Επιμέλεια: Βικτώρια Γκουντώνη
Η ομάδα ρομποτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας εδώ και τέσσερα χρόνια μεγαλουργεί και πρωτοτυπεί ασταμάτητα. Με δυναμική παρουσία στις παγκόσμιες Ολυμπιάδες Ρομποτικής, η Hyperion Robotics συνέχισε να καινοτομεί προγραμματίζοντας ένα ανθρωποειδές ρομπότ εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία, την Ήω! Λίγο πριν τη συμμετοχή τους στη Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στη Chiang Mai της Ταϊλάνδης, η Hyperion Robotics μίλησε στο Together για τα επιτεύγματά της, τα μελλοντικά τους σχέδια αλλά και για την πιο συχνή παρανόηση που γίνεται αναφορικά με την τεχνητή νοημοσύνη! Το μέλλον ίσως τελικά είναι πιο κοντά απ’όσο νομίζουμε!
Πως ξεκίνησε και πως συστάθηκε η ομάδα σας; Τι ακριβώς είναι η HyperionRobotics;
Η Hyperion Robotics είναι η ομάδα ρομποτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Ιδρύθηκε το 2014, με πρωταρχικούς στόχους την έρευνα και την συμμετοχή της σε παγκόσμιους διαγωνισμούς.
Πείτε μας λίγα λόγια για τις συμμετοχές σας στις παγκόσμιες Ολυμπιάδες Ρομποτικής.
Το 2015 η ομάδα μας συμμετείχε για πρώτη φορά στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής (WRO QATAR) στην Ντόχα του Κατάρ, κατακτώντας την πρώτη θέση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, και την 19η παγκοσμίως. Το 2016, συμμετείχαμε στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής (WRO INDIA) στο Νέο Δελχί της Ινδίας, με αποτέλεσμα την πρώτη θέση πανελλαδικά και την 28η παγκοσμίως. Με την συμμετοχή μας πάλι στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής το 2017, αποσπάσαμε πανελλήνια την 3η θέση. Τέλος, η ομάδα μας έδωσε το παρόν με δύο συμμετοχές στα προκριματικά της Ολυμπιάδας Ρομποτικής και κατέκτησε την 1η και 3η θέση εξασφαλίζοντας το εισιτήριο για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στις 16-18 Νοεμβρίου στη ChiangMai της Ταϊλάνδης.
Θα μπορούσατε να μας κάνετε μια περιήγηση σε όλα αυτά που έχετε δημιουργήσει.
Το Δεκέμβριο του 2017 η ομάδας μας προγραμμάτισε ένα ρομπότ να τραγουδάει τα κρητικά κάλαντα και έναν ρομποτικό βραχίονα να στολίζει το χριστουγεννιάτικο δέντρο του εργαστηρίου μας. Τον Απρίλιο του 2018 η ομάδα μας παρουσίασε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Project Cronus, τον βραχίονα που κερδίζει στο σκάκι ακόμα και έναν βετεράνο. Για τη συμμετοχή μας στον τελικό του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Ρομποτικής Eurobot στην La Roche-sur-Yon της Γαλλίας κατασκευάσαμε και προγραμματίσαμε τον Ήλιο και τη Σελήνη, δύο ρομπότ προσαρμοσμένα στις ανάγκες μιας μελλοντικής πόλης. Το Σεπτέμβριο που μας πέρασε, η ομάδα μας βρέθηκε στο μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα, στην εκδήλωση DisruptGreece όπου παρουσιάσαμε το ανθρωποειδές ρομπότ με το όνομα Ηώ.
Μιλήστε μας για το ανθρωποειδές ρομπότ, την Ηώ!
Η Ηώ, το όνομα της οποίας εμπνευστήκαμε από την ελληνική μυθολογία, είναι ένα ανθρωποειδές ρομπότ της Aldebaran Robotics. Προγραμματίστηκε αρχικά τον Δεκέμβριο του 2017 να τραγουδάει τα κρητικά κάλαντα ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο βρέθηκε μαζί με την ομάδα μας στη σκηνή του Disrupt Greece για να μιλήσει για την τεχνητή νοημοσύνη.
Πως κρίνετε το μέλλον της Ρομποτικής στην Ελλάδα;
Αρκετά αισιόδοξο. Η ρομποτική είναι ένας κλάδος που στηρίζει και στηρίζεται σε πολλούς άλλους επιστημονικούς κλάδους και ειδικά στην χώρα μας αναπτύσσεται διαρκώς.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Με τι θα θέλατε να ασχοληθείτε;
Αυτή τη στιγμή η ομάδα μας ασχολείται με δύο διαγωνισμούς, τη Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής που θα πραγματοποιηθεί αυτό το Νοέμβριο στη Chiang Mai της Ταϊλάνδης και το Eurobot. Επιπρόσθετα, στα σχέδια μας υπάρχουν διάφορα ερευνητικά project.
Ποια είναι η πιο συχνή παρανόηση που γίνεται αναφορικά με την τεχνητή νοημοσύνη;
Πολλοί άνθρωποι φοβούνται ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τελικά τον άνθρωπο στο χώρο της εργασίας και θα οδηγήσει σε ευρεία απώλεια θέσεων εργασίας. Αλλά αυτό που συχνά δεν συνειδητοποιούμε είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει ως σκοπό να συνεργαστεί και να βοηθήσει τον άνθρωπο υλοποιώντας κουραστικές ή επαναλαμβανόμενες διεργασίες και όχι να τον αντικαταστήσει.
Τι παρουσιάσατε στην Ταϊλάνδη;
Στην Ταϊλάνδη παρουσιάσαμε ένα ρομπότ που θα παίξει το γνωστό παιχνίδι “Tetris” με σκοπό τη δημιουργία όσο το δυνατών περισσότερων γραμμών που θα έχει ως αποτέλεσμα τη συλλογή των περισσότερων πόντων.
H ομάδα αποτελείτε από:
Δασυγένης Μηνάς – Επιβλέπον Καθηγητής – Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Χατζησάββας Αντώνιος – Αρχηγός Ομάδας
Χασχατζής Χρήστος – Προγραμματισμός
Μαγγίρογλου Αικατερίνη – Προγραμματισμός
Σινιόσογλου Ηλίας – Κατασκευή
Χασχατζή Ακριβή – Προγραμματισμός
Τζίκας Βασίλης – Κατασκευή
Φράγκος Γεώργιος – Κατασκευή
Σανίδα Μαρίνα – Προγραμματισμός
Ζαχαρής Γεώργιος – Κατασκευή