Η φωτογράφος πέρασε χρόνια απαθανατίζοντας μια ασυνήθιστη πλευρά της Marilyn Monroe. Ο εγγονός της, Michael Arnold, μοιράστηκε στο Another Mag την πραγματική ιστορία πίσω από τις εικόνες της.
Το 1961, λίγο μετά την ολοκλήρωση της ταινίας του John Huston, The Misfits, η Marilyn Monroe εισήχθη σε ψυχιατρική πτέρυγα. Σε κατάσταση οξείας εξάντλησης, η κατάχρηση ουσιών από την ηθοποιό εν μέσω της κατάρρευσης του γάμου της με τον θεατρικό συγγραφέα Arthur Miller, έφτασε στο αποκορύφωμα.
Ένας από τους λίγους φωτογράφους που απαθανάτισαν τη Monroe τους μήνες που προηγήθηκαν αυτής της κρίσης, ήταν η Eve Arnold (1912–2012) – η πρώτη γυναίκα μέλος της Magnum Photographs και αναμφισβήτητα μια από τις πιο επιτυχημένες φωτογράφους του 20ού αιώνα. Σε μια περίοδο δέκα ετών, η Arnold έγινε έμπιστη φίλη της Monroe, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο φωτογράφο.
Η Arnold δεν ήξερε ότι το The Misfits – που γυρίστηκε στην έρημο της Νεβάδα – θα ήταν η τελευταία ταινία της Monroe. Το επόμενο καλοκαίρι, η 36χρονη ηθοποιός θα βρεθεί νεκρή στο σπίτι της στο Λος Άντζελες.
“Η πιο έντονη μου ανάμνηση είναι το πόσο στενοχωρημένη, ταραγμένη αλλά συνάμα λαμπερή φαινόταν όταν έφτασα στη Νεβάδα”, ανέφερε η Άρνολντ στο βιβλίο της Retrospect. Πάλευε με τις διαταραχές ύπνου ενώ ο εθισμός της στα βαρβιτουρικά και τα ηρεμιστικά την είχε διαλύσει. “Έπαιρνε δύο χάπια και μετά άλλα δύο. Ξεχνούσε, κοιμόταν άστατα και όταν ξυπνούσε ήταν χάλια μη μπορώντας να βρει το δρόμο της”.
Η Arnold είχε συστηθεί για πρώτη φορά με τη Monroe σε ένα πάρτι το 1954. Η ηθοποιός, είχε θαυμάσει τη φωτογράφηση της Arnold με την Marlene Dietrich για το Esquire το 1952 και της είπε: “Αν μπόρεσες να το κάνεις καλά με τη Marlene, φαντάσου τι μπορείς να κάνεις μαζί μου.” Λίγο μετά ξεκίνησε η επαγγελματική συνεργασία των δύο γυναικών η οποία αποδείχθηκε αμοιβαία επωφελής.
Μέσα από το φακό της Arnold, κατάφερε να αναδειχθεί μια εκδοχή της Monroe που ήταν λιγότερο σκηνοθετημένη, φωτισμένη και ρετουσαρισμένη. “Το Hollywood εκείνη την εποχή απεικόνιζε τις γυναίκες με έναν πολύ εμπορευματοποιημένο, σεξουαλοποιημένο και στυλιζαρισμένο τρόπο – αντί να δείχνει απλότητα”, λέει στο AnOther Mag ο Michael Arnold, εγγονός της Eve Arnold.
Σε αντίθεση με άλλους φωτογράφους (ιδιαίτερα τους άντρες), η Arnold έδωσε προτεραιότητα σε μια διαφορετική προσέγγιση, αντανακλώντας την πραγματική οικειότητα μεταξύ των γυναικών.
Ως γυναίκα φωτογράφος σε έναν ανδροκρατούμενο τομέα, η Eve ήξερε πώς να συμπεριφερθεί για να αποκτήσει πρόσβαση σε συγκεκριμένους ανθρώπους και μέρη (ίσως λαμβάνοντας έμπνευση από τη Monroe). “Μπορούσε να είναι άγρια και επιθετική για να πάρει αυτό που ήθελε, αλλά μπορούσε επίσης να είναι ευγενική και ανεπιτήδευτη”, λέει ο Michael. Ζούσε με τη φιλοσοφία, ότι “αν είσαι προσεκτικός με τους ανθρώπους, θα σου προσφέρουν μέρος του εαυτού τους. Αυτό είναι το μεγάλο μυστικό”.
“Ήταν απρόθυμη να περιγράψει τον εαυτό της ως γυναίκα φωτογράφο”, λέει ο Michael. ” Έβρισκε την ανάγκη να διακρίνονται οι άντρες από τις γυναίκες φωτογράφους αρκετά απογοητευτική, παρόλο που σίγουρα βίωσε μερικές από τις προκλήσεις του να είναι μια από τις λίγες γυναίκες στον τομέα της”.
Ανεξάρτητα από αυτό, ήταν αναμφισβήτητα η αγάπη και η συμπόνια της Arnold για τις γυναίκες ήταν που οδήγησαν στο ξεχωριστό φωτογραφικό της βλέμμα, πέρα από τον αστραφτερό αντικατοπτρισμό του Hollywood.
Source | Another Mag