σειρά. Αγαπάει τον σκύλο της, τις ταινίες του Tim Burton και μπορεί να ακούσει Dead Kennedys και Nouvelle Vague ταυτόχρονα. Ξεκίνησε έχοντας στο μυαλό της πως θα ενθουσιαζόταν αν μπορούσε να κάνει τους συνανθρώπους της να ενθουσιαστούν με πράγματα που την ενθουσιάζουν.

Related Posts

ID

Διαγωνισμός καινοτομίας #ECOTOURS

15 Απριλίου 2025
ID

Οι Λαζαρίνες είναι η άνοιξη, είναι ο έρωτας

12 Απριλίου 2025
ID

Οι γλεντιστάδες της αποκριάς!

26 Φεβρουαρίου 2025
Next Post

Στο εργαστήριο του εντομολόγου

Στον Εθνικό Κήπο

Ελαιοκράμβη

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr