Η «Τετράς η Ξακουστή του Πειραιώς», όπως έμεινε στην ιστορία συστήνεται με τη συμβολή του Σπύρου Περιστέρη ως η πρώτη επίσημη και νόμιμη επαγγελματική κομπανία με μπουζούκια και μπαγλαμάδες στην Ελλάδα αποτελούμενη από τους Μάρκο Βαμβακάρη (1905 – 1972) , Γιώργο Μπάτη (1885 – 1967) , Στράτο Παγιουμτζή (1904 – 1971) και Ανέστη Δελιά (1912 – 1944). Το όνομα της κομπανίας οφείλεται στο Μπάτη που είναι και ο μεγαλύτερος σε ηλικία. Στο καφενείο η Μάντρα του Σαραντόπουλου στην Ανάσταση του Πειραιά, παίζει η Σμυρναίικη Κομπανία με τους Σπύρο Περιστέρη, Κώστα Νούρο, Στελλάκη Περπινιάδη, Γιώργο Κάβουρς, Κώστς Αγορόπουλς, Λεονταρίτη (πολίτικη λύρα) κ.ά. Η κομπανία προσελκύει πρόσφυγες που ακούν αμανέδες και ρεμπέτικα τραγούδια της Σμύρνης με σαντουροβιόλια. Με τη συμβολή του Περιστέρη πείθεται ο Σαραντόπουλος να καλέσει την Τετράδα του Πειραιά να παίξει επαγγελματικά ρεμπέτικα με μπουζούκια και μπαγλαμάδες. Η Τετράς του Πειραιά θα οριοθετήσει το 1934 την καθοριστική αλλαγή στο Λαϊκό Αστικό Τραγούδι, βάζοντας το θεμέλιο για το καινούργιο είδος: το Πειραιώτικο Ρεμπέτικο. Το ύφος της κομπανίας έχει εγκαταλείψει το ανατολίτικο λυρικό στυλ και εκφράζεται καθαρά και στακάτα. Ο στίχος απλός, λιτός και ευρηματικός ενσωματώνει τα κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εποχής.