Σελάνα του Τάκη Θεοδωρόπουλου
Η μακραίωνη βιογραφία του Παρθενώνα ξεκινά με τον αγώνα του δημιουργού-αρχιτέκτονα ανάμεσα στην έμπνευσή του και τη δύναμη της δημοκρατίας.
Η Σελάνα, ερωμένη μιας ζωής, είναι πάντα εκεί για να δίνει τη λύση.
Ένα μυθιστόρημα για την περιπέτεια της δημιουργίας από τον συγγραφέα και αρθρογράφο Τάκη Θεδοωρόπουλο.
Ο Παρθενών, όπως όλα τα μεγάλα αριστουργήματα, κρύβει στη μορφή του και την εμπειρία ζωής του δημιουργού του, του Ικτίνου: τις επιθυμίες, τους έρωτες, τις απογοητεύσεις, τις αμφιβολίες, τις αγωνίες και τους φόβους του. Τη δίνη αυτής της εμπειρίας σαρώνει η μυθιστορηματική αφήγηση ταξιδεύοντας στην άλλη άκρη του χρόνου, στην καρδιά μιας Αθήνας, όπου ο δήμος είναι «τύραννος», όπως τον αποκαλεί ο Ευριπίδης, και οι θεοί εξακολουθούν να ενδιαφέρονται και να παρεμβαίνουν στο ανθρώπινο σύμπαν. Οδηγός στην περιπέτεια η δαιμονική και μαγευτική συγχρόνως Σελάνα, σύντροφος ζωής του αρχιτέκτονα του Παρθενώνα.
«…με το μυθιστόρημα αυτό γεύτηκα τα αποφάγια που άφησε στο τραπέζι της η ευωχία των μελετητών τόσων αιώνων. Πέρασα χρόνια διαβάζοντας τα έργα τους, άλλοτε με περιέργεια, άλλοτε με θαυμασμό, κι άλλοτε από υποχρέωση. Όμως άλλο έψαχνα, κι ας ήξερα πως δεν θα μπορέσω να το βρω στις σελίδες που καταγράφουν με εξαιρετική ακρίβεια αριθμούς, διαστάσεις, αποστάσεις και όσα άλλα μέσα διαθέτει ο ανθρώπινος νους για να περιγράψει το ορατό. Οι πειρασμοί ήσαν πολλοί. Σκέφτηκα μια βιογραφία του Παρθενώνα που θα στηριζόταν αποκλειστικά σε ιστορικές μαρτυρίες, από τον Κέκροπα ως τον Μανόλη Κορρέ. Όμως τελικά υπέκυψα στην έξη μου –την έξη του μυθιστοριογράφου– διότι αυτή υπηρετεί καλύτερα το ζητούμενο. Επειδή όμως το Μυθιστόρημα του Παρθενώνα δεν τελειώνει με τη δημιουργία του, ευελπιστώ να συνεχίσω με τα επόμενα επεισόδια του μακραίωνος βίου του». Τ.Θ.
Σινέ Λαύκος του Δημήτρη Πιατά
Ριπές μνήμης, αποτυπώματα που χάνονται, επεισόδια ανολοκλήρωτα, ήχοι που σβήνουν. Μυθικά ονόματα με σημερινά επώνυμα. Ο διάσημος ηθοποιός σε ρόλο συγγραφέα μάς ανοίγει την πόρτα στον κόσμο των αναμνήσεων και των ονείρων.
Kάποτε που φιλοξένησα μια φίλη μου, μου εκμυστηρεύτηκε το επόμενο πρωινό ότι στην κλειστή πόρτα του δωματίου της πέρασε η φιγούρα μιας γιαγιάς, που τη ρώτησε τι δουλειά είχε στο σπίτι της. Εκείνη απάντησε ότι ήταν φιλοξενούμενή μου και η άυλη μορφή της είπε πόσο ευχαριστημένη ήταν που αγαπούσα το δικό της σπίτι και χάθηκε όπως παρουσιάστηκε. Γέλασα, της εξήγησα ότι κάθε σπίτι που έχει περάσει έναν αιώνα ζωής και σέβεται τον εαυτό του δεν μπορεί να μην έχει φάντασμα. Πέρασαν τα χρόνια, μια μέρα συζητώντας με τη γειτόνισσα μου είπε ότι από όταν ήταν κοριτσάκι δεν θυμόταν να μένει κανείς στο σπίτι, εκτός από μια «μανιά» – έτσι λένε τις υπερήλικες γυναίκες, ετυμολογικά βγαίνει από το μάνα-γεννήτωρ και «μανία» ζωής.
«Στο βιβλίο αυτό ο Πιατάς απευθύνει στον αναγνώστη έναν παραμυθιάρικο και παραμυθητικό, δηλαδή παρηγορητικό, χαιρετισμό, ως άλλος Λουκιανός: Μελλοντικέ νεκρέ αναγνώστη, θα ζεις όσο υπάρχουν ζώντες που μιλάνε για σένα πάνω στον πλανήτη Γη. Στήνει ένα κεφάτο και στοχαστικό πολυθέαμα για την απώλεια και την απουσία φίλων και αγαπημένων, με σκηνικό τον Λαύκο του Πηλίου.
Υπέρμαχος ενός εκλεπτυσμένου πρωτογονισμού, ο Πιατάς καταβροχθίζει λύπες και χαρές, αναμνήσεις, απουσίες, αισθήματα, τους ανθρώπους και τη φύση, ιστορικά και επιστημονικά δεδομένα, φιλοσοφικές θεωρίες, ποίηση, θέατρο, ταινίες, κόμικς, μύθους, με την ανελέητη όρεξη του ανθρώπου που θέλει να χορτάσει ζωή».
Από τον πρόλογο του Σάκη Σερέφα
Μικρές φωτιές παντού της Celeste Ng
μετάφραση: Ρίτα Κολαΐτη
Τα όμορφα προάστια όμορφα καίγονται. Μια σπίθα αρκεί για να πάρει φωτιά η τέλεια καθημερινότητα.
Το δεύτερο μυθιστόρημα της αμερικανίδας Celeste Ng αποτελεί αδιαμφισβήτητα παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο και σίγουρα μία από τις μεγαλύτερες εκδοτικές επιτυχίες της προηγούμενης χρονιάς, καθώς αναδείχτηκε το αγαπημένο βιβλίο του κοινού στην ψηφοφορία του Goodreads στην κατηγορία της λογοτεχνίας, συμπεριλήφθηκε σε όλες τις λίστες με τα καλύτερα βιβλία της χρονιάς για το 2017 (Amazon, Barnes and Noble, Guardian, LA Times, Washington Post, Esquire κ.ά.) και παραμένει μέχρι σήμερα και για πάνω από 40 εβδομάδες στη λίστα με τα μπεστ σέλερ των New York Times. Ένα εξαιρετικό ψυχογράφημα με λεπτοδουλεμένους χαρακτήρες, το οποίο προτού καλά καλά κυκλοφορήσει στην Αμερική κλείστηκε έπειτα από πλειστηριασμό από τη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό και τηλεοπτική παραγωγό Ρις Γουίδερσπουν για να γίνει σειρά στα χνάρια της άκρως επιτυχημένης «Big Little Lies»!
Μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία που συγκίνησε το αναγνωστικό κοινό και συζητήθηκε όσο λίγα στο εξωτερικό· ένα μυθιστόρημα που εξετάζει χωρίς παρωπίδες τι σημαίνει οικογένεια σήμερα και ποιος είναι ο ρόλος του γονιού· μια τοιχογραφία των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών και μια κριτική αποτύπωση του οράματος της τέλειας ζωής μέσα στα κλειστά όρια ενός προαστίου όπου όλα είναι σχεδιασμένα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια.
Με υπέροχο, οξυδερκές στιλ, η συγγραφέας ανατέμνει τον μικρόκοσμο της αμερικανικής κοινωνίας και διερευνά το βάρος των μυστικών, τη φύση της τέχνης και της ταυτότητας και την τρομερή δύναμη της μητρότητας, καθώς και τον κίνδυνο που ελλοχεύει στην πεποίθηση πως ακολουθώντας τους κανόνες μπορείς να αποτρέψεις μια συμφορά. Δυνατοί χαρακτήρες με τους οποίους ο αναγνώστης θα ταυτιστεί καθώς θα έχει την ευκαιρία να τους γνωρίσει σε βάθος με όλα τους τα ελαττώματα και αναπάντεχες ανατροπές της πλοκής συνθέτουν ένα βιβλίο όπου η αναγνωστική απόλαυση χτυπάει κόκκινο.
Εφιάλτης στην Αριζόνα του Haylen Beck
μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη
Ο βασιλιάς του ιρλανδικού νουάρ Stuart Neville υπογράφει ως Haylen Beck ένα αγωνιώδες, σπιντάτο θρίλερ για τον αγώνα μιας γυναίκας να σώσει ό,τι αγαπά κόντρα στο αδιανόητο κακό. Η τέλεια απόδρασή της πρόκειται να μετατραπεί σ’ έναν ασύλληπτο εφιάλτη…
Η Όντρα θέλει απλώς να φτάσει στην Καλιφόρνια. Επιτέλους, βρήκε το κουράγιο να εγκαταλείψει τον καταπιεστικό της σύζυγο για να κάνει μια καινούργια αρχή. Διασχίζει τη χώρα προσεκτικά, από επαρχιακούς δρόμους, με τα δυο της παιδιά στο πίσω κάθισμα· κι όταν ένας σερίφης τη σταματά στη μέση της ερήμου της Αριζόνας, η Όντρα πασχίζει να κρύψει τη νευρικότητά της. Πρέπει να το κάνει. Έπειτα όμως ο σερίφης βγάζει από το πορτμπαγκάζ της ένα σακουλάκι με ναρκωτικά που η Όντρα πρώτη φορά βλέπει, και η νευρικότητά της γίνεται πανικός. Νομίζει ότι συνέβη το χειρότερο. Αλλά, δυστυχώς, κάνει λάθος. Το χειρότερο έρχεται.
Γιατί επέλεξε την Αριζόνα για να στήσει το μυθιστόρημά του; Ο ίδιος ο Neville απαντά πως βρέθηκε εκεί με αφορμή την παρουσίαση του πρώτου του βιβλίου. Το άνυδρο τοπίο τον γοήτευσε πολύ και δεν μπορούσε βγάλει από τον νου τη σκέψη πως υπάρχουν άνθρωποι που επιλέγουν να ζουν σ’ αυτή την αφόρητη ζέστη. Έτσι η φανταστική πόλη, το Σίλβερ Γουότερ, που στήνει σ’ αυτό το μυθιστόρημα είναι εμπνευσμένη ακριβώς από αυτό το ερώτημα: Πώς μια κοινότητα είναι δυνατόν να επιβιώνει σε ένα τόσο αφιλόξενο περιβάλλον.
Όσο για την υπόθεση, ξεπήδησε από τον νου του από μία και μόνο φράση που του ήρθε παρακολουθώντας ένα βράδυ μια ταινία: «Υπάρχει κάποιος που θα με πληρώσει ένα εκατομμύριο δολάρια για ένα παιδί και τρία εκατομμύρια για ένα ζευγάρι από δαύτα». Την κατέγραψε και την επομένη ξεκίνησε να χτίζει μια ιστορία όπου κάποιος ξεστομίζει αυτή τη φράση.
Στα άμεσα σχέδιά του είναι να συνεχίσει τόσο τη σειρά που τον καθιέρωσε ως τον βασιλιά του ιρλανδικού νουάρ και εκτυλίσσεται στη Βόρεια Ιρλανδία όσο και τη νέα που ξεκινά με τον Εφιάλτη στην Αριζόνα. Στόχος του είναι να κυκλοφορούν τα βιβλία των δυο σειρών εναλλάξ. Ό,τι κι αν κάνει, ένα είναι σίγουρο: θα εξακολουθήσουμε να τον παρακολουθούμε με τεράστιο ενδιαφέρον.
Η κρεμάλα του Daniel Cole
μετάφραση: Νάντη Σακκά
Στην Κρεμάλα, οι Μαριονέτες είναι πολλές και όλες θανάσιμες. Διαβάστε το με τα φώτα αναμμένα!
Ο Φοκς και η Μπάξτερ επιστρέφουν με την καταιγιστική συνέχεια του παγκόσμιου μπεστ σέλερ Η Μαριονέτα. Το σασπένς στο βιβλίο του Cole για ακόμα μία φορά χτυπάει κόκκινο, καθώς ο αριθμός των θυμάτων αυξάνεται και ο δολοφόνος αποδεικνύεται διαρκώς ένα βήμα πιο μπροστά από τους διώκτες του.
Μία ντετέκτίβ που δεν έχει κανέναν να εμπιστευτεί.
Ένας δολοφόνος που δεν έχει τίποτα να χάσει.
Δεκαοκτώ μήνες μετά την πολύκροτη υπόθεση της Μαριονέτας, ένα πτώμα με τη λέξη ΔΟΛΩΜΑ χαραγμένη στο στήθος ανακαλύπτεται κρεμασμένο από τη γέφυρα του Μπρούκλιν. Λίγο αργότερα, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στο Λονδίνο, βρίσκεται ένα ακόμα πτώμα που έχει πάνω του χαραγμένη τη λέξη ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ.
Η ντετέκτιβ Έμιλι Μπάξτερ, συγκλονισμένη ακόμη από την εξαφάνιση του φίλου της Γουίλιαμ «Γουλφ» Φοκς, διστάζει να εμπλακεί στην υπόθεση, θα αναγκαστεί ωστόσο να λάβει μέρος σε μια νέα ερευνητική ομάδα στη Νέα Υόρκη, στην οποία συνεργάζονται το FBI, η CIA και η βρετανική αστυνομία.
Παρά τις προσπάθειές τους ωστόσο, όποτε εντοπίζουν έναν ύποπτο, ο δολοφόνος αποδεικνύεται ένα βήμα πιο μπροστά. Με τον αριθμό των θυμάτων να αυξάνεται και στις δύο όχθες του Ατλαντικού, θα μπορέσουν να ανακαλύψουν ποιος κινεί τα νήματα πριν να είναι αργά;