Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home Χωρίς κατηγορία

Ο Τάσος Πρωτοψάλτου σε Διεθνείς Διοργανώσεις Τέχνης!

από Κέλλυ Γρηγοριάδου
30 Οκτωβρίου 2020
σε Χωρίς κατηγορία
Share on FacebookShare on Twitter
Σε δυο σημαντικές διεθνείς θεατρικές και επιστημονικές διοργανώσεις συμμετείχε ο Τάσος Πρωτοψάλτου το τελευταίο διάστημα.
Στο πολυαναμενόμενο Διεθνές Συνέδριο Ενδυματολογίας με τίτλο “Critical Costume – Costume Agency” και στη Biennale Σκηνογραφίας της Τιφλίδας. Το Διεθνές Συνέδριο Ενδυματολογίας διεξήχθη στο Όσλο και την διοργάνωση του επιμελήθηκε η Εθνική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Νορβηγίας. Στο πλαίσιο του συνεδρίου ο Τάσος Πρωτοψάλτου παρουσίασε τη διάλεξη με θέμα “Blossom Peach Tress: Costume as a City Portrait” .
Στη διάλεξή του παρουσίασε το ερευνητικό και καλλιτεχνικό σκεπτικό του σχετικά με τα κοστούμια που δημιούργησε για την παράσταση “Ανθισμένες Ροδακινιές” που παρουσιάστηκε από το Δη.Πε.Θε. Βέροιας αποτίοντας φόρο τιμής σε ένα διεθνές κοινό στην ενδυματολογική παράδοση της Βέροιας.
Ο Τάσος Πρωτοψάλτου μας λέει σχετικά: « Έγινε μια εντατική έρευνα σε αρχεία προσωπικά και συλλογικά. Η γκαρνταρόμπα της γιαγιάς μου Ευφημίας Πρωτοψάλτου υπήρξε ένα εφαλτήριο για την έρευνα με ζωντανά τεκμήρια της αστικής ενδυματολόγιας της περιόδου του ‘30 αλλά και της παραδοσιακής φορεσιάς της Βέροιας.
Το αρχείο του Λυκείου Ελληνίδων Βέροιας εμπλούτισε την έρευνα αυτή και με ταξίδεψε σε ιστορίες της πόλης μου μοναδικές! Σαφώς η έρευνα αυτή και το σκεπτικό αυτό ενυπάρχουν σε όλη την ενδυματολογική προσέγγιση της παράστασης σε ένα από τα γυναικεία κοστούμια όμως γίνονται πιο σαφείς οι αναφορές στην φορεσιά της Βέροιας. Η γραμμή του κοστουμιού παραπέμπει άμεσα στην φορεσιά της Βέροιας με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως η πλισεδένια φούστα που δένει ψηλά στη μέση, το κοντογούνι , τα μαργαριτάρια, η πόστα. Ωστόσο θα πρέπει να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα θεατρικό κοστούμι που δεν έχει φολκλόρ χαρακτηριστικά αλλά αναφορές στην παράδοση όπως και αναφορές στην ενδυματολογια της περιόδου του ‘30. Στην εποχή εκείνη η Coco Chanel έθετε τις αρχές του ενδυματολογικού μοντερνισμού στοιχείο που βλέπουμε τόσο στο συγκεκριμένο κοστούμι όσα και στην όλη ενδυματολογική προσέγγιση. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι τα κοστούμια της παράστασης συνδιαλέγονται με το τότε και το τώρα με το τοπικό και το διεθνές, όπως άλλωστε και η ιστορική φορεσιά της Βέροιας δυτικότροπη και επενδυμένη με υλικά φερμένα από την Ευρώπη συνδυάζοντας την τοπική παράδοση με τις διεθνείς επιρροές. Επίσης το πολύ ενδιαφέρον στη διαδικασία δημιουργίας της παράστασης αυτής ήταν ότι δούλεψαμε από το κοστούμι στο χαρακτήρα και όχι αντίθετα όπως συμβαίνει συνήθως».
Στη Biennale Σκηνογραφίας της Τιφλίδας ο Τάσος Πρωτοψάλτου είχε το ρόλο του επιστημονικού συντονιστή στο Διεθνές Συμπόσιο Σκηνογραφίας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Biennale με θέματα που άπτονται της καλλιτεχνικής πρακτικής και της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης στον τομέα της Σκηνογραφίας. Αμφότερες οι διοργανώσεις παρά τον αρχικό τους σχεδιασμό διεξήχθησαν διαδικτυακά για λόγους ασφαλείας.
Φωτογραφία: Μάνος Λιανίδης
Κοστούμια του Τάσου Πρωτοψάλτου για την παράσταση “Ανθισμένες Ροδακινιές”, Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Tags: Biennale ΣκηνογραφίαςΑνθισμένες ΡοδακινιέςΔη.Πε.Θε. ΒέροιαςΔιεθνείς Διοργανώσεις ΤέχνηςΔιεθνές Συνέδριο ΕνδυματολογίαςΤάσος Πρωτοψάλτου

Κέλλυ Γρηγοριάδου

Εκδότρια του Together Free Press και του Togethermag.gr Θα την βρείτε ανάμεσα σε γραμμές, λέξεις, κόλλες, σημειώσεις, σβήστρες, μολύβια και καλώδια. Καταναλώνει εικόνες, αισθητική, περιεχόμενο και μηνύματα. Ασχολείται σοβαρά και ανθρωπολογικά με τα ποπ σημεία των καιρών Είναι μια φανατική του Τοgether που δημιουργεί το περιεχόμενό του. Με αυτήν την σειρά. Αγαπάει τον σκύλο της, τις ταινίες του Tim Burton και μπορεί να ακούσει Dead Kennedys και Nouvelle Vague ταυτόχρονα. Ξεκίνησε έχοντας στο μυαλό της πως θα ενθουσιαζόταν αν μπορούσε να κάνει τους συνανθρώπους της να ενθουσιαστούν με πράγματα που την ενθουσιάζουν.

Related Posts

Snapshot, from the first day of capital controls, in Athens, June 29, 2015 / Στιγμιότυπα, από την πρώτη μέρα ελέγχου κεφαλαίων, στην Αθήνα, 29 Ιουνίου, 2015
Χωρίς κατηγορία

Έρευνα: «Ο μισθός δεν φθάνει» για πάνω από τους μισούς εργαζόμενους

29 Ιανουαρίου 2025
Γαστρονομία

Ένα Street Food Festival με έμπνευση το Ξινόμαυρο έρχεται στη Νάουσα

4 Σεπτεμβρίου 2024
θέμα

Η σκηνή της πολιτικής κριτικής και η πληρωμή για αντιπαραθέσεις

13 Αυγούστου 2024
Next Post

Ταινίες για παιδιά online στο 61ο ΦΚΘ

#ListenChangeProtect - Παγκόσμιος Μήνα Πρόληψης Φυγής Ανήλικων από το Σπίτι

Tο μήνυμα του δημάρχου Βοΐου για τα Ελευθέρια της Σιάτιστας

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr