Σύμφωνα με την έκθεση του Ινστιτούτου Reuters του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, σχεδόν 4 άνθρωποι στους 10 (39%) παγκοσμίως δήλωσαν ότι αποφεύγουν τις ειδήσεις, σε σύγκριση με το 29% που καταγράφηκε το 2017.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή συνέβαλαν στην επιθυμία των ανθρώπων να απομακρυνθούν από τις ειδήσεις, αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Η αποφυγή ειδήσεων βρίσκεται πλέον σε επίπεδα ρεκόρ.
Συνολικά 94.943 ενήλικες σε 47 χώρες ερωτήθηκαν από το YouGov τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο για την Αναφορά Ειδήσεων, με τη συνολική τάση να παραμένει σταθερά πτωτική.
Παγκοσμίως, το 46% των ανθρώπων δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για τις ειδήσεις – σε αντίθεση με το 63% του 2017 ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ενδιαφέρον για τις ειδήσεις έχει μειωθεί στο μισό από το 2015.
«Η ατζέντα των ειδήσεων ήταν προφανώς ιδιαίτερα δύσκολη τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης Nic Newman στο BBC News, σημειώνοντας πως είναι μια αρκετά φυσική αντίδραση για τους ανθρώπους να απομακρύνονται για να προστατεύσουν την ψυχική τους υγεία.
Ο Nic Newman επισημαίνει πως αυτοί που επιλέγουν να αποφεύγουν επιλεκτικά τις ειδήσεις το κάνουν συχνά επειδή αισθάνονται ανήμποροι να κάνουν οτιδήποτε για τα συγκλονιστικά πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, άλλοι αισθάνονται μπερδεμένοι από τον μεγάλο όγκο και άλλοι κουρασμένοι από την πολιτική.
Η έκθεση διαπιστώνει πως για το κοινό οι παραδοσιακές πηγές ειδήσεων όπως η τηλεόραση και ο έντυπος τύπος έχουν μειωθεί δραματικά την τελευταία δεκαετία, με τους νεότερους να προτιμούν να διαβάζουν ειδήσεις στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν τα 3/4 των ανθρώπων (73%) δήλωσαν ότι διαβάζουν τα νέα στο Διαδίκτυο, το 50% ενημερώνεται μέσω τηλεόρασης και μόλις το 14% μέσω εντύπων.
Η πιο σημαντική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις εξακολουθεί να είναι το Facebook, αν και βρίσκεται σε μακροχρόνια πτώση. Το YouTube και το WhatsApp παραμένουν σημαντικές πηγές ειδήσεων για πολλούς, ενώ το TikTok βρίσκεται σε άνοδο και έχει πλέον ξεπεράσει το X (πρώην Twitter) για πρώτη φορά.
Το ποσοστό για το TikTok είναι ακόμη υψηλότερο για τους νέους 18-24 ετών παγκοσμίως, στο 23%.
Τα βίντεο σύντομων ειδήσεων έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση, σύμφωνα με την έκθεση. «Οι καταναλωτές υιοθετούν το βίντεο επειδή είναι εύκολο στη χρήση και παρέχει ένα ευρύ φάσμα ελκυστικού περιεχομένου» αναφέρει ο Newman.
Η έκθεση επισημαίνει πως, αν και το podcasting ειδήσεων είναι ένα φωτεινό σημείο, συνιστά μια «μειοψηφική δραστηριότητα συνολικά που προσελκύει κυρίως καλά εκπαιδευμένο κοινό.
Με πληροφορίες από το BBC