Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home Πολιτική

Μιχάλης Παπαδόπουλος – Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός διεθνούς δικτύου συνδυασμένων μεταφορών και στη Βόρεια Ελλάδα

από togetherteam
7 Οκτωβρίου 2022
σε Πολιτική
Share on FacebookShare on Twitter

Τη στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Βόρειας Ελλάδας ως διεθνούς δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σήμερα, Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022 στη Θεσσαλονίκη, στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) με θέμα: «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης».

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι για να αναχθεί η Ελλάδα σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, όπως το οραματιζόμαστε, απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

· βελτίωση των υποδομών,

· εκσυγχρονισμός των λειτουργιών και

· εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στη δραστηριότητα του κλάδου.

Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος:

«Υλοποιούμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ) συνδέοντας τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηγουμενίτσα, μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, με το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει ανακοινώσει ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής.

Στόχος μας είναι να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα που φτάνουν από την Ασία και η Θεσσαλονίκη να γίνει η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια.

Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, είναι ένα μεγάλο βήμα για να αποκτήσει η Ελλάδα το πρώτο πάρκο Logistics.

Στη Φυλή, επίσης, θα δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο το οποίο θα στεγάσει τα πρακτορεία μεταφορών και άλλες εταιρείες εφοδιαστικής, αποσυμφορίζοντας και την περιοχή του Ελαιώνα. Αυτό συνεπάγεται και λιγότερη ταλαιπωρία για τους αυτοκινητιστές στον Κηφισό.

Ήδη δρομολογείται από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες της ελληνικής αγοράς στη Βαλκανική και θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνή κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις.

Μάλιστα, προβλέπεται και διασύνδεση μέσω του σιδηροδρόμου, ανάμεσα στο νέο κέντρο που θα δημιουργηθεί στη Φυλή με την υποδομή στο στρατόπεδο Γκόνου και φυσικά, μέσα από τους αυτοκινητόδρομους.

Επιπλέον, στο προσκήνιο βρίσκεται η αναβάθμιση των συνδέσεων με την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αναχθεί σε εξαιρετικά δυναμικό κόμβο, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.»

Σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, στην οποία συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, επεξεργάζεται τρόπους για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και των κέντρων αποθήκευσης και Διανομής. Όπως ανέφερε:

«Προτεραιότητα της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική είναι η αύξηση των διεθνών εμπορευματικών ροών μέσα από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και γι’ αυτό κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί το συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX, που αναπτύσσει ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics.

Σήμερα, η διαδικασία του εκτελωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά διεκπεραιώνεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν πολλές ανθρωποώρες.

Ταυτόχρονα, δημιουργείται η Πλατφόρμα Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics, η οποία θα αναλύει λειτουργικά δεδομένα με δείκτες αποδοτικότητας του ελληνικού διαδρόμου μεταφοράς και logistics.»

Ειδικότερα, στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση των μεταφορών και της εφοδιαστικής. Όπως εξήγησε:

«Πρόκειται για πιλοτικά προγράμματα αμοιβαίας αναγνώρισης των δεδομένων των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή.

Όσον αφορά στην ηλεκτρονική φορτωτική για τις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, εργαζόμαστε για την κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να περιοριστεί το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς.

Άλλωστε, σε εθνικό επίπεδο, πρόταση μου είναι η αντικατάσταση των μεικτών κινητών κλιμακίων ελέγχου, με σταθερά σημεία ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας στα χερσαία μας σύνορα και στα λιμάνια.

Τα σταθερά κλιμάκια θα έχουν την ευθύνη του ελέγχου της νόμιμης κυκλοφορίας των αλλοδαπών και των ελληνικών βαρέων οχημάτων, τη στιγμή που θα μπαίνουν στη χώρα και επιπλέον, τη δυνατότητα άμεσης επιβολής προστίμων.

Πέρα από τον έλεγχο της νομιμότητας της μεταφοράς, η λειτουργία των σταθερών κλιμακίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει, επίσης, στην οδική ασφάλεια, αλλά και την προστασία των υποδομών της πατρίδας μας.»

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι οι παραπάνω δράσεις δίνουν απλώς το περίγραμμα της Εθνική Στρατηγικής για την Εφοδιαστική που υλοποιεί η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος της Ελλάδας, αλλά και ειδικότερα της Βόρειας Ελλάδας ως ενός ισχυρού κόμβου στις διεθνές εμπορευματικές μεταφορές.

Tags: togethertogether free presstogethermagδικτυο μεταφορωνΜιχάλης Παπαδόπουλος

togetherteam

Related Posts

Πολιτική

Όταν το εγώ υπερισχύει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

22 Αυγούστου 2024
Πολιτική

Αδιαφορία και αποσύνδεση – Η προκλητική δήλωση της Υφυπουργού για διακοπές στο χωριό

8 Αυγούστου 2024
Πολιτική

Κωνσταντίνος Καραμανλής – Η αποκατάσταση της δημοκρατίας και η ανάγκη για ηγέτες του “Εμείς”

26 Ιουλίου 2024
Next Post

Ενεργειακή κρίση - Θα συνεχιστεί η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου για τις επιχειρήσεις

Οι επιτυχίες της Ελλάδας στα World Travel Awards 2022

Συμμετοχή του ΟΑΠΝ Κοζάνης στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο CoPART σε συνεργασία με τη γερμανική πόλη Halle

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr