HIV/AIDS: Μάθε πρώτα και μετά σηκώνεις το δάχτυλο να δείξεις

Είναι αυτοί, που κάποια στιγμή για λόγους συγκυρίας, διαγνώστηκαν με HIV.

Και είναι και οι άλλοι, οι «έξυπνοι», που λόγω του αλάνθαστου και της τελειότητάς τους, σηκώνουν το δάχτυλο και δείχνουν τους πρώτους, με στόχο να τους στιγματίσουν και να τους βάλουν στο περιθώριο. Ανέλαβαν μόνοι τους ρόλο «τιμητή», αγνοώντας όμως ότι ο ιός δεν κολλάει με μια αγκαλιά, ένα φιλί ή από την τουαλέτα.

 

HIV/AIDS: Μάθε πρώτα και μετά σηκώνεις το δάχτυλο να δείξεις

HIV/AIDS: Μάθε πρώτα και μετά σηκώνεις το δάχτυλο να δείξεις

Καμπάνια της Gilead Sciences για την παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS, ανατρέπει το στίγμα και την περιθωριοποίηση όσων ζουν με τον ιό

AGRO

” alt=”Ελαιόλαδο: Είναι σε κρίση; – Οι παραγωγοί απαντούν [γραφήματα]” width=”300″ height=”300″ data-src=”https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/elaiolado.olive-oil-83255-300×300.jpg” />

Ελαιόλαδο: Είναι σε κρίση; – Οι παραγωγοί απαντούν [γραφήματα]

Είναι αυτοί, που κάποια στιγμή για λόγους συγκυρίας, διαγνώστηκαν με HIV.

Και είναι και οι άλλοι, οι «έξυπνοι», που λόγω του αλάνθαστου και της τελειότητάς τους, σηκώνουν το δάχτυλο και δείχνουν τους πρώτους, με στόχο να τους στιγματίσουν και να τους βάλουν στο περιθώριο. Ανέλαβαν μόνοι τους ρόλο «τιμητή», αγνοώντας όμως ότι ο ιός δεν κολλάει με μια αγκαλιά, ένα φιλί ή από την τουαλέτα.

Είναι και το 63% των Ελλήνων, που δεν γνωρίζει πως με την υπάρχουσα θεραπεία ο ιός παύει να ανιχνεύεται οπότε, ο ιός δεν μεταδίδεται μέσω της σεξουαλικής επαφής.

Σε αυτούς που θέλουν να στιγματίζουν και να περιθωριοποιούν, απευθύνεται η φετινή καμπάνια της Gilead Sciences για την παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS, με κεντρικό μήνυμα «Δυστυχώς γι’ αυτούς που δείχνουν δεν υπάρχει θεραπεία. Ευτυχώς για τον HIV υπάρχει θεραπεία».

Στόχος της νέας ενημερωτικής εκστρατείας είναι να αποδομήσει τα κοινωνικά στερεότυπα και να αναδείξει την ανάγκη για σωστή ενημέρωση σε ότι αφορά τον ιό HIV.

Φέτος, η καμπάνια της εταιρείας αντί να επικεντρωθεί σε αυτούς που χρειάζονται θεραπεία για τον HIV, στρέφει το βλέμμα προς αυτούς που συνεχίζουν να στιγματίζουν και να απομονώνουν τους ανθρώπους που ζουν με τον ιό.

Το κεντρικό μήνυμα απευθύνεται σε εκείνους «που δείχνουν με το δάχτυλο», θέλοντας να τονίσει ότι το στίγμα και οι διακρίσεις είναι το πραγματικό εμπόδιο στη μάχη κατά του HIV – όχι ο ίδιος ο ιός.

Η «γιατρειά» δεν υπάρχει γι΄ αυτούς που επιμένουν να στιγματίζουν τους άλλους με προκαταλήψεις και στερεότυπα, αφού πλέον στις μέρες μας, ο ιός αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά.

Η κοινωνία

Η καμπάνια εστιάζει στην άγνοια που επικρατεί στην κοινωνία σχετικά με τις δυνατότητες αντιμετώπισης του HIV, καθώς η λοίμωξη από τον ιό έχει μετατραπεί πλέον σε μια χρόνια πάθηση χωρίς να αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Εξαιτίας αυτής της άγνοιας, η μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού, δηλαδή περίπου το 80%, αγνοεί ότι με τη λήψη της κατάλληλης αγωγής συστηματικά και με συνέπεια, ο ιός δεν είναι πλέον ανιχνεύσιμος, με αποτέλεσμα να μην μπορεί και να μεταδοθεί με τη σεξουαλική επαφή.

 

Για το λόγο αυτό εξάλλου, δημιουργήθηκε και η εξίσωση U=U, που σημαίνει: μη ανιχνεύσιμος ιός – Undetectable ισούται με μη μεταδιδόμενο ιό – Untransmittable.

Έτσι, οι άνθρωποι με HIV, μπορούν να ακολουθούν συστηματικά τη θεραπεία τους και να ζουν τη ζωή τους φυσιολογικά.

Παρά το γεγονός αυτό όμως, η κοινωνία συνεχίζει να αγνοεί την πρόοδο της επιστήμης και διατηρεί στερεότυπα και προκαταλήψεις που στιγματίζουν όσους ζουν με τον ιό.

Έτσι, η εκστρατεία της Gilead επιχειρεί όχι μόνο να κάνει θόρυβο, αλλά να προκαλέσει, ώστε η κοινωνία να ξεπεράσει το φόβο με τη γνώση.

Χρησιμοποιώντας έναν τόνο καυστικό και προκλητικό, επιδιώκει να τραβήξει την προσοχή του κοινού και να επισημάνει ότι η πραγματική πρόοδος βρίσκεται στη θεραπεία και την αποδοχή. Θέλει επίσης να εμπεδώσει στην κοινωνία το μήνυμα ότι η λοίμωξη από HIV είναι πλέον μια διαχειρίσιμη χρόνια πάθηση, οπότε έχει έρθει η ώρα να αρθούν το κοινωνικό στίγμα και οι παρωχημένες αντιλήψεις που δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τη ζωή των ατόμων με HIV.

Χαρακτηριστικά, η Gilead, αναφέρεται σε μελέτη της Metron Analysis που είχε γίνει για λογαριασμό της τον Οκτώβριο του 2021, σύμφωνα με την οποία 1 στους 3  Έλληνες εξακολουθεί να βλέπει τα άτομα με HIV ως «κίνδυνο για την κοινωνία», ενώ το 68% των πολιτών δηλώνει ότι δεν θα έκανε σχέση με κάποιον που ζει με τον ιό. Μύθοι και παρεξηγήσεις, όπως ότι ο HIV μεταδίδεται μέσω κοινής τουαλέτας (41%) ή αγκαλιάς και φιλιού (36%), διατηρούνται ισχυροί, ενώ το 63% αγνοεί ότι τα άτομα με μη ανιχνεύσιμο ιικό φορτίο δεν μπορούν να μεταδώσουν τον ιό μέσω σεξουαλικής επαφής. Μόνο 1 στους 5 Έλληνες αναγνωρίζει και συμφωνεί με το μήνυμα του U=U. Αυτές οι πεποιθήσεις και η έλλειψη γνώσης αναδεικνύουν την ανάγκη για ενημέρωση, κατανόηση και αποδοχή των ατόμων με HIV και όχι κοινωνική κατακραυγή, στίγμα και διακρίσεις.

Συνεργασία για την αποδοχή

Η φετινή καμπάνια της Gilead υλοποιείται σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης & Αντιμετώπισης του AIDS (ΕΕΜΑΑ) και τον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή». Η προτροπή της καμπάνιας είναι ξεκάθαρη «κάνε σήμερα το τεστ για τον HIV, ενημερώσου για τις διαθέσιμες θεραπείες και συνέχισε τη ζωή σου».

Με αφορμή την έναρξη της καμπάνιας, ο Σάββας Χαραλαμπίδης, Γενικός Διευθυντής της Gilead Sciences Ελλάδας, Κύπρου και των European Distributor Markets τόνισε ότι: «Στην Gilead, το στίγμα γύρω από τον HIV είναι κάτι που μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Και γι’ αυτό το αντιμετωπίζουμε με ευθύτητα. Η φετινή μας καμπάνια φέρνει την κοινωνία αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό, λέγοντας τη σκληρή αλήθεια που έπρεπε να αναδειχθεί: Το πρόβλημα δεν είναι ο HIV, αλλά η κοινωνική προκατάληψη. Ενώ η πρόοδος της ιατρικής έχει μετατρέψει τον HIV σε μια διαχειρίσιμη κατάσταση, το στίγμα παραμένει, αγκυλωμένο σε αντιλήψεις του μακρινού παρελθόντος. Για όσους επιμένουν λοιπόν να στιγματίζουν, η καμπάνια μας απαντά χωρίς περιστροφές – ήρθε η ώρα να πάψουν να «δείχνουν»! Γιατί το στίγμα δεν είναι απλώς ένα κοινωνικό πρόβλημα – είναι ένας «τοίχος» που πρέπει να γκρεμίσουμε. Στόχος μας είναι να σπάσουμε τα στερεότυπα και να δείξουμε τον δρόμο της ενημέρωσης – αφήνοντας πίσω τις προκαταλήψεις και τον φόβο από άγνοια».

Related Posts

Next Post

Highlights