Oι 3QUARTERS, δηλαδή ο Γιάννης και η Γαρυφαλιά είναι δύο αδέλφια που αγαπούν το design, τις μετασκευές και το σχεδιασμό χειροποίητων προιόντων.
Μετά από πολλά χρόνια ζωής και εργασίας στο εξωτερικό οι δυό τους δημιουργούν σε μικρή κλίμακα παραγωγής τσάντες στο εργαστήριό τους στο κέντρο της Αθήνας προωθώντας την ευαισθητοποίηση στην αργή, ηθικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά συνειδητή μόδα.
“Μετασκευάζουμε ρετάλια από τεντόπανα και ιμάντες από περσίδες σε χρηστικές, κομψές και ανθεκτικές τσάντες, σακίδια καιπορτοφόλια. Με έμπνευσή μας την Αθήνα, την περιπλοκότητά της και τον σύγχρονο αστικό τρόπο ζωής, δημιουργούμε για τους εραστές της πόλης, τους ταξιδιώτες με ενδιαφέρον για το σύγχρονο design. Είμαστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στο θέμα του περιβάλλοντος και ειδικά στο πραγματικό κόστος της γρήγορης, μαζικής και φτηνής μόδας. Ονειρευόμαστε μια βιομηχανία μόδας με μηδενικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό κόστος.
Οι BeGrims είναι ένα designer brand που ιδρύθηκε το 2017 από τη ∆ανάη και την Κοραλλία Γκριμοπούλου. Γνωρίζοντας πως η βιομηχανία της μόδας είναι η δεύτερη πιο μολυσματική βιομηχανία στον κόσμο, στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων γύρω από αυτή. Σχεδιάζουν μικρές συλλογές ρούχων, υποστηρίζοντας τη διαφορετικότητα των ανθρώπων και τη μοναδικότητα των σχεδίων τους. Επιλέγουν να χρησιμοποιούν πολύχρωμα υφάσματα από φυσικές ίνες όπως βαμβάκι και λινό, με ξεχωριστά patterns. Συνεργάζονται με έμπειρους τεχνίτες από όλο τον κόσμο, κυρίως από την Ακτή Ελεφαντοστού της Αφρικής, τη χώρα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε η μητέρα τους, με στόχο την ανάδειξη και συνέχιση της τέχνης τους. Η παραγωγή και η κοπή των ρούχων τους γίνεται στην Αθήνα, υποστηρίζοντας την εγχώρια εργασί ενώ η σειρά χειροποίητων κοσμημάτων τους είναι φτιαγμένα από γυναίκες τεχνίτριες στην Ακτή Ελεφαντοστού.
Η Generation Generous* με σύμβολο την παραδοσιακή καφέ χάρτινη σακούλα επιδιώκει να μετατρέψει τη δύναμη του καταναλωτή σε πράξη γενναιοδωρίας προς τον πλανήτη και το συνάνθρωπο. Η πρώτη και συμβολικά σχεδιασμένη τσάντα της σειράς κατασκευάζεται εξολοκλήρου από 25 (ανακυκλωμένα) πλαστικά μπουκάλια των 50cl, που διαφορετικά θα προκαλούσαν περιβαλλοντική ρύπανση για δεκάδες χρόνια. Η δημιουργία της προσφέρει δίκαιες συνθήκες εργασίας και σέβεται τους κατασκευαστές της, ενώ με την αγορά της ενισχύονται άμεσα 5 ζωτικές ανθρώπινες ανάγκες. Στο κόστος κάθε τσάντας συμπεριλαμβάνεται ένα ποσό για τη χρηματοδότηση έργων που προσφέρουν σε συνανθρώπους μας παγκοσμίως πρόσβαση σε πόσιμο καθαρό νερό, θρεπτικό φαγητό, ασφαλή στέγη, καλύτερη υγεία και χειραφέτησηγια να ζήσουν μία καλύτερη ζωή. Οι 5 χαρακτηριστικές αποχρώσεις των ραφών της συμβολίζουν την αντίστοιχη ανάγκη που ενισχύεται.
BeMyFlower. Ο Αναστάσιος Ντόκος γεννήθηκε στη Σουηδία, μεγάλωσε στην Ελλάδα και θέλησε “να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον που θα τον βοηθήσει να γίνει καλύτερος. Η Bemyflower αναδύθηκε ως μια σειρά προϊόντων προσωπικής υγιεινής αποτέλεσμα έρευνας και συνεχούς προσπάθειας για την κατασκευή του καλύτερου και φιλικότερου προϊόντος. Χρησιμοποιώντας υλικά από βιώσιμες πηγές που πληρούν τις πιστοποιήσεις η εταιρία συνεργάζεται αυστηρά με κατασκευαστές με κοινωνική ευθύνη. Με δίκαιη -χωρίς παιδική ή παράνομη- εργασία, χωρίς εκμετάλλευση ζώων και, φυσικά, με σεβασμό στο περιβάλλον. Οι συσκευασίες που επιλέγονται είναι απλές, οικολογικές και ασφαλείς, ώστε να αποφεύγεται η αλόγιστη χρήση φυσικών πόρων. Στόχος της είναι η ελαχιστοποίηση χρήσης υλικών συσκευασίας. Τα προϊόντα δεν συσκευάζονται σε πλαστικό, ενώ για να φτάσουν σε εμάς, επιλέγεται η επανάχρηση συσκευασιών. Δεν έχει περάσει ακόμη ένας χρόνος και από τη μέρα που ξεκίνησε, το αποτύπωμα της Bemyflower στον πλανήτη είναι 400 κιλά λιγότερο πλαστικό.
Το KIZI είναι ένα design studio το οποίο κινείται στον χώρο του σχεδιασμού επίπλων, προϊόντων και εσωτερικών χώρων. Κάτω από την καθοδήγηση του βιομηχανικού σχεδιαστή Σπύρου Κίζη το studio έχει κάνει τα πρώτα του βήματα στον χώρο του design αποσπώντας διεθνή βραβεία και δημιουργώντας συνεργασίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τελευταία δημιουργία τους αποτελεί η συλλογή επίπλων “Thistle”, η οποία έχει σαν βασική της πρώτη ύλη τις ίνες αγριαγγινάρας. To project αυτό είναι αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας που ξεκίνησε ο Σπύρος Κίζης κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών του σπουδών στο Εδιμβούργο, με βασικό θέμα την εξερεύνηση εναλλακτικών υλικών προερχόμενων από την εγχώρια χλωρίδα, καθώς και την ενσωμάτωση αυτών στη διεθνή βιομηχανία του design. Μέχρι στιγμής η συλλογή αποτελείται από τραπέζια και καρέκλες τραπεζαρίας, φωτιστικά και coffee tables. Πρώτος σταθμός της συλλογής, το εστιατόριο των Selfridges στο Λονδίνο σε συνεργασία με τα εστιατόρια Blue Hill Farm της Νέας Υόρκης.
Théla. Οι πλαστικές σακούλες και πολλά άλλα πλαστικά μιας χρήσης, όπως καλαμάκια, κυπελάκια, μπουκάλια νερού και αναψυκτικών, καταναλώνουν πολύ ενέργεια και υλικό για να κατασκευαστούν και χρησιμοποιούνται μια φορά πριν καταλήξουν στα σκουπίδια. Δύσκολα ανακυκλώνονται και χρειάζονται εκτοντάδες χρόνια για να διαλυθούν. Συνήθως καταλήγουν σε χωματερές και ωκεανούς, όπου μολύνουν το έδαφος και τους υδάτινους πόρους προκαλώντας τεράστια ζημιά σε ζώα και ανθρώπους. Η Théla ξεκίνησε από τη Diti -μια ανεξάρτητη γραφίστρια από τη Βομβάη που ζεί στην Αθήνα- μέσα από την αγάπη της για το design, τις κατασκευές με τα χέρια και τη θέλησή της να ζει όσο πιο ενσυνείδητα και βιώσιμα γίνεται. Με αυτή τη δράση ελπίζει να μειώσει τον όγκο των πλαστικών που καταλήγουν σε χωματερές και να ευαισθητοποιήσει όσο περισσότερο κόσμο είναι δυνατόν για τις επιπτώσεις της χρήσης πλαστικού και τις διαθέσιμες εναλλακτικές.
Τι είναι αειφορία; Τι σημαίνει ενσυνείδηση στη γεύση; Γιατί όλοι μιλάνε για sustainability και γιατί είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες και συνήθειες της καθημερινότητας μας για ένα πράσινο μέλλον; Οι απαντήσεις δίνονται την Αθήνα στα πλαίσια της πρωτοβουλίας It Grows on You.
Αφιερωμένο στην αειφορία και τον όρο sustainability η πρωτοβουλία μας υπενθυμίζει ότι σε μια εποχή όπου η αναγκαιότητα για ανάπτυξη κοινωνικής και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας παίζει καθοριστικό ρόλο στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ολοένα και περισσότεροι νέοι δημιουργούν και παράγουν έργο με άξονα την αειφορία.
Οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών έρχονται να αποτελέσουν αρχές και βάση για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.
Read more: cnn.gr