από τον Κώστα Ι. Μεταξά
Γνώρισα το Βαγγέλη από το πρόσφατο cd single«Σαν Ποτάμι» και οι γεμάτοι εικόνες στίχοι του,μου δημιούργησαν την ανάγκηνα γυρίσωεικοσιπέντε χρόνια πίσω και να ακούσω την ελληνική HipHop σκηνή από τα πρώτα της βήματα. Άκουσα πολλές μουσικές, επέλεξα όμως μερικά ιδιαίτερα τραγούδια της σκηνής από τα 90’s έως σήμερα,(συμπεριλαμβανόμενου και του δικού του track) και διαπιστώσαμε ικανοποίηση την ανταπόκριση που έχουν στις νεαρές ηλικίες,στη διάρκεια της βραδινής τους διασκέδασης.
-Μίλησέ μας για την αρχή της δικής σου διαδρομής. Πότε γεννήθηκε η ανάγκη να εκφραστείς μέσα από τη Rap και το HipHop;
Ξεκίνησα κάπου στο 1997. Είχαν πέσει στα χέρια μου κασέτες από ξένο αλλά και ελληνικό Hip Hop που είχε ξεκινήσει να κυκλοφορεί μέσω δισκογραφικών εκείνη την εποχή. Με είχε ενθουσιάσει ο τρόπος ερμηνείας και οι θεματολογίες των καλλιτεχνών. Κάπως έτσι ξεκίνησα να γράφω στίχους και ξεκίνησα το ραπ. Λίγο αργότερα άρχισα να στήνω και τις πρώτες μου παραγωγές μέσω Cubase1 και ACID2. Η δημιουργικότητα και η έκφραση που υπήρχε σε αυτό ενίσχυαν την ανάγκη να συνεχίσω.
-Υπήρξε κάποια δύσκολη στιγμή στην καλλιτεχνική σου πορεία;
Νομίζω ότι η δυσκολότερη περίοδος ήταν από το 2010 και μετά. Είχαμε σαν ΚΑΠΙΟΙ3έναν δίσκο που θα έπρεπε να έχει κυκλοφορήσει από το 2005-6 και στην ουσία τον κάψαμε ανεβάζοντας στο YouTube το 2012 χωρίς την παραμικρή ενημέρωση/ανακοίνωση πουθενά, απλά για να φύγει από πάνω μας. Είχαμε βαλτώσει δημιουργικά γιατί δεν ετοιμάζαμε νέο υλικό και όλο αυτό μας έκανε να θέλουμε να αποστασιοποιηθούμε από κάτι που αγαπούσαμε τόσο.
-Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται για να «πετύχει» κανείς στη μουσική; Χρήματα, ταλέντο ή σκληρή δουλειά;
Σίγουρα και τα τρία που αναφέρθηκαν παίζουν τον ρόλο τους και βοηθούν αλλά μπορεί κάποιος να έχει κάποια από αυτά και να μην πετύχει ή να μην έχει διαχρονικότητα.
Νομίζω ότι πρώτα θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την επιτυχία. Αυτό που εγώ θεωρώ επιτυχία μπορεί για κάποιον να μην είναι αρκετό.Σχετικά με την επικρατούσα και εμπορική άποψη για την επιτυχία είναι να έχεις views, αναγνωρισιμότητα, κόσμο σε lives κτλ. Υπάρχουν καλλιτέχνες που το έχουν πετύχει επάξια, με ήθος, σεβόμενοι τους ακροατές και άλλοι που είναι απλά βιτρίνα σε ένα πολύ καλοστημένο προϊόν, συνεπώς όποιος κι αν εκπροσωπούσε την δεύτερη κατηγορία το αποτέλεσμα θα ήταν παρόμοιο.
Για μένα επιτυχία είναι ο καλλιτέχνης να είναι ο εαυτός του και να δίνει το προσωπικό του στίγμα σε ότι κάνει ασχέτως αντικρίσματος. Έχω ανατριχιάσει με Hip Hop καλλιτέχνες που τα κομμάτια τους πασχίζουν να ξεπεράσουν τα 1000 views, ταυτόχρονα με αφήνουν μουσικά αδιάφορο πολλοί καλλιτέχνες με εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια views.
Θα προσθέσω μια τέταρτη παράμετρο που είναι η συγκυρία. Πολλές φορές ένα σύνολο πραγμάτων που συμβαίνουν την κατάλληλη στιγμή, μπορούν να αλλάξουν κατά πολύ την ανταπόκριση του κόσμου στο έργο ενός καλλιτέχνη.
–Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία όταν γράφεις; Πρώτα οι στίχοι;
Παλαιότερα συνήθιζα να γράφω πρώτα τους στίχους και ήταν λιγότερες οι φορές που ξεκινούσα από την μουσική. Πλέον έχω στο μυαλό μου σκόρπιες ιδέες χωρίς δομή για διάφορες θεματολογίες και χρειάζομαι το συναίσθημα της μουσική για να με ξεκλειδώσει.
–Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει εξέλιξη, παρά τις απαγορεύσεις της καραντίνας, στην εγχώρια HipHop;
Σίγουρα οι απαγορεύσεις και οι καραντίνες έπαιξαν ρόλο στο πλήθος των κυκλοφοριών. Το ευτυχές είναι ότι με το έναν ή τον άλλο τρόπο συνέχιζε να βγαίνει νέο υλικό. Τίποτα δεν «πάγωσε» στο δισκογραφικό κομμάτι, ίσως μειώθηκε λίγο το πλήθος των νέων κυκλοφοριών ή επηρεάστηκε η δημιουργικότητα του καθενός.
-Δυο λόγια για τους «Παρεμβολές», «Deadlock» και «F.F.C.».
Θα προσθέσω τους «Razastarr» και τους «TXC» και ίσως έχω σε μια φράση ότι με διαμόρφωσε στην εφηβική μου ηλικία μέχρι σήμερα. Ασχέτως από την όποια γνωριμία ή συνεργασία με κάποια από τα παιδιά, μιλάμε για συγκροτήματα με διαφορετικό ύφος και ηχόχρωμα που άφησαν το στίγμα τους στην Ελληνική σκηνή.
-Ποτό με το Γιάννη Αγγελάκα, το Θανάση Παπαπακωνσταντίνου ή το Φοίβο Δεληβοριά;
Νομίζω ότι είναι η πιο δύσκολη ερώτηση! Με πολύ μικρή διαφορά Γιάννης Αγγελάκας.
-Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;
Συνεχίζω να δημιουργώ δίνοντας έμφαση στην αισθητική του όποιου αποτελέσματος, ακόμα κι αν αυτό παρατείνει την συχνότητα των κυκλοφοριών. Υπάρχουν στα σκαριά συνεργασίες, συλλογές αλλά και κάποιο υλικό που χτίζεται για την επόμενη κυκλοφορία.
Το videoclip «Σαν Ποτάμι» που μόλις κυκλοφόρησε: και περισσότερη μουσική από τον ΚΑΠΙΟΣ στον σύνδεσμο:https://kapioi.bandcamp.com
1 ψηφιακό workstation ήχου (DAW) που αναπτύχθηκε από τηνSteinberg για ηχογράφηση, διασκευή και επεξεργασία μουσικής και MIDI.
2πρόγραμμα workstation ψηφιακού ήχου (DAW) που αναπτύχθηκε από τηνMagixSoftware.
3Westmana.k.a. Alfa 2 Wizardκαι Στοιχοβγάλτηςa.k.a. ΚΑΠΙΟΣ