Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home News Feed

ΚΩΔΙΚΕΣ | Ατομική έκθεση χαρακτικής και ζωγραφικής της εικαστικού Αλεξάνδρα Τσιτσιντά

από Κέλλυ Γρηγοριάδου
18 Μαΐου 2018
σε News Feed, Εικαστικά, Πρόσωπα
Share on FacebookShare on Twitter

            Το Σάββατο 19 Μάϊου 2018 και ώρα 19:00, στην Πινακοθήκη του Παλαιοντολογικού Ιστορικού Μουσείου Πτολεμαΐδας, εγκαινιάζεται η έκθεση χαρακτικής και ζωγραφικής “ΚΩΔΙΚΕΣ”, της Αλεξάνδρας Τσιτσιντά.

 

 

 

 

“Η κωδικοποίηση αποτελεί συμπυκνωμένο αρχείο”

Ο κόσμος της νεοτερικότητας απλώνεται στα πέρατα του φαντασμαγορικού. Η φαντασία του αγοραίου είναι μια επιθυμία των καταναλωτών που κυριάρχησαν στην αστική ζωή. Στο κεντρικό μοτίβο του φετιχισμένου εμπορεύματος ο καταναλωτισμός με  μεγάλη ζωηρότητα δημιουργεί αγοραίες κατασκευές με τα πιο καθαρά και πιο σχολαστικά στοιχεία σηματοδότησης. Τα logo αποτελούν την ευδιάκριτη  μικρή συμβολική εικόνα που συμπυκνώνει το πνεύμα διάχυσης και κατηγοριοποίησης πιστοποιώντας την αυθεντικότητα του προϊόντος.

Ακολουθούν τα Barcode ένας συναρμολογημένος κωδικοποιημένος αριθμός πληροφοριών που το εφήμερο , το φευγαλέο, το απρόοπτο των φετιχιστικών αγορών οργανώνονται από ένα ιδιότυπο σειριακό πλαίσιο που εξασφαλίζει την εξαγωγή του από τον χώρο παρασκευής ή παραγωγής. Τόσο το logo όσο και το   Barcode είναι ενυπόγραφες σημειώσεις του αυθεντικού και κατασκευασμένου μηχανικά αντικειμένου που είναι έτοιμο προς πώληση. Το σημαδεμένο, το σεσημασμένο αντικείμενο είναι εκείνο που συνεχώς κρατά εγγενώς τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Ο Θ.Βεμπλέν στην θεωρία της Αργόσχολης τάξης (1899) αντιμετωπίζει κριτικά την κατανάλωση και καταφέρνει να την  αποενοχοποιήσει  σαν μια δραστηριότητα που δεν προτρέπει την οκνηρία ή την αδράνεια . Συγκροτεί τη θεωρία του πάνω στην αρχή της μη παραγωγικής κατανάλωσης χρόνου καθώς κάποιος θα λειτουργεί καταναλωτικά. Αυτό σημαίνει ότι η παρατήρηση μετατίθεται στη χρονική παραγωγικότητα του ατόμου και όχι στην υλική ποσοτικοποίηση της κατανάλωσης. Τα προϊόντα αφήνονται στο έλεος του χρόνου . Το εφήμερο είναι η  ανατολή και η δύση του προϊόντος. Η βιτρίνα δεν προλαβαίνει να το σκονίσει αποσύρεται γρήγορα. Αυτό οδηγεί  σε μια πρώιμη καταμέτρηση που η παράγωγη την εκτυπώνει με τη μορφή Barcode και η σειριακότητα αντικαθιστά την απλοποιημένη σειρά παραγωγής. Το Barcode είναι ο καινούριος τρόπος εγγύησης του εφήμερου και παροδικού. Ο ελεύθερος χρόνος συνδέεται με την απόκτηση πραγμάτων παρά με την πράξη του να εφαρμοστεί ένα προϊόν στην καθημερινότητα. Τα  Barcode λειτουργούν  σαν εκτελωνισμός προς τον εγκόσμιο καθημερινό κόσμο. Εισάγεται το προϊόν, καταναλώνεται ακατανάλωτο, αφημένο στην αποδραστική φυγή του καταναλωτή.

 

Η Αλεξάνδρα Τσιτσιντά συνυφαίνει με τους κοινωνιολόγους τις εμπειρίες της μητρόπολης και καταπιάνεται με τη χάραξη των Barcode πάνω σε επιφάνειες που αξιώνουν άμεσα ή έμμεσα τη μελέτη του ελευθέρου χρόνου και της ταυτοτικής λειτουργιάς της ατομικότητας σε ένα πλαίσιο αυξημένου υλισμού. Τα Barcode της Τσιτσιντά είναι χαράξεις της παιγνιώδους μορφής της κοινωνίας. Η Τσιτσιντά μελετά μορφές της κοινωνικής αλληλεπίδρασης  ή κοινωνικοποίησης. Ξετυλίγει τον πολύπλοκο επάλληλο κάθετο ιστό των  Barcode ως παραδείγματα αλληλένδετων σχέσεων και κοινωνικών αλληλεπιδράσεων  με χαρακτηριστικά ολότητας, ένας τόπος ολότητας. Η κωδικοποίηση και η αφαιρετικότητα της μορφής των Barcode οδηγούν το τέμπο, τον ρυθμό και τη συμμετρία των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων στη γόνιμη επίμονη χάραξη της χαρακτικής ώστε το θορυβώδες  σοκ των ατελεύτητων νέων εντυπώσεων και συναντήσεων στη ζωή της μεγαλούπολης να φαίνονται στα χαρακτικά της σαν την υποκείμενη κουλτούρα γύρω από τη σφαίρα της ατομικότητας που σφετερίζεται κοινωνικά πλαίσια αυξημένου υλισμού. Το μελάνι της Τσιτσιντά διαποτίζει χαρτιά και κατασκευές  ώστε τα  Barcode να είναι κάστρα εντυπώσεων μιας αλλότριας ζωής δοσμένης σε συστηματικότητες εξαντικειμενισμένων υλικών οντοτήτων. Τα Barcode  είναι η σημαντικότερη εσωτερική ταυτοτική επιβεβαίωση του συστήματος αρίθμησης της κινητικότητας των προϊόντων για να αρχειοθετείται καλυτέρα η πολύπλοκη λειτουργική διαφοροποίηση μέσα στον κόσμο του χρηματικού καταμερισμού της εργασίας. Η Αλεξάνδρα Τσιτσιντά  μας βάζει σε έναν γοργό συνωστισμό συντελεσμένων εικόνων με τον αναπάντεχο χαρακτήρα εκείνων των εντυπώσεων μιας μεταβιομηχανικής και άυλης καπιταλιστικής καταγραφής της ζωής.

 

 

Κοντοσφύρης Χάρης

Φλώρινα, 14/5/2018

 

 

 

 

 

 

Εκθέτει στον χώρο της πινακοθήκης του Παλαιοντολογικού Ιστορικού Μουσείου Πτολεμαΐδας: Αλεξάνδρα Τσιτσιντά

Σύμπραξη με εικαστικό έργο: Χάρης Κοντοσφύρης

Τα εγκαίνια των εκθέσεων στο Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας θα γίνουν το Σάββατο 19 Μαΐου 2018

Διεύθυνση: 28ης Οκτωβρίου, 1

Διάρκεια έκθεσης: 19 Μαΐου  – 29 Ιουνίου

Ώρα εγκαινίων: 19:00

Ωράριο Μουσείου: 8:00 – 14:30 (εκτός Σαββάτου και Κυριακής)

Ξεναγήσεις με ραντεβού, στο 6974753258                              

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2463054444

Tags: barcodeΑλεξάνδραατομικήέκθεσηζωγραφικήμουσείοπινακοθήκηΠτολεμαιδαΤσιστσιντάχαρακτική

Κέλλυ Γρηγοριάδου

Εκδότρια του Together Free Press και του Togethermag.gr Θα την βρείτε ανάμεσα σε γραμμές, λέξεις, κόλλες, σημειώσεις, σβήστρες, μολύβια και καλώδια. Καταναλώνει εικόνες, αισθητική, περιεχόμενο και μηνύματα. Ασχολείται σοβαρά και ανθρωπολογικά με τα ποπ σημεία των καιρών Είναι μια φανατική του Τοgether που δημιουργεί το περιεχόμενό του. Με αυτήν την σειρά. Αγαπάει τον σκύλο της, τις ταινίες του Tim Burton και μπορεί να ακούσει Dead Kennedys και Nouvelle Vague ταυτόχρονα. Ξεκίνησε έχοντας στο μυαλό της πως θα ενθουσιαζόταν αν μπορούσε να κάνει τους συνανθρώπους της να ενθουσιαστούν με πράγματα που την ενθουσιάζουν.

Related Posts

News Feed

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

29 Απριλίου 2025
News Feed

Έρευνα: Η διακοπή  του scrolling αντιστρέφει τη γήρανση του εγκεφάλου

29 Απριλίου 2025
News Feed

Gen Z: Γιατί η νέα γενιά εργαζομένων βιώνει εργασιακό άγχος και προτιμά να αλλάζει εργοδότες συχνά

13 Απριλίου 2025
Next Post

Τεύχος 29

Ταξίδι με το ΚΤΕΛ…

"Συνεργαζόμαστε, περιοδεύουμε, καλούμε, συμβάλουμε, προκαλούμε και προχωράμε" | Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης '18-'19

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr