Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στον χώρο του Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπείας της Δημοτικής Κίνησης ¨Κοζάνη – Τόπος να Ζεις¨ παρουσία του επικεφαλής Χάρη Κουζιάκη και του πρώην Δημάρχου Κοζάνης Λευτέρη Ιωαννίδη και μελών του ΔΣ του Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών παρουσία του προέδρου του Βασίλη Μητσόπουλου.
Η συνάντηση αφορούσε κυρίως την ενημέρωση των μελών της Δημοτικής Κίνησης σχετικά με τα αποτελέσματα της φετινής παραγωγής κρόκου, την εμπορική εκμετάλλευση του προϊόντος, τις προοπτικές της καλλιέργειας αλλά και των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί. Διαπιστώθηκε ότι λόγω των καιρικών συνθηκών η φετινή παραγωγή υπολείπεται κατά πολύ της αναμενόμενης και δεν πρόκειται να ξεπεράσει τον ένα(1) τόνο με αποτέλεσμα παρά το γεγονός ότι η τιμή πώλησης είναι υψηλή και η ζήτηση μεγάλη, να μην υπάρχει το απαιτούμενο προϊόν προς πώληση και επομένως εισόδημα για τους καλλιεργητές. Διαπιστώθηκε επίσης η διαχρονική μείωση των καλλιεργούμενων εκτάσεων αλλά και των απασχολούμενων με την καλλιέργεια του κρόκου, με αποτέλεσμα οι προοπτικές να φαντάζουν δυσοίωνες.
Από την μεριά της αντιπροσωπείας της Δημοτικής Κίνησης εκφράστηκε η πεποίθηση ότι η καλλιέργεια κρόκου αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής και του Δήμου Κοζάνης λόγω της παράδοσης και της τεχνογνωσίας, της υψηλής ζήτησης και τιμής πώλησης του προϊόντος αλλά και των προοπτικών στήριξης νέων αγροτών που μπορούν να υπάρξουν λόγω της απολιγνιτοποίησης και της αλλαγής του παραγωγικού και οικονομικού μοντέλου της περιοχής μας. Αυτό φυσικά προϋποθέτει οργάνωση, προγραμματισμό και επιστημονική υποστήριξη των καλλιεργητών εκ μέρους της πολιτείας έτσι ώστε να αυξηθεί η ποσότητα και η ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος, να μειωθεί η ανασφάλεια και το ρίσκο της καλλιέργειας και νέοι άνθρωποι να ασχοληθούν με τον πρωτογενή τομέα μένοντας στον τόπο τους.
Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να συμβάλει και ο Δήμος Κοζάνης αξιοποιώντας τις δυνατότητες των υπηρεσιών του αλλά και τα κατάλληλα προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη και να μην απουσιάζει για μια ακόμη φορά από τις εξελίξεις.
Ο Κρόκος Κοζάνης αποτελεί ένα ισχυρό brand name με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον τόπο και για τους καλλιεργητές του και οφείλουμε όλοι αυτό το πλεονέκτημα να το προστατεύσουμε, να το αναδείξουμε και να του προσδώσουμε προοπτική.