ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
διηγήματαΑστείες και σπαραξικάρδιες ιστορίες που βγάζουν γλώσσα στα καθωσπρέπει της ζωής.Τι κάνει ένα οπισθόφυλλο όταν το βιβλίο λείπει; Μήπως το ποδόσφαιρο θα ήταν δικαιότερο αν η μπάλα δεν ήταν στρογγυλή; Τι είδους άνθρωπος κλείνει ερωτικό ραντεβού σε μια πλατεία που δεν υπάρχει και τι γυρεύει μια μαύρη γάτα γωνία Αφαίας και Τελαμώνος μεσάνυχτα νταν; Απαντήσεις σε τέτοια και άλλα παράδοξα ερωτήματα αναζητά ένας ήρωας αυτής της συλλογής σε τούνελ κάτω από την Εθνική Άμυνα, ενώ ένας άλλος σώζει έναν άγγελο από τον συρμό στον Άγιο Αντώνιο. Κάποιοι οργανώνουν σιωπηρές διαδηλώσεις στο Σύνταγμα αναλαμβάνοντας την ευθύνη για λάθη που δεν έχουν διαπράξει, μια γυναίκα εξαφανίζεται στα ανοιχτά της Τήνου, ενώ στα νερά μιας ξέρας στην άγονη γραμμή ο αφηγητής έρχεται μούρη με μούρη με ένα σοφό ψάρι.
Το Αφαίας και Τελαμώνος δεν είναι μια τυπική συλλογή διηγημάτων· είναι μια σύνθεση από εκτενείς, ευσύνοπτες ή και αστραπιαίες ιστορίες που συνομιλούν μεταξύ τους και φλερτάρουν με τα κάθε λογής όρια.
«Προς τη μεριά της Ακρόπολης, σε μια από τις λιγοστές νεόδμητες πολυκατοικίες στη συνοικία, ένα κόκκινο βαν είχε σφηνώσει στον ημιώροφο, η αριστερή πίσω ρόδα του μετεωριζόταν στον αέρα. Ακριβώς κάτω από το μπαλκόνι μας, ένα κοκαλιάρικο λευκό σκυλί ισορροπούσε ατάραχο σε μια μουλιασμένη πόρτα, πλέοντας καταμεσής του δρόμου, με βλέμμα πράο, προσηλωμένο στον ορίζοντα. Είχαμε σωθεί».
Απόσπασμα από το βιβλίο
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημά του Στο στήθος μέσα χάλκινη καρδιά.
μυθιστόρημαΗ ιστορία μιας οικογένειας και η Ιστορία μιας χώρας. Ένα βιβλίο για τις μικρές και μεγάλες ιστορίες που καθορίζουν τις ζωές μας.Η Ανθή Βελισσάρη, πετυχημένη δημοσιογράφος στον αγγλόφωνο κόσμο, αφού έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στο εξωτερικό, επιστρέφει στον τόπο καταγωγής της, την Κέρκυρα, την οποία εγκατέλειψε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών. Τι συνέβη τον Αύγουστο του 1949; Τι κράτησε την Ανθή τόσα χρόνια μακριά από τον τόπο της; Και ποιος ήταν ο μυστηριώδης άντρας που συναντούσε τότε σε μια σπηλιά στα απόκρημνα βράχια κάτω από το σπίτι της, τη Βίλα Άνθιμη, και σημάδεψε τόσο βαθιά τη ζωή της;
Το Σπίτι στα βράχια αφηγείται την ιστορία μιας οικογένειας, από την Κέρκυρα, την Κωνσταντινούπολη, τη Χίο και την Αλεξάνδρεια. Και μαζί με την ιστορία της Ανθής από τις σελίδες του βιβλίου περνά η ιστορία της χώρας τους δύο τελευταίους αιώνες, μέσα από πολέμους και πολιτικές ανατροπές.
Το πρώτο μέρος μιας τριλογίας που θα σας συναρπάσει.
«Τώρα που έχουν αρχίσει να ξεκαθαρίζουν τα πράγματα, άρχισα να γράφω το κείμενο που ακολουθεί. Δεν είναι για δημοσίευση αλλά μπορεί να με βοηθήσει να καταλάβω. Θα ξεκινήσω λοιπόν με τη δική μου ιστορία, που βασίζεται σε αναμνήσεις δικές μου, μόνο που θα συμπληρώνω και με δανεικές ιστορίες, που έφτασαν σε μένα από δεύτερο, τρίτο ή και τέταρτο χέρι, και μετά υπέστησαν και τη δική μου αθέλητη (ή και σκόπιμη) παρερμηνεία στην παρουσίαση. Όσο πίσω στον χρόνο πάνε τόσο πιο ύποπτης αυθεντικότητας είναι. Θα κάνω μια έντιμη προσπάθεια να αναφέρω τις πηγές μου, όταν αυτό δεν εμποδίζει την κατασταλαγμένη μου ερμηνεία (αν είναι κατασταλαγμένη και όχι φλου), αλλά στην τελική ανάλυση δεν νομίζω να κάνει διαφορά. Όταν καταφεύγω σε έρευνα, σε στοιχεία, το δηλώνω. Τελικά, αυτό που θα μείνει είναι μια σύνθεση μύθων∙ άλλοι είναι πιο αναπτυγμένοι, λουστραρισμένοι, εκλεπτυσμένοι, σοφιστικέ, οργανωμένοι σε σύνολα με συνέπεια και ροή, και άλλοι πρωτόγονοι και πρόχειροι, με μυρωδιά από αίμα.
Ανθή Βελισσάρη
Κέρκυρα, 1980»
Απόσπασμα από το βιβλίο
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
μετάφραση: Νίκος Α. ΜάντηςΗ ιστορία ενηλικίωσης ενός ευαίσθητου νεαρού που διψά για ζωή, αγάπη και περιπέτεια. Ώσπου μια καθοριστική σχέση σχεδόν τον καταστρέφει.
Ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Στην Ανθρώπινη δουλεία, που εκτυλίσσεται από το 1885 έως το 1906, παρακολουθούμε την ιστορία του Φίλιπ Κάρεϊ, ενός ορφανού που διψά για ζωή, αγάπη και περιπέτεια. Ο μικρός Φίλιπ, με μερική αναπηρία στο αριστερό του πόδι, και με μια έμφυτη ευαισθησία που έρχεται σε σύγκρουση με το περιβάλλον του, παλεύει να βρει τη θέση του στον κόσμο. Εγκαταλείπει το ασφυκτικό περιβάλλον της αγγλικής επαρχίας και τις ψυχρές σχέσεις με τον θείο που ανέλαβε ως κηδεμόνας του, και πηγαίνει στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική. Καθώς ανακαλύπτει πως δεν έχει το ταλέντο, επιχειρεί να συμβιβαστεί με μια συμβατική ζωή. Τότε γνωρίζει τη Μίλντρεντ, που τον οδηγεί σε μια καταστροφική, εμμονική σχέση, με ατέλειωτες συναισθηματικές και οικονομικές δυσκολίες. Ο Φίλιπ πληγώνεται και πληγώνει. Θα μπορέσει να βγει από την προσωπική άβυσσο ή θα παραμείνει δέσμιος των παθών του; Η Ανθρώπινη δουλεία είναι το πιο αυτοβιογραφικό από τα έργα του Somerset Maugham.
«Ένα βιβλίο για την ανελέητη μοναξιά των ανθρώπων. Και ίσως αυτή να είναι και η αξία της τελικής συνειδητοποίησης του Φίλιπ: ποτέ δεν θα ξεπεράσουμε τη μοναξιά μας. Μπορούμε όμως, με προσπάθεια, να καταφέρουμε κάποτε να συμφιλιωθούμε μαζί της».
Από το επίμετρο του Νίκου Α. Μάντη
«Η Ανθρώπινη δουλεία δεν είναι αυτοβιογραφία αλλά αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα· πραγματικότητα και μυθοπλασία έχουν ενωθεί αξεχώριστα· τα αισθήματα είναι δικά μου, όμως τα περιστατικά δεν περιγράφονται όπως συνέβησαν και κάποια που αποδίδονται στον ήρωά μου προέρχονται από εμπειρίες άλλων».
Από τον πρόλογο του συγγραφέα
«Ο σύγχρονος συγγραφέας που με επηρέασε περισσότερο από κάθε άλλον».
George Orwell
«Ένας από τους πιο αγαπημένους μου συγγραφείς».
Gabriel García Márquez
«Ένας τρομερά αφοσιωμένος συγγραφέας».
Graham Greene
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Ο διάβολος και τα σκοτεινά νερά του Stuart Turton
μετάφραση: Θοδωρής Τσαπακίδης
Ένας φόνος στην ανοιχτή θάλασσα. Ένα ιδιαίτερο ερευνητικό δίδυμο. Ένας δαίμονας που ίσως υπάρχει, ίσως και όχι.
Ανατολικές Ινδίες, 1634. Ο Σάμιουελ Πιπς, ο σπουδαιότερος κλεφτοκυνηγός του κόσμου, μεταφέρεται από την Μπατάβια στο Άμστερνταμ, όπου κινδυνεύει να εκτελεστεί για ένα έγκλημα που ίσως διέπραξε, ίσως όχι. Μαζί του ταξιδεύει ο πιστός σωματοφύλακάς του, ο Άρεντ Χέις, που είναι αποφασισμένος να αποδείξει την αθωότητα του φίλου του, ενώ στο ίδιο πλοίο βρίσκεται και η Σάρα Βίσελ, μια γυναίκα ευγενούς καταγωγής με ένα μυστικό, και ο σύζυγός της, o γενικός κυβερνήτης της Μπατάβιας.
Πριν καλά καλά όμως σαλπάρει το πλοίο, αρχίζει ένας καταιγισμός παράδοξων και πολύ δυσοίωνων γεγονότων. Ένας νεκρός λεπρός παραμονεύει στα καταστρώματα. Παράξενα σύμβολα εμφανίζονται στα πανιά. Ζώα σφαγιάζονται. Και μια απόκοσμη φωνή υπόσχεται τρία ανίερα θαύματα. Είναι δυνατόν για όλα αυτά να ευθύνεται ένας δαίμονας με το όνομα γερο-Τομ;
Με τον Σάμιουελ σιδηροδέσμιο στο μπουντρούμι, μονάχα ο Άρεντ και η Σάρα μπορούν να δώσουν λύση σ’ ένα μυστήριο που έχει τις ρίζες του βαθιά στο παρελθόν και τώρα απειλεί να βουλιάξει το πλοίο – και μαζί όλους τους επιβάτες του.
Goldsboro Books Glass Bell 2021 και Gold Crown 2021
Βιβλίο της χρονιάς σύμφωνα με τους Times
Στα καλύτερα βιβλία του 2020 σύμφωνα με το Publishers Weekly
«Εντυπωσιακά καλό. Ένα μυστήριο επικών διαστάσεων, σχεδιασμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια και επιδέξια εκτελεσμένο».
Simon Lelic, συγγραφέας
«Ο Stuart Turton τα κατάφερε πάλι. Ο διάβολος και τα σκοτεινά νερά παίζει με το μυαλό του αναγνώστη και με τα είδη της λογοτεχνίας. Διεισδυτικό, ζωντανό, ευφυές και με ένα από τα πιο αξιοθαύμαστα σκοτεινά καστ χαρακτήρων που γράφτηκαν ποτέ. Πραγματικά ένα θαυμάσιο μυθιστόρημα».
Ali Land, συγγραφέας
«Άκρως ευρηματικό, το δεύτερο μυθιστόρημα του Turton αψηφά οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση είτε ως ιστορικό είτε ως αστυνομικό μυθιστόρημα, αλλά περιλαμβάνει όλες τις χάρες και των δύο ειδών καθώς και πολλών άλλων».
The Times
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο του Οι επτά θάνατοι της Έβελιν Χαρντκάστλ, που προκάλεσε αίσθηση παγκοσμίως.
NON FICTION
μετάφραση: Λίζα ΕκκεκάκηΖούμε για να δουλεύουμε ή δουλεύουμε για να ζούμε; Η συναρπαστική ιστορία του ανθρώπινου είδους μέσα από τη σχέση του με την εργασία.Η εργασία καθορίζει την ταυτότητά µας, το κοινωνικό µας στάτους, το πώς, πού και µε ποιον περνάμε τον περισσότερο χρόνο µας. Είναι όμως η τόσο εντατική εργασία απότοκος της γενετικής µας κληρονομιάς; Αν εμείς ζούμε για να δουλεύουμε και δουλεύουμε για να ζούμε, συνέβαινε το ίδιο µε τους προγόνους µας της Εποχής του Λίθου; Πώς έφτασε η εργασία να γίνει η κεντρική οργανωτική αρχή των κοινωνιών µας; Πώς μεταμόρφωσε το σώμα, το περιβάλλον, τις αξίες µας;
Ο διακεκριμένος ανθρωπολόγος James Suzman απαντάει στα παραπάνω ερωτήματα, καταγράφοντας διαχρονικά την εξέλιξη της εργασίας. Αξιοποιεί γνώσεις από την ανθρωπολογία, την αρχαιολογία, την εξελικτική βιολογία, τη ζωολογία, τη φυσική και τα οικονομικά, για να καταδείξει ότι κατά το 95% της ιστορίας τους οι άνθρωποι εργάζονταν πολύ λιγότερο και είχαν πολύ διαφορετικές αντιλήψεις για την εργασία απ’ ό,τι εμείς σήμερα. Αυτό άλλαξε ριζικά µε τη μετάβαση από την τροφοσυλλογή στην παραγωγή τροφίμων και αργότερα µε τη μετοίκηση στις πόλεις. Επανεξετάζοντας, έτσι, την ιστορία του ανθρώπινου είδους, ο συγγραφέας προτείνει τρόπους µε τους οποίους θα μπορούσε σήμερα η αυτοματοποίηση να μεταβάλει τη σχέση µας µε την εργασία και να εγκαινιάσει ένα πιο βιώσιμο μέλλον, µε μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των ανθρώπων.
«Καταγράφοντας την εξέλιξη της εργασίας σε βάθος 300.000 ετών, το βιβλίο αυτό δεν ασκεί µόνο κριτική στον καταναλωτικό καπιταλισμό· είναι ένας οδηγός αυτοβοήθειας ώστε γνωρίζοντας τη ζωή των προγόνων, να ακολουθήσουμε κι εμείς µια πιο “φυσιολογική” ζωή».
The Irish Times
«Η συναρπαστική ιστορία του ανθρώπινου είδους ως καταναλωτή ενέργειας».
The Kirkus
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ.
Μοντεσσόρι στο σπίτι με το μωρό (0-12 μηνών) των Simone Davies και Junnifa Uzodike
εικονογράφηση: Sanny van Loon
μετάφραση: Ελένη Στεργιοπούλου
Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τα βρέφη. Ένας πρακτικός οδηγός για να μεγαλώσετε το μωρό σας με αγάπη, σεβασμό και κατανόηση.
ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 20 ΓΛΩΣΣΕΣ
Για πολλά χρόνια θεωρούσαμε πως τα μωρά είναι εύθραυστα και το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να τρώνε και να κοιμούνται. Αργότερα ανακαλύψαμε πως τα μωρά μαθαίνουν πάρα πολλά τους πρώτους μήνες της ζωής τους, κι έτσι αρχίσαμε να τα πιέζουμε να τα μάθουν όλα γρήγορα.
Ας ηρεμήσουμε.
Ας επικεντρωθούμε σε αυτή τη νέα ζωή αναγνωρίζοντας τις δικές της ανάγκες, βλέποντας την κάθε στιγμή, ακόμα και την αλλαγή της πάνας, ως ευκαιρία σύνδεσης κι όχι σαν αγγαρεία και μαθαίνοντας ότι κάθε μωρό είναι μοναδικό και χρειάζεται τη στήριξή μας για να εξερευνήσει τον κόσμο γύρω του με σεβασμό στον εαυτό του και τους άλλους.
Αξιοποιώντας τις αρχές και τα εργαλεία της μεθόδου Μοντεσσόρι, οι καταξιωμένες παιδαγωγοί Simone Davies και Junnifa Uzodike μάς βοηθούν να κατανοήσουμε τις ανάγκες του μωρού, να το βοηθήσουμε στην ανάπτυξή του και να δημιουργήσουμε τις βάσεις για μια υγιή σχέση που θα μας συντροφεύει μια ζωή. Με εκατοντάδες συμβουλές και παραδείγματα, φωτογραφικό υλικό και χρήσιμους πίνακες, θα μάθετε πώς:
- Να προετοιμαστείτε για τον γονεϊκό ρόλο σωματικά, συναισθηματικά και πνευματικά.
- Να παρατηρείτε το μωρό σας για να καταλαβαίνετε τις πραγματικές του ανάγκες, χωρίς άγχος και προκαταλήψεις.
- Να διαμορφώσετε κατάλληλα το σπίτι σας, ώστε να υπάρχουν χώροι στους οποίους τίποτα δεν απαγορεύεται.
- Να οργανώσετε μοντεσσοριανές δραστηριότητες που ενισχύουν τη γλωσσική και κινητική εξέλιξη του μωρού με σεβασμό στον δικό του ρυθμό ανάπτυξης.
- Να βοηθήσετε το μωρό να νιώθει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.
«Ένα πολύτιμο εγχειρίδιο για κάθε γονιό που αναγνωρίζει τη σημασία της μεθόδου Μοντεσσόρι στην ανάπτυξη του παιδιού».
The Publishers Weekly
Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ και δείτε τα περιεχόμενα.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο Μοντεσσόρι στο σπίτι με το μικρό παιδί (1-3 ετών).