Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home News Feed

Η πανδημία επηρέασε τις συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι κάνουν οικολογικότερες επιλογές, σύμφωνα με νέα έρευνα

από togetherteam
16 Μαρτίου 2021
σε News Feed
Share on FacebookShare on Twitter

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε βασικά στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών το 2020. Τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε στα τέλη του 2020, δείχνουν τον αντίκτυπο που είχε η κρίση COVID-19 στα καταναλωτικά πρότυπα, καθώς οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους πιο κοντά στην κατοικία τους και στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα κάνουν οικολογικότερες επιλογές: οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ανθεκτικότερα προϊόντα.  Τα πορίσματα θα συζητηθούν στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Καταναλωτών στις 15 Μαρτίου 2021. Τη ημέρα εκείνη εορτάζεται και η Ευρωπαϊκή Ημέρα του Καταναλωτή.

Ο επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Η πανδημία έχει επηρεάσει τους καταναλωτές: Ενώ το 38 % των καταναλωτών ανησυχούσε αν θα μπορέσει να εξοφλήσει τους λογαριασμούς του, ένα ποσοστό 42 % αποφάσισε να αναβάλει σημαντικές αποφάσεις αγοράς. Θετικό είναι το ότι, σύμφωνα με την έρευνα, το 56 % των καταναλωτών λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών του. Θα συζητήσω τα βασικά δεδομένα στην προσεχή Διάσκεψη Καταναλωτών, ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να εμπλακούν σε συγκεκριμένες δράσεις για την επιτάχυνση της ανάκαμψης από τη νόσο COVID-19 και για την πράσινη μετάβαση».

Ορισμένα κύρια πορίσματα:

  • Το 2020, το 71 % των καταναλωτών πραγματοποίησε διαδικτυακές αγορές.
  • Κατά μέσο όρο, το 38 % των Ευρωπαίων ανησυχούσε για την εξόφληση των λογαριασμών του τον επόμενο μήνα. Παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών: Οι οικονομικές ανησυχίες των πολιτών κυμαίνονταν από το 7 % έως το 71 %. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.
  • Το 42 % των καταναλωτών σκέφτηκε να αναβάλει μια σημαντική αγορά και το 80 % είπε ότι δεν θα προγραμματίσει ταξίδια μέχρι να αποκατασταθεί η κανονικότητα στη χώρα του
  • Το 56 % των καταναλωτών δήλωσε ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες επηρέασαν τις αποφάσεις του για αγορές και το 67 % δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα που είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ακόμη και αν είναι ακριβότερα. Επιπλέον, το 81 % πραγματοποίησε αγορές πιο κοντά στην κατοικία του και στήριξε τοπικές επιχειρήσεις.
  • Άλλες μεταβλητές δεν επηρεάστηκαν από την κρίση σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες. Για παράδειγμα, το επίπεδο εμπιστοσύνης των καταναλωτών στους λιανεμπόρους παρέμεινε υψηλό (στο 80 %), η λεπτομερής γνώση των δικαιωμάτων των καταναλωτών παρέμεινε χαμηλή (στο 27 %) και το ποσοστό των καταναλωτών που στις αγορές τους αντιμετώπισαν πρόβλημα για το οποίο κρίνουν ότι νομιμοποιούνται να υποβάλουν καταγγελία παρέμεινε χαμηλό (23 %).

Επόμενα βήματα

Τα πορίσματα θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο περαιτέρω δράσεων της Επιτροπής, οι οποίες θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές θα διαδραματίσουν τον ρόλο που τους αναλογεί στην οικονομική ανάκαμψη της ΕΕ και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, όπως ορίζεται στο νέο θεματολόγιο για τους καταναλωτές που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2020. Τα βασικά στοιχεία για τους καταναλωτές θα συζητηθούν στη Διάσκεψη Καταναλωτών, την οποία η Επιτροπή συνδιοργανώνει με την πορτογαλική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ τη 15η Μαρτίου 2021, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Τα πορίσματα αποτελούν μέρος ενός νέου πίνακα αποτελεσμάτων για τις καταναλωτικές συνθήκες, τον οποίο η Επιτροπή σκοπεύει να εξετάζει κάθε χρόνο στις Διασκέψεις Καταναλωτών ως εργαλείο παρακολούθησης και συγκριτικής αξιολόγησης για τη βελτίωση της πολιτικής καταναλωτών.

Ιστορικό

Τα κύρια συμπεράσματα που δημοσιεύτηκαν σήμερα βασίζονται σε στοχευμένη έρευνα που διενεργήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2020 για την αξιολόγηση της στάσης, της συμπεριφοράς και της εμπειρίας των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19. Σήμερα, η Επιτροπή δημοσίευσε και μια σύγκριση του πώς αξιολογούν οι καταναλωτές την εμπειρία τους σε 23 διαφορετικούς οικονομικούς τομείς. Συγκεντρώθηκαν δεδομένα από έρευνες και από άλλες ήδη διαθέσιμες πηγές, ιδίως από την Eurostat, τα οποία συνθέτουν μια συνολική επισκόπηση στον πίνακα αποτελεσμάτων για τις καταναλωτικές συνθήκες, για να αξιολογηθεί το πώς λειτουργεί η ενιαία αγορά για τους καταναλωτές.

Για περισσότερες πληροφορίες

Ενημερωτικό δελτίο με βασικά στοιχεία για τους καταναλωτές το 2020

Ιστοσελίδα με βασικά στοιχεία για τους καταναλωτές

Press Release in English

Tags: Ενημερωτικό δελτίο με βασικά στοιχεία για τους καταναλωτές το 2020Η πανδημία επηρέασε τις συνήθειες των καταναλωτώνκαταναλωτικές συνθήκεςοι οποίοι κάνουν οικολογικότερες επιλογέςΠαγκόσμια Ημέρα Καταναλωτήπράσινη και ψηφιακή μετάβασησύμφωνα με νέα έρευνα

togetherteam

Related Posts

News Feed

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

29 Απριλίου 2025
News Feed

Έρευνα: Η διακοπή  του scrolling αντιστρέφει τη γήρανση του εγκεφάλου

29 Απριλίου 2025
News Feed

Gen Z: Γιατί η νέα γενιά εργαζομένων βιώνει εργασιακό άγχος και προτιμά να αλλάζει εργοδότες συχνά

13 Απριλίου 2025
Next Post

Πρώτο στρατηγικό σχέδιο για το πρόγραμμα «Ορίζων Ευρώπη» 2021-2024: προτεραιότητες στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας για ένα βιώσιμο μέλλον

«Γεώργιος Λασσάνης (1793-1870). Ο Κοζανίτης λόγιος και αγωνιστής της Παλιγγενεσίας» από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Κοζάνης

Ο νέος δίσκος των Opera Chaotique σε δεκατέσσερα σημεία!

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr