Ο Γιώργος Πανταζής γεννήθηκε στις 4 Απριλίου του 1993 στην Πτολεμαΐδα . Το 2007 σε ηλικία 14 χρονών εισάγεται με την ειδική κατηγορία των “ταλέντων” στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ Φλώρινας. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του είχε ως κύρια κατεύθυνση το 3ο Εργαστήριο Ζωγραφικής και Καθηγητή τον Χάρη Κοντοσφύρη. Αποτελεί μέλος της εικαστικής ομάδας “εν-φλώ” και πλέον ζει και εργάζεται στην Φλώρινα. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Ελλάδας.Σήμερα ο Γιώργος Πανταζής εργάζεται σαν Ζωγράφος και καθηγητής εικαστικών στο Ρέθυμνο.
Μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της καραντίνας κατάφερε να ενώσει δυο πράγματα που αγαπά, την τεχνολογία και την Τέχνη. Ετσι, ο Γιώργος αφού ξεκίνησε να κάνει βίντεο για τα μαθήματα του στο σχολείο αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κανάλι στο Youtube και να μοιραστεί μαζί μας βίντεο εικαστικής τηλ-εκπαίδευσης!
———————-
Πως προέκυψαν τα τηλε-εικαστικά;
Τα τηλε-εικαστικά ξεκίνησαν την άνοιξη του 2020 όταν έκλεισαν τα σχολεία για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και έπρεπε να ξεκινήσουμε εξ αποστάσεως διδασκαλία. Μπήκα από την πρώτη μέρα στην ψηφιακή πλατφόρμα των τάξεων που είχα και ξεκίνησα να ετοιμάζω ένα τεράστιο post με κείμενα και εικόνες για τα ecobricks. Μετά από λίγη ώρα σκέφτηκα ότι από το να κάθομαι να γράφω οδηγίες και να ψάχνω εικόνες για να δημιουργήσω την δημοσίευση μου θα ήταν καλύτερο να κάνω ένα βίντεο, να το ανεβάσω στο YouTube και στη συνέχεια να το κάνω αντιγραφή-επικόλληση σε όλες τις τάξεις που έκανα εικαστικά. Αμέσως είδα ότι υπήρχε μεγάλη ανταπόκριση από τα παιδιά και είπα να το ανεβάσω στα κοινωνικά μου δίκτυα, σε ομάδες εκπαιδευτικών και γονέων, γιατί θεώρησα ότι στο πλαίσιο της καραντίνας μπορεί να βοηθούσε να ξεφύγουμε λίγο από την μονοτονία των τεσσάρων τοίχων που αναγκαστήκαμε να είμαστε κλεισμένοι και να γίνουμε λίγο πιο δημιουργικοί με τον “ελεύθερο χρόνο” που είχαμε.
Δημιουργικότητα και εικαστική τηλεκπαίδευση μπορούν να συνυπάρξουν;
Σαφώς και μπορεί να συνυπάρξει! Ανήκω σε μια γενιά που στην κυριολεξία ζούμε με την τεχνολογία από την πρώτη μέρα. Μεγάλωσα παίζοντας παιχνίδια στον υπολογιστή, gameboy, playstation και με γοήτευε πάρα πολύ το ίντερνετ, η εικονική πραγματικότητα και όλα αυτα τα εξωπραγματικά που διαβάζαμε και βλέπαμε σε παιχνίδια,κόμικς και τανίες, που τώρα αρχίζουν σιγά σιγά να γίνονται πραγματικότητα. Έτσι μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της καραντίνας είδα ότι μπορώ να ενώσω δυο πράγματα που αγαπώ πολύ! Την Τέχνη και την Τεχνολογία. Άρχισα να κάνω βίντεο για τα μαθήματα μου, ξεκίνησα να ζωγραφίζω ψηφιακά, πιο συστηματικά πλέον λόγω έλλειψης υλικών… Ήδη έχω στο μυαλό μου να δημιουργήσω ένα podcast με θέμα μια απλοποιημένη αφήγηση της ιστορίας της τέχνης και στο σχολείο αρχίσαμε να ηχογραφούμε το πρώτο μας podcast που θα ακούγεται στο ευρωπαικο σχολικό ραδιόφωνο. Γενικά έχω καταλάβει πως μπορείς πάντα να είσαι δημιουργικός αρκεί να βλέπεις την αλληλεπίδραση που κρύβεται πίσω από όλους και όλα.
Πιστεύεις στην θεραπεία μέσω τέχνης
Θεωρώ πως όταν βάζεις αγάπη σε ότι και αν κάνεις ,αυτό σε θεραπεύει αυτόματα. Ακόμα και τέχνη να κάνεις , αν την κάνεις χωρίς αγάπη δεν σε θεραπεύει. Γιατί αν αγαπάς αυτό που κάνεις ακόμα και σε πίεση να είσαι τότε αυτό δεν σε κουράζει. Σε θεραπεύει χωρίς να το καταλάβεις.
Οι ΤΠΕ μπορούν να υποστηρίξουν ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας των Εικαστικών;
Γενικά το ψηφιακό κομμάτι των εικαστικών δεν είναι κάτι καινούριο. Υπάρχουν τόσες πολλές μορφές ψηφιακής και ηλεκτρονικής τέχνης που οι συμμετοχή των ΤΠΕ είναι κάτι αυτόματο. Ψηφιακή ζωγραφική, Videoart, επαυξημένη πραγματικότητα, ηχητικά γλυπτά, Pixel art, φωτογραφία, κινηματογράφος και παρα πολλά άλλα που αν τα εντάξεις ως βίωμα στο μάθημα των εικαστικών , έχεις ξεκλειδώσει μια κρυφή δυνατότητα από ένα παιδί που μπορεί να νόμιζε ότι δεν είναι καλό σε τίποτα ή οτι δεν είναι καθόλου δημιουργικό. Προσωπικά στο μάθημα λειτουργώ σαν φίλος και συντονιστής προσπαθώντας να φτάσω στα άκρα κάθε σκέψη δημιουργικότητας των παιδιών. Να τους θυμίζω πάντα ότι μπορεί να κάνουν και αυτό.
Τι σημαίνει για σένα η ζωγραφική και η ενασχόληση με την τέχνη;
Για μένα το να είμαι δημιουργικός είναι κάτι τόσο φυσικό όσο και η αναπνοή. Αυτό συμβαίνει γιατί βιώνω την δημιουργικότητα στην πράξη ως όργανο και αισθητήριο κατανόησης. Προσπαθώ όλα να τα μετατρέπω και να τα μεταφράζω σε τέχνη. Από τα πιο απλά μέχρι και τα πιο πολύπλοκα. Ο κόσμος μου είναι γεμάτος έργα, χρώματα και εικόνες μέσα στο σπίτι μου και στην δουλειά μου, με αποτέλεσμα η τέχνη να γίνεται βίωμα. Στις θεματικές που κατα καιρούς ερευνώ , όπως είναι τα νούφαρα και οι φυλλωσιές των δέντρων, θα έχετε παρατηρήσει πινελιές να πετάγονται από τα φύλλα των δέντρων ή χρώματα να αναδύονται στην επιφάνεια του νερού στα έργα με νούφαρα. Αυτές οι πινελιές και τα χρώματα είναι θετικές στιγμές. Με λίγα λόγια είμαι ένας ψαράς/ κηπουρός θετικών στιγμών . Παντού σε ότι παρατηρώ και όπου βρίσκομαι προσπαθώ να βρω και να φέρω στην επιφάνεια και να καλλιεργήσω τις στιγμές και τις πινελιές που θα φέρουν την ισορροπία γύρω μας.
Πως θα χαρακτήριζες το εικαστικό σου ύφος και τι σε εμπνέει;
Είμαι χρωματικός ζωγράφος , οπότε και το εικαστικό μου ύφος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αναζήτησή των σχέσεων που έχουν και αναδύουν τα χρώματα και οι μορφές. Δεν πιστεύω στην έμπνευση. Πιστεύω ότι πρέπει να βουτήξεις επί τόπου στον ωκεανό και να μάθεις κολύμπι στην πράξη. Χωρίς να περιμένεις να σου έρθει κάποια φώτιση, γιατί συνήθως ποτέ δεν έρχεται. Όπως έλεγε και ο Πικάσο “ Δουλεύοντας έρχεται η έμπνευση”. Παρόλα αυτά έχω καταλάβει πως όποτε βλέπω κάτι που μου θυμίζει άνοιξη, χαρά ή ηρεμία, μου δημιουργεί αυτόματα έναν πόθο να το περιεργαστώ.
Ποια θεωρείς πως είναι τα εργαλεία ενός ζωγράφου;
Γενικά η ιστορία της τέχνης μας έχει δείξει ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα εργαλεία. Για παράδειγμα, ο Γιάννης Κουνέλης ιδρυτής της ArtePovera, δήλωνε ζωγράφος.Έτσι μας έκανε να θυμηθούμε τι σημαίνει η λέξη ζωγραφική. Ζωγραφική σημαίνει γράφω την ζωή. Το τι εργαλείο χρησιμοποιείς δεν παίζει κανένα ρόλο.
Διδάσκεις ζωγραφική σε μαθητές. Τους ενθαρρύνεις να την ακολουθήσουν και επαγγελματικά;
Σαφώς! Πολλά παιδιά, άλλα και ενήλικες δεν γνωρίζουν καν τι είναι η Καλών Τεχνών και πολλοί βέβαια έχουν μια προκατάληψη απέναντι στον κλάδο. Έτσι προσπαθώ, μέσω του παραδείγματος μου, να τους κάνω να ενδιαφερθούν για αυτόν τον τρόπο ζωής.
Πώς βλέπεις την Ελλάδα της πανδημίας; Με ποιά χρώματα θα την ζωγράφιζες και πως θα την αποτύπωνες;
Κοιτάξτε στην πραγματικότητα δεν άλλαξε κάτι. Η φύση και τα χρώματα της έμειναν ίδια , άλλαξαν οι σχέσεις μεταξύ μας και οι συνήθειες μας. Καταλάβαμε πόσο εύθραυστο είναι όλο αυτό το έργο τέχνης που λέμε ζωή και πόσο αναγκαία είναι οι άνθρωποι, τα πράγματα και οι καταστάσεις που μας ενώνουν.
Ποιο είναι το ψυχολογικό αποτύπωμα της πανδημίας για τον Γιώργο Πανταζή;
Αυτό που έχω καταλάβει από όλη αυτήν την κατάσταση, είναι ότι γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο, να ζούμε κάθε στιγμή βλέποντας την θετική πλευρά της ζωής και να αξιοποιούμε δημιουργικά κάθε στιγμή με τους ανθρώπους που αγαπάμε!
Περισσότερα για τον Γιώργο Πανταζή θα βρείτε παρακάτω:
?https://instagram.com/pandazis/?hl=el
?https://facebook.com/georgepandazis
Περισσότερα για τηνεικαστική και εκπαιδευτική δουλειά του Γιώργου θα βρείτε εδώ : http://www.pandazisgeorge.com/blog
©️Πανταζής Γιώργος : Ζωγράφος/καθηγητής εικαστικών