«Μια ματιά στον κόσμο αποδεικνύει ότι ο τρόμος δεν είναι τίποτα άλλο παρά πραγματικότητα».
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε σαν σήμερα 13 Αυγούστου 1899 και θυμόμαστε τις πρώτες ταινίες του.
Προτού κατοχυρωθεί το όνομά του ως μετρ του τρόμου από την «Ρεβέκκα» μέχρι τα «Πουλιά», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ πολύ πίσω, στην βρετανική του περίοδο και συγκεκριμένα στη βωβή του, κατάφερε να χτίσει ένα διακριτικό μα στέρεο όραμα πάνω στο τι ήθελε να δημιουργήσει. Από το 1925 μέχρι και το 1929, ο νεοφερμένος τότε στα κινηματογραφικά στούντιο -και όχι ακόμη στα χολιγουντιανά- Άλφρεντ Χίτσκοκ, ολοκλήρωσε 9 βωβές ασπρόμαυρες ταινίες.
Από την πρώτη μεγάλου μήκους του, τον «Κήπο των Απολαύσεων» (που έκανε πρεμιέρα στις 24 Ιανουαρίου 1927), ένα παραμύθι ανάμεσα σε δυο ερωτευμένα κορίτσια και το πρώτο του θρίλερ, το θρυλικό πλέον «The Lodger», που αγγίζει την ιστορία του Τζακ του Αντεροβγάλτη και ο ίδιος χαρακτηρίζει ως την πρώτη ταινία του, ο Χίτσκοκ φάνηκε να πειραματίζεται διαρκώς με το είδος του θρίλερ.
Το BFI σε ένα αφιέρωμα που έτρεξε το 2014 σε ολόκληρη την Αγγλία, χαρτογράφησε τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα -αλλά και εκείνα που για πολλούς θεωρούνταν χαμένα- του γκόθικ σινεμά, μέρη του οποίου ήταν και οι πρώτες αυτές ταινίες του Χίτσκοκ. Μέσα σε ένα πλαίσιο με την ονομασία «The Hitchcock 9», οι ταινίες αυτές κατέγραψαν τον ρομαντικό, μελοδραματικό και τον «τρομακτικό» χαρακτήρα του auteur.
Αυτά τα πρώτα δείγματα μαρτυρούν μια συνέπεια στην αφήγηση και στη σύνθεση εικόνων μέσω αυστηρών τεχνικών, που αργότερα θα έβρισκαν μια πιο ευρεία «εξάσκηση».
THE PLEASURE GARDEN (1925)
THE LODGER: A STORY OF THE LONDON FOG (1927)
THE RING (1927)
DOWNHILL (1927)
THE FARMER’S
CHAMPAGNE (1928)
EASY VIRTUE (1928)
THE MANXMAN (1929)
BLACKMAIL (1929)