Στο Facebook, στοTwitter, στο YouTube, στο Tik Tok. Πίσω από επιτυχημένες digital καμπάνιες, πίσω από «ιδιάζουσες» ομάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πίσω από το viral. O Δημήτρης Κανέλλης, είναι μπροστά, πίσω και μέσα σε όλα αυτά. Έχει πολλούς τίτλους, ή μάλλον χαρακτηρισμούς. Content creator, marketer, founder, influencer, digital specialist. Ανήκει στην κατηγορία Homo Digitalis και παράγει συνεχώς ιδέες και περιεχόμενο. Η ομάδα του Together μπήκε στον κόσμο του και συνομίλησε μαζί του για την ψηφιακή επανάσταση, για το «ζητούμενο» στη δημιουργία περιεχομένου, για την εφαρμογή που έφτιαξε, αλλά και για την έμπνευσή του. Ο Δημήτρης Κανέλλης είναι ένας σύγχρονος ταξιδιώτης στον κόσμο του internet.
Ταξιδέψτε μαζί του!
Όταν ήσουν μικρός ποιο επάγγελμα φανταζόσουν πως θα ακολουθήσεις;
Όταν ήμουν μικρός και ονειροπόλος, είχα μόνο ένα όνειρο! Να γίνω μεγάλος και τρανός χάκερ. Είχε γίνει χαμός και με το Μάτριξ τότε, οπότε είχα επηρεαστεί αρκετά. Βέβαια, όσο μεγαλώνεις συμβαίνουν διάφορα που σ’επηρεάζουν και είναι δύσκολο να ακολουθήσεις αυτό που πραγματικά θες να κάνεις.
Για να σε γνωρίσουμε καλύτερα… Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία, ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο, ποιο είναι το ταξίδι των ονείρων σου και τι είναι αυτό που δεν αντέχεις;
Η αγαπημένη μου ταινία είναι το LionKing(το originalπροφανώς και όχι η αρπαχτή που βγήκε τώρα!), το αγαπημένο μου βιβλίο είναι το Zero to One (PeterThiel), το ταξίδι των ονείρων μου είναι να πάω στην Ισλανδία και τέλος δεν αντέχω με τίποτα τους ανθρώπους που κάνουν πως τα ξέρουν όλα.
Πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με τον digital κόσμο;
Αρχικά, ο πατέρας μου ήταν από τους ανθρώπους που πίστεψαν από τις αρχές στην επανάσταση του Internet. Οπότε, από πολύ μικρή ηλικία, είχα πρόσβαση στο Internetκαι έχω περάσει άπειρες ώρες να χαζεύω και να ψάχνω από τα πιο σημαντικά μέχρι τα πιο ανούσια πράγματα.
Όλη αυτή η διαδικασία -αν και ανούσια θα πει κάποιος- μ’έπλασε στο να νιώθω άνετα online, να καταλαβαίνω τι «τραβάει» τους ανθρώπους στο Internet και πως δημιουργούνται οι onlineκοινότητες.
Φυσικά, από άποψη σπουδών, για μένα ήταν μονόδρομος η πληροφορική. Οι ακαδημαϊκές μου γνώσεις σε συνδυασμό με την καθημερινή χρήση των socialγια δικούς μου λογαριασμούς οδήγησαν στο να μπω βαθιά στον digitalκόσμο από νωρίς.
Αποσυνδέεσαι ποτέ από το κινητό σου;
Δυστυχώς όχι. Αλλά φέτος τράβηξα γραμμή και είπα αρκετά. Αποφάσισα για πρώτη φορά να αγοράσω μια παλιά συσκευή να έχω για κλήσεις και να μην πάρω μαζί μου στις διακοπές το smartphone. Θεωρώ πως πρέπει να αρχίσουμε να βρίσκουμε την ισορροπία γιατί έχει χαθεί εντελώς.
Δημήτρη, πως ορίζεις την ψηφιακή επανάσταση;
Αν το δούμε κυριολεκτικά, η ψηφιακή επανάσταση ορίζεται ως η μετάβαση από την αναλογική τεχνολογία στην ψηφιακή. Προσωπικά, θεωρώ πως τα τελευταία 30 χρόνια ζούμε μια συνεχόμενη ψηφιακή επανάσταση που είναι σε εξέλιξη. Το 1947 είχαμε την εφεύρεση του τρανζίστορ που βοήθησε να γίνουν άλματα στην δημιουργία υπολογιστών, το 1969 είχαμε το ARPANET που ήταν ένα προστάδιο του γνωστού μας Internet. Από το 2000 και μετά είχαμε την άνοδο των κινητών τηλεφώνων έως το peak τους που ήρθε με το πρώτο iPhone το 2007 και την καθιέρωση των smartphones.
Τα τελευταία 5 χρόνια, έχουμε αλματώδεις εξελίξεις σε τομείς όπως fintech, τεχνητής νοημοσύνης και βιοϊατρικής.
Όταν όλα αυτά δεν σταματάνε ποτέ, δε ξέρω αν μπορείς να οριοθετήσεις την ψηφιακή επανάσταση. Σίγουρα, μπορείς να δώσεις άλλα ονόματα και να πεις πως δεν ανήκουν σ’αυτήν αλλά το συμπέρασμα είναι το ίδιο για μένα.
Οτιδήποτε σπρώχνει τα όρια του ψηφιακού κόσμου προς το καλύτερο για τον άνθρωπο, θεωρώ πως πρέπει να εντάσσεται στην ψηφιακή επανάσταση.
Τι είναι πρωτότυπο σήμερα; Πώς βρίσκεις το επόμενο trend, το νέο bigthing;
Δε γνωρίζω τι είναι πρωτότυπο σήμερα αλλά θα γνωρίζω να σου πω όταν το δω ?
Το μόνο που ξέρω είναι πως με όλα αυτά τα κανάλια στον ψηφιακό κόσμο και με τον όγκο περιεχομένου που λαμβάνουμε καθημερινά γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσει κάτι. Εστιάζουμε σε ποσότητες και όχι στην ποιότητα του περιεχόμενου που παράγεται.
Ο μόνος τρόπος να βρεις το nextbigthing είναι να διαβάζεις ασταμάτητα για όσα συμβαίνουν γύρω σου: από μόδα και τέχνη μέχρι τεχνολογία και πολιτική.
Έχεις καταφέρει να δημιουργήσεις μεγάλες κοινότητες στα social media μέσα από ομάδες όπως «Η Ζωή στο Γραφείο» και «Thank You Next». Ποιο ήταν το κίνητρο σου για τη δημιουργία αυτών των ομάδων;
Θα είμαι ειλικρινής μαζί σου! Απλά βαριόμουν και θεώρησα πως θα υπάρξει ταύτιση από αρκετό κόσμο. Ήταν στιγμές που σκεφτόμουν «μα δε γίνεται να είμαι ο μόνος που βαριέται στη δουλειά του» ή «δε γίνεται να συμβαίνουν μόνο σε μένα αυτά τα ραντεβού».
Πώς θα περιέγραφες την επιρροή αυτών των ομάδων στην καθημερινότητα των χρηστών των social media;
Δεν πιστεύω πως επηρεάζουν τους χρήστες οι συγκεκριμένες ομάδες. Πιστεύω πως λειτουργούν λυτρωτικά ως παράθυρα διαφυγής από την καθημερινότητα και ως ένα μέσο ταύτισης σε διάφορες καταστάσεις. Ο άνθρωπος έχει μια φυσική ροή να θέλει να ακούσει για χειρότερες καταστάσεις απ’ότι βρίσκεται ο ίδιος για να νιώσει πιο άνετα, να νιώσει ασφαλής. Φυσικά και υπάρχουν ομάδες ή σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα που επηρεάζουν με τον δικό τους τρόπο τους χρήστες απλά δε θεωρώ οι συγκεκριμένες ομάδες πως ανήκουν σ’αυτές.
Ο κόσμος των digitalmedia! Tι χρειάζεται κάποιος για να πετύχει σε αυτόν; Πώς δημιουργείς συνεχώς και αποτελεσματικά περιεχόμενο που κεντρίζει την προσοχή του κοινού;
Υπάρχουν μέρες που πιστεύω πως ο καθένας μπορεί να το κάνει και μέρες που πιστεύω πως είναι δύσκολο για να το κάνει ο καθένας. Νομίζω χρειάζεται απλά να έχει τα μάτια του ανοιχτά και να προσπαθεί να παραμένει συνεχώς δημιουργικός, που φυσικά είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα ανεξαρτήτως επαγγέλματος.
Τι είναι αυτό που σε εμπνέει στη δουλειά σου;
Η δυνατότητα. Δεν έχει σημασία αν βρίσκομαι Ελλάδα ή Νέα Υόρκη, υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσω πράγματα που δεν έχει κάνει κανένας άλλος στον κόσμο. (Δεν λέω πως το κάνω έτσι απλά πως υπάρχει η δυνατότητα!)
Κεφάλαιο Studdle. Σε τι φάση βρίσκεται τώρα η εφαρμογή που έλυσε τα χέρια των φοιτητών;
Η εφαρμογή -παρόλο που γνώρισε τεράστια επιτυχία- έχει σταματήσει την λειτουργία της εδώ και 2 χρόνια. Ο λόγος ήταν πως από την στιγμή που δεν υιοθετήθηκε επισήμως δεν είχε νόημα να συνεχίσουμε. Παρόλα αυτά ήταν μια σημαντική εμπειρία που βοήθησε όλη την ομάδα να μάθει πράγματα για το μέλλον.
Δημήτρη Κανέλλη πως κυλά η καθημερινότητά σου; Με τι ασχολείσαι αυτή την περίοδο;
Με πολλά πράγματα πετυχαίνοντας λίγα!
Προσπαθώ να ασχολούμαι με πράγματα γιατί αλλιώς βαριέμαι πολύ εύκολα.
Οτιδήποτε είναι αυτά, δεν είναι ανάγκη να ανήκουν στον ψηφιακό κόσμο πάντα!
Τελικά, το μέλλον είναι digital;
Το μέλλον φυσικά και είναι digital εφόσον όμως υπάρχει ισορροπία με όλα τα υπόλοιπα.
Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σου στόχοι και ποια τα σχέδιά σου;
Ο στόχος είναι κάθε μέρα να κάνω έστω ένα πράγμα που με κάνει χαρούμενο.
Αν συμβαίνει αυτό, τότε ήταν μια καλή μέρα.