Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home News Feed Περιβάλλον

Εταιρείες κολοσσοί λειτουργούν μέσω “πράσινου ξεπλύματος”για τα ορυκτά καύσιμα στα social media

Σύμφωνα με την Greenpeace, η έρευνα, αποτελεί την πιο εμπεριστατωμένη καταγραφή του “πράσινου ξεπλύματος”

από togetherteam
31 Οκτωβρίου 2022
σε Περιβάλλον
Share on FacebookShare on Twitter

Μία έκθεση του Χάρβαρντ που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα τονίζει το αχαλίνωτο Green Washing από κορυφαίες εταιρείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η έρευνα, που ανατέθηκε από την Greenpeace της Ολλανδίας , αφορούσε την ανάλυση του κειμένου και των εικόνων 2.300 αναρτήσεων από 22 από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, παραγωγούς ορυκτών καυσίμων και αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.

«Κατά τη διάρκεια αυτού του καλοκαιριού με θερμοκρασίες ρεκόρ και πυρκαγιές στην Ευρώπη, οι ευαισθησίες για τα ορυκτά καύσιμα και το θέμα της κλιματικής αλλαγής παρέμειναν σιωπηλές  και αντ ‘αυτού,επικεντρώθηκαν όλες σε αυτό που ερμηνεύουμε ως στρατηγική τοποθέτηση της επωνυμίας», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο επικεφαλής συγγραφέας Geoffrey Supran.

Σύμφωνα με την Greenpeace, η έρευνα, αποτελεί την πιο εμπεριστατωμένη καταγραφή του “πράσινου ξεπλύματος” που πραγματοποιούν οι εταιρείες αυτού του τύπου στο Twitter, το Instagram, το Facebook, το TikTok και το YouTube.

Χρησιμοποιώντας καθιερωμένες και αξιόπιστες μεθόδους ανέλυσαν τόσο τις εικόνες όσο και το κείμενο στις αναρτήσεις των εταιρειών, το Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι:

Ελάχιστες αναρτήσεις έκαναν ρητή αναφορά στην κλιματική αλλαγή, παρά το καλοκαίρι με θερμοκρασίες-ρεκόρ που βίωσε η Ευρώπη.

Το 67% των αναρτήσεων των εταιρειών πετρελαίου, των αυτοκινητοβιομηχανιών και των αεροπορικών εταιρειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδιναν το προφίλ μιας “πράσινης καινοτομίας” στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, η οποία σύμφωνα με τους συγγραφείς της έρευνας αποτελεί “πράσινο ξέπλυμα” διαφορετικών επιπέδων και βαθμών.

 

Μία στις πέντε αναρτήσεις των εταιρειών αυτών καπηλευόταν θεματικές όπως η μόδα, ο αθλητισμός ή οι κοινωνικοί σκοποί, για να αποσπάσουν την προσοχή των χρηστών από τις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες και τις ευθύνες τους.

Οι εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν με πολλούς τρόπους εικόνες της φύσης αλλά και γυναίκες, μη δυαδικά άτομα, ανθρώπους διαφόρων καταγωγών/φυλών, νέους, επιστήμονες, αθλητές και διάσημα πρόσωπα για να ενισχύσουν το “πράσινο ξέπλυμα” και τον αποπροσανατολισμό του κοινού.

Μόνο μία στις πέντε διαφημίσεις “πράσινων” αυτοκινήτων πουλούσε το προϊόν. Οι υπόλοιπες στόχευαν κυρίως στο να παρουσιάσουν την εταιρεία ως “πράσινη”. Οι εταιρείες αυτοκινήτων ήταν πολύ πιο ενεργές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τις αεροπορικές εταιρείες και τις εταιρείες πετρελαίου, παράγοντας κατά μέσο όρο διπλάσιες αναρτήσεις σε σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες και τετραπλάσιες σε σχέση με τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων.

Tags: Green washingΠράσινο ξέπλυμα

togetherteam

Related Posts

Περιβάλλον

Τι νόημα έχουν οι ετήσιες σύνοδοι του ΟΗΕ για το κλίμα;

13 Νοεμβρίου 2024
Περιβάλλον

Το καταστροφικό υπερκαλοκαίρι του μέλλοντος

11 Νοεμβρίου 2024
Περιβάλλον

Η Ανταρκτική πρασινίζει – 12 τ.χλμ έχουν καλυφθεί από φυτά

23 Οκτωβρίου 2024
Next Post

Το κίνημα Andelsgaarde «καλλιεργεί» έναν πιο βιώσιμο κόσμο

«Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» από το EBE Κοζάνης

Πρώτη μέρα εφαρμογής για το «καλάθι του νοικοκυριού»

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr