Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Γιάννης Σακαρίδης, και ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Γιώργος Δεμερτζής, ανακοίνωσαν το εθνικό διαγωνιστικό, το εθνικό σπουδαστικό πρόγραμμα και το πρόγραμμα Short and Green της 45ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Δράμας, που φέτος θα διεξαχθεί στις 5-11 Σεπτεμβρίου, ενώ παρουσίασαν τη φετινή οπτική ταυτότητα του DISFF και το πρόγραμμα Cinematherapy.
Όπως ανέφερε ο Γιάννης Σακαρίδης, «το Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF) για 45 χρόνια προβάλει τις πρώτες ταινίες ανερχόμενων σκηνοθετών, από τη Φρίντα Λιάππα το 1980, το Γιάννη Οικονομίδη το 1992, τον Γιώργο Λάνθιμο το 1995, μέχρι το Βασίλη Κεκάτο το 2015. Η ομάδα του φεστιβάλ, μετά από δεκάδες χιλιάδες ώρες παρακολούθησης ταινιών, με μεγάλο ενθουσιασμό θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με μικρά αριστουργήματα και φρέσκες ανακαλύψεις από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα. Φέτος είχαμε νέο ρεκόρ συμμετοχών και παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις 285 ταινίες που υποβλήθηκαν. Οι αγαπημένες μου ταινίες στο Εθνικό Διαγωνιστικό του DISFF, είναι μια γενναία συλλογή από σαγηνευτικά, μοναδικά έργα που προκαλούν σκέψη».
Και προσέθεσε: «Το φετινό εθνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα απαρτίζεται από τριάντα (30) ταινίες, από τις οποίες σχεδόν οι μισές φέρουν την υπογραφή γυναικών δημιουργών. Συνεπώς, προσεγγίζουμε την ισότητα 50-50 γυναικών-ανδρών, σεβόμενοι απόλυτα την ζητούμενη αναγνώριση των Ελληνίδων δημιουργών. Το σώμα του εθνικού διαγωνιστικού προγράμματος ποικίλει τόσο σε θεματική (LGBT, πανδημία, απώλεια, παραβατικότητα, κτλ.) όσο και σε αισθητικές τάσεις. Οι ταινίες κοινωνικού ρεαλισμού που επιλέξαμε συγκινούν και εκπλήσσουν με τις αφηγηματικές ανατροπές και τους πολυδιάστατους χαρακτήρες τους, ενώ δεν λείπουν και ταινίες με στοιχεία σουρεαλισμού, ταινίες με στυλιζαρισμένη φόρμα, αλλά και ταινίες που αντλούν νοηματοδότηση από συμβολισμούς και αισθητικούς πειραματισμούς».
Ο Γιώργος Δεμερτζής υπογράμμισε πως ένα όνειρο και αγώνας χρόνων γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. «Το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε Προπτυχιακό Τμήμα Κινηματογραφικών Σπουδών από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ενώ σε συνεργασία με τον Δήμο Δράμας και το Φεστιβάλ τα εργαστήρια θα υλοποιούνται στη πόλη μας. Παράλληλα, το Φεστιβάλ Δράμας θα αναπτύξει προγράμματα και δράσεις συνέργειας με τη Σχολή μεγιστοποιώντας το όφελος των εν δυνάμει νέων κινηματογραφιστών».
Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ, ενημέρωσε πως «με την έμπρακτη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και την ουσιαστική συμβολή του Υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη, το πρώην στρατόπεδο Ανδρικάκη στη πόλη μας θα εξελιχθεί σε συστάδα οπτικοακουστικής επιχειρηματικότητας καθώς και νέων εγκαταστάσεων του Φεστιβάλ, με πόρους που έχουν εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Παράλληλα, θα εκσυγχρονιστούν οι δύο κύριοι χώροι πολιτισμού της Δράμας αλλά και προβολής των προγραμμάτων του Φεστιβάλ».
«Καινοτόμες επιλογές προγραμμάτων και νέες συνεργασίες με σημαντικούς φορείς και ανθρώπους της 7ης τέχνης εντός και εκτός συνόρων, συνθέτουν τη φετινή διοργάνωση και ενισχύουν τη διασύνδεση τη βιομηχανία του κινηματογράφου και τους νέους του χώρου, τους σπουδαστές του κινηματογράφου από το εξωτερικό και την Ελλάδα στους οποίους δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα, αναβαθμίζοντας συνολικά την εικόνα και τη προσφορά του».
Τέλος, ο κ. Δεμερτζής αναφέρθηκε στις σημαντικές συνεργασίες που αναπτύχθηκαν με το ΕΚΟΜΕ, την ΕΡΤ, το ΕΚΚ, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Onassis Stegi), την ΚΥΚΛΩΨ (Cyclops), τη RAYCAP, τη Finos Film και την COSMOTE TV και πολλούς ακόμη φορείς, «πάντα με την αμέριστη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της Βουλής των Ελλήνων, και φυσικά του Δήμου Δράμας. Και βέβαια με τη σταθερή συνεργασία με τους φορείς του κινηματογραφικού γίγνεσθαι της χώρας μας».
Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 45ου DISFF
Παρουσιάζοντας την φετινή ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας ο Δημήτρης Παπάζογλου (DpS Athens), Designer και DISFF Brand Director είπε: «Σε συνέχεια της επιτυχημένης περσινής χρονιάς, που αφορούσε το rebranding του ΦΤΜΜΔ, σήμερα έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάζουμε την ταυτότητα του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Το φετινό έργο αποτελεί τη δυναμική συνέχεια της οπτικής ταυτότητας και της ιδέας που αυτή πρεσβεύει και που χαρακτήρισε με επιτυχία την επιτυχή εργασία για το rebranding του Οργανισμού.
Η φετινή ταυτότητα αποτελεί το επόμενο βήμα της γόνιμης συνεργασίας που αναπτύχθηκε από το 2021, μέσα από την ανάθεση της διεύθυνσης του σχεδιασμού της ταυτότητας του Οργανισμού, μετρώντας ήδη σημαντικές επιτυχίες μεταξύ των οποίων και η βράβευση του συγκεκριμένου έργου, με το Χρυσό Βραβείο Γραφιστικής για το 2022, στα Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού και Οπτικής Επικοινωνίας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω αμφότερους τόσο τον Πρόεδρο του Φεστιβάλ, κ. Γιώργο Δεμερτζή, όσο και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή, κ. Γιάννη Σακαρίδη, όχι μόνο για την εμπιστοσύνη τους και την καθοριστική αρωγή τους, αλλά και για την απόλυτη σύμπνοιά στο πλάνο που εκπονήσαμε για το μέλλον του Φεστιβάλ, και που στην περίπτωση μας αφορά την συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη του έργου της ταυτότητας για τα επόμενα δύο χρόνια.
Σύμφωνα με το πλάνο αυτό, δεν εστιάζουμε μόνο στην ετήσια οπτική επικοινωνία. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε νέα, σύγχρονα έργα, που θα ισχυροποιήσουν μέσω του branding ακόμη περισσότερο, όχι μόνο την θέση του Φεστιβάλ στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη μέσω της οπτικής του γλώσσας αλλά θα συμβάλλουν και στην ανάδειξη της πόλης της Δράμας, ως τον απόλυτο ελληνικό κινηματογραφικό προορισμό. Παράλληλα επιδιώκεται η ενίσχυση της σχέσης του Φεστιβάλ τόσο με το τοπικό όσο και το διεθνές κινηματογραφικό και φεστιβαλικό κοινό, καθώς και η ανάπτυξη δυναμικών συνεργασιών και συνεργειών με διεθνούς εμβέλειας κινηματογραφικούς θεσμούς, οργανισμούς και brands του χώρου.
Στον άξονα αυτό, έχουμε ήδη αναβαθμίσει το Εκδοτικό Τμήμα του Φεστιβάλ, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην παραγωγή εκδόσεων που αφορούν τον Κινηματογράφο, ενώ παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και το έργο που αφορά την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού μας πωλητηρίου, αλλά και την πλατφόρμα εκδοτικού και έντυπου αρχείου.
Για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου πλάνου και την εκπόνηση της εκάστοτε ταυτότητας που υποστηρίζει την κάθε χρονιά αντιστοίχως -με χρονικό ορίζοντα το 2023-, έχουμε αναπτύξει τις παρακάτω τρεις διακριτές ενότητες, υπό τους αντίστοιχους συνοδευτικούς τίτλους, έχοντας ήδη υλοποιήσει αυτήν του 2021:
2021: Η μικρού μήκους αφήγηση / Short Cinema – Short Visual Language (DISFF Branding)
2022: Η κοινότητα / The Community – A Flm By
2023: Η εξέλιξη του κινηματογραφικού μέσου / From Analog to Digital
2022: Η κοινότητα
Στον πυρήνα της νέας ταυτότητας του Οργανισμού και όπως αυτή αναπτύχθηκε μέσα από πολλαπλές εφαρμογές το 2021, εδράζεται με σημειολογικό τρόπο η έννοια της μικρού μήκους κινηματογραφικής αφήγησης μέσα από την τυπογραφική σύντμηση της ίδιας της γλώσσας, παράγοντας κατά αντιστοιχία ένα μικρού μήκους οπτικό λεξιλόγιο, ενώ παράλληλα τονίζεται η έννοια της εμβληματικής βράβευσης.
Για την φετινή χρονιά, η οπτική μας γλώσσα επικεντρώνεται καθ’ όλη την ανάπτυξή της, γύρω από την ίδια την κοινότητα των κινηματογραφιστών μικρού μήκους, φέρνοντάς του δημιουργούς στο πρώτο πλάνο της οπτικής επικοινωνίας. Υπό το λεκτικό εύρημα “A Flm By” και την χρήση των ονομάτων των σκηνοθετών ως αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού κατά την κάθε εφαρμογή επικοινωνίας, επιδιώκεται η ανάδειξη των νέων δημιουργών, υπογραμμίζοντας και αναγνωρίζοντας τη σπουδαία συμβολή τους, αφού αυτοί αποτελούν το αθέατο ζωτικό δημιουργικό κύτταρο της ύπαρξης του Φεστιβάλ μας. Παράλληλα, τονίζεται με αυτόν τον τρόπο ο πολυσυλλεκτικός χαρακτήρας του Φεστιβάλ. Αντιπροσωπευτικό αυτής της προσέγγισης, είναι ακόμα και το ίδιο το trailer του φετινού Φεστιβάλ, το οποίο αφορά μία νέα αφήγηση μικρού μήκους, δημιουργημένη από αποσπάσματα των φετινών ταινιών, και που υλοποιήσαμε σε συνεργασία με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και σκηνοθέτη, Γιάννη Σακαρίδη. Το σύνολο της οπτικής ταυτότητας, εμπνέεται από το σχεδιαστικό ύφος και την τυπογραφική γλώσσα των προμετωπίδων των σινεμά και των κινηματογραφικών εντύπων, επιτρέποντας την άμεση σύνδεση με το ευρύτερο πεδίο του κινηματογράφου. Παράλληλα, η επιλογή της τυπογραφίας ως εκφραστικό μέσο για τον τελικό σχεδιασμό, ενισχύει δυναμικά την δημιουργική ευελιξία κατά την ανάπτυξη των διαφόρων εφαρμογών, ικανοποιώντας ταυτόχρονα την ανάγκη για μία ευέλικτη, σύγχρονη, συμπαγή και αναγνωρίσιμη, κινηματογραφική οπτική γλώσσα.
Θα χαρούμε να σας δούμε από κοντά, τον Σεπτέμβριο στην Δράμα!».
ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ 45ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ
Την κριτική επιτροπή του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος απαρτίζουν οι:
Ιωακείμ Μυλωνάς, Σκηνοθέτης / Καλλιτεχνικός Διευθυντής International Short Film Festival of Cyprus
Άρης Δημοκίδης, Δημοσιογράφος
Μαρκέλλα Γιαννάτου, Ηθοποιός
Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Σκηνοθέτης
Μαρίνα Γιώτη, Κινηματογραφίστρια και εικαστική καλλιτέχνις
Την κριτική επιτροπή του Εθνικού και Διεθνούς Σπουδαστικού Διαγωνιστικού Προγράμματος απαρτίζουν οι:
Θέμις Μπαζάκα, Ηθοποιός
Λένα Διβάνη, Συγγραφέας
Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Σκηνοθέτης
Και την κριτική επιτροπή του προγράμματος Short and Green οι:
Dejan Dabic, Animator, Κριτικός Κινηματογράφου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μartovski Documentary & Short Film Festival (Σερβία),
Νάντια Κοντογεώργη, ηθοποιός
Γιάννης Οικονομίδης, σκηνοθέτης
ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ – 2022 DISFF45
«Γιάμα», Ανδρέας Βακαλιός
«ENOMENA», Φαίδρα Βόκαλη
«Παπαρούνες και Πάπιες», Χριστίνα – Καλλιρρόη Γαρμπή
«Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας», Σοφία Γεωργοβασίλη
«Toxic Magnus», Νάσος Γκατζούλης
«Pendulus», Δημήτρης Γκότσης
«Χυμός πορτοκάλι», Δημήτρης Ζάχος
«Kάκτος», Δημήτρης Ζούρας
«Στο Θρόνο του Ξέρξη», Εύη Καλογηροπούλου
«Σήμερα Ήθελα», Βασιλίνα Κατερίνη, Σελήνη Παπαγεωργίου
«Τσίχλα- τσιγάρο», Αντζελίκα Κατσά
«KIDDO», Μιχάλης Κίµωνας
«Καναρίνι», Χρυσούλα Κοροβέση, Μάριος Γαμπιεράκης
«The Last Journey», Στηβ Κρικρής
«Η Κούρσα», Γιώργος Λεοντακιανάκος
«Nothing Holier Than A Dolphin», Ισαβέλλα Μαργάρα
«Δάφνη», Τώνια Μισιαλή
«Όχι αύριο», Αμέρισσα Μπάστα
«11.20 π.μ.», Δημήτρης Νάκος
«Λίλα», Μάκης Παπαδημητρίου
«FAULT», Kατερίνα Παπαναστασάτου
«Homo Perfectus», Άλκη Πολίτη
«Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο», Στέλιος Πολυχρονάκης
«Τελευταία Πνοή», Χάρης Ραφτογιάννης
«Το πέταγμα του πιγκουίνου», Στέλλα Σερέφογλου
«tokakis ή What’s My Name», Θάνος Τοκάκης
«Under the Lake», Θανάσης Τρουμπούκης
«Μάγμα», Λία Τσάλτα
«Χλώριο», Θάνος Ψυχογυιός
«5p.m. Seaside», Valentin Stejskal
Στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 30 ταινίες, σκηνοθετημένες από 17 άνδρες και 15 γυναίκες. Συμμετέχουν δεκάδες δημοφιλείς ηθοποιοί -ενδεικτικά αναφέρουμε τους: Γιάννη Στάνκογλου, Μάκη Παπαδημητρίου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Χάρη Φραγκούλη, Νικολάκη Ζεγκίνογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Κίµωνα Κουρή, Δημήτρη Λάλο, αλλά και τους Δημήτρη Καταλειφό, Ρένη Πιττακή και Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη. Εμφανίζονται ακόμα ο τραγουδιστής Γιώργος Μαζωνάκης, η Άντζελα Μπρούσκου και ο Γιώργος – Ίκαρος Μπαμπασάκης.
Εκτός συναγωνισμού θα προβληθεί η νέα ταινία του Θανάση Νοεφώτιστου «Airhostess-737», η οποία θα παρουσιαστεί σε πανελλαδική πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Δράμας, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λοκάρνο. Η υπόθεση εξελίσσεται σε ένα Boeing-737 που πραγματοποιεί την πτήση Αθήνα – Καβάλα. Η κεντρική ηρωίδα (Λένα Παπαληγούρα), είναι μια αεροσυνοδός στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.
Εκτός συναγωνισμού, σε ειδική προβολή, θα προβληθεί επίσης η ταινία “Shooting”, τρίτη μικρού μήκους ταινία του συγγραφέα, σεναριογράφου και καθηγητή σεναρίου (ΕΑΠ) Νίκου Παναγιωτόπουλου. Στο «Shooting», πρωταγωνιστεί ο Συμεών Τσακίρης. To γύρισμα ενός διαφημιστικού πηγαίνει κατά διαόλου. Μπορεί ο θάνατος ενός ανθρώπου να σώσει την παρτίδα;
ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ – 2022 DISFF45
«Αστόρια», Γαβριήλ Αθανασίου
«ΤΡΙΧΕΣ», Ιωάννα Διγενάκη
«Love you more than Peanut Butter», Αριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου
«Ποδήλατο», Στάθης Καλούδης
«Σταυροδρόμι», Τζον Κονίνι
«Σαν Βασιλιάς», Ευαγγελία Κουμαντσιώτη
«Drama during the Pandemic», Γιώργος Κωνσταντίνου
«Μία ευχή πέρα από τον θάνατο», Άννα-Μαρία Λεβέντη
«Το Συμβόλαιο», Στέλιος Λέρης
«Φωτοευαισθησία», Μελίνα Λουκανίδου
«Τσουλάκια», Δέσποινα Μαυρίδου
«Νύχτες Αυγούστου», Άλκηστη Μιχαλοπούλου
«REVOLLUSION», Χρήστος Μπόσμος
«Η Αρχή», Γιώργος Νικολόπουλος
«Looking for Joy», Άννα Οικονόμου
«Ό,τι απομένει», Σεμέλη Σαφού
«Salted Lake», Αλέξανδρος Σολτς
«Ο Καμβάς», Κώστας Σπανουδάκης
«DO NOTHING», Μαρία Φουράκη
«Σάμμερ», Στέλιος Χριστοφόρου
Στο Εθνικό Σπουδαστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 20 ταινίες, σκηνοθετημένες από 10 άνδρες και 10 γυναίκες. Head programmer του σπουδαστικού προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης (σεναριογράφος, καθηγητής σεναρίου, Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ SHORT AND GREEN– 2022 DISFF45
“Gardens Petrified”, Turkey, Ali Cabbar
“Aralkum”, Uzbekistan, Daniel Asadi Faezi, Mila Zhluktenko
“In Vain”, Greece, Anastasia Melia Eleftheriou
“Autosaurus Rex”, Switzerland, Marcel Barelli
“Sirens”, Germany, Ilaria Di Carlo
“Under the Lake”, Greece, Thanasis Trouboukis
“Toxic Neighbour”, Canada, Colin Scheyen
“Magma”, Austria, Manuel Wetscher
“Turbulent waters”, Finland, Elena Näsänen
“Summer of Bees”, Finland, Ida-Maria Olva
“Myosotis”, Switzerland, Michael Schwendinger
“Berry Pickers”, Sweden, Agnes Skonare Karlsson
Στη δεύτερη του χρονιά φέτος, το διαγωνιστικό πρόγραμμα Short and Green περιλαμβάνει 12 ταινίες από όλα τα κινηματογραφικά είδη: 7 ταινίες μυθοπλασίας, 4 ταινίες ντοκιμαντέρ και 1 ταινία animation, εκπροσωπούν γεωγραφικά 10 χώρες και καταπιάνονται με την κλιματική αλλαγή, την καταστροφική παρέμβαση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο φυσικό περιβάλλον, εστιάζοντας ή και προκαλώντας την αντίληψή μας για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Δύο ταινίες είναι Ελλήνων δημιουργών: «In Vain», της Αναστασίας Μελίας Ελευθερίου και «Under the Lake» του Θανάση Τρουμπούκη. Το Short and Green συνοδεύεται από δύο περιβαλλοντικές δράσεις, η μία για τους μικρούς επισκέπτες του Φεστιβάλ, σε συνεργασία με την περιβαλλοντική ΜΚΟ Οργάνωση Γη.
Το πρόγραμμα επιμελείται ο Βασίλης Τερζόπουλος.
CINEMATHERAPY
To πρόγραμμα Cinematherapy, με εμπνεύστρια τη Ντενίς Νικολάκου, συνεχίζεται, ενδυναμωμένο, στο 45ο DISFF με Πάβελ Παβλικόφσκι, «Άγριες μέλισσες» και μια ενδιαφέρουσα ταινία για παιδιά:
Την Τρίτη 6/09 (20:00) στον αύλειο χώρο του Μουσείου Φωτογραφίας της Δράμας (ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΚΥΚΛΩΨ) θα προβληθεί η ταινία «Η εχθρόπιτα» (2019) του Ντέρεκ Μάνσον. Μια ταινία του αφηγείται την δημιουργία μια φιλίας δύο αγοριών ανάποδα: από το μίσος στην συμπάθεια και ύστερα σε πολύ μια δυνατή φιλία. Θα ακολουθήσει συζήτηση με ερωτήσεις κατανόησης και αποσυμβολισμός του περιεχομένου της ταινίας με την συμμετοχή των παιδιών, από την υπεύθυνη του προγράμματος Ντενίς Νικολάκου.
Την Παρασκευή 9/09 στον θερινό κινηματογράφο «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ», και για πρώτη φορά στο φετινό πρόγραμμα, θα πραγματοποιηθεί μια απόπειρα ανάλυσης της τηλεοπτικής σειράς «φαινόμενο» «Άγριες Μέλισσες» (2019-2022). Μια αποκαθήλωση της «άγιας» ελληνικής οικογένειας με ένα καταγγελτικό μήνυμα κατά των στερεοτύπων. Θα ακολουθήσει Q&A με τον σκηνοθέτη Λευτέρη Χαρίτο και ηθοποιούς της σειράς.
Το Σάββατο 10/09 θα πραγματοποιηθεί αφιέρωμα στον Πάβελ Παβλικόφσκι. Το πρόγραμμα Cinematherapy είναι πλέον ταυτόσημο με το όνομα Pawel Pawlikowski καθώς ήταν ο ίδιος ο οσκαρικός σκηνοθέτης που εγκαινίασε το πρόγραμμα με την ταινία του Cold War (2018)στη 43η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας το 2020. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθούν αποσπάσματα από το πλούσιο έργο του (που περιλαμβάνει και την σημαντική περίοδο των ντοκιμαντέρ του στο BBC) και θα ακολουθήσει συζήτηση και Q&A παρουσία του σκηνοθέτη και του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Σακαρίδη. Στον συντονισμό της συζήτησης και στην ψυχολογική αποκρυπτογράφηση του έργου του, η Ντενίς Νικολάκου.
ANIMATION / ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COVID -19
Οι Animation ταινίες που δημιουργήθηκαν με χρηματοδότηση από το ΥΠΠΟΑ στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Covid -19 μέσω του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ξεκινούν τη διαδρομή τους για τη γνωριμία με το ελληνικό κοινό από το αφιέρωμα που ετοιμάζουν το Φεστιβάλ Δράμας σε συνεργασία με το ΕΚΚ. Αντιπροσωπευτικές ταινίες του προγράμματος αυτού, που συνέβαλε ώστε να αρχίσουν να γίνονται ορατοί οι Έλληνες δημιουργοί animation σε μία ευρύτερη κλίμακα, θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο των εκδηλώσεων στη Δράμα.