Δεκατρείς αλυσίδες,Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Μy Market, Μασούτης, Γαλαξίας, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Market In, SYN.KA, Bazaar, Χαλκιαδάκης, Discount Markt και το αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr έχουν αναρτήσει τα «καλάθια» τους στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων e-katanalotis.
Στην πρεμιέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού», φαίνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επέλεξαν να συμπεριλάβουν μεγάλο αριθμό προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ορισμένες παρουσίασαν μια λίστα όπου κυριαρχούν οι επώνυμοι κωδικοί.
Το ενδιαφέρον είναι ότι σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων το «καλάθι» των αλυσίδων γεμίζει σχεδόν αποκλειστικά με δικές τους μάρκες, ενώ brands, όπως Babylino, Κατσέλης, Παπαδοπούλου, Septona, πάνες ακράτειας Sani, ταμπόν Ob απαντώνται στις επιλογές πολλών αλυσίδων.
Να σημειωθεί ότι οι περισσότερες αλυσίδες ανάρτησαν «καλάθια» με περισσότερα από 51 προϊόντα.
Αλλαγές κάθε Τετάρτη
Οι τιμές που ανακοινώθηκαν σήμερα ισχύουν για την επόμενη εβδομάδα καθώς η σύνθεση του καλαθιού θα αλλάζει κάθε Τετάρτη. Σημειώνεται ότι στην εφαρμογή εμφανίζεται η τιμή ανά συσκευασία αλλά και ανά μονάδα μέτρησης.
Η ρύθμιση
Σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.
Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.