Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home Life & Culture Σινεμά

10 υποτιμημένες ταινίες που ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ θέλει να δεις

togetherteam από togetherteam
22 Σεπτεμβρίου 2022
σε Σινεμά
10 υποτιμημένες ταινίες που ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ θέλει να δεις
Share on FacebookShare on Twitter

O Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ έχει ταυτίσει το όνομά του με το body horror κάνοντας ταινίες που δείχνουν τον τρόμο μέσα από την παραμόρφωση του σώματος.

Ο σπουδαίους σκηνοθέτης συγκαταλέγεται ανάμεσα στους auteur του κινηματογράφου διαθέτοντας πολύ συγκεκριμένη οπτική και καλλιτεχνική διατύπωση με επίκεντρο το σώμα και την ταυτότητα.

Στο σινεμά του Κρόνενμπεργκ η σάρκα είναι ανεξάρτητη και το σώμα επαναστατεί. Στις ταινίες του βλέπουμε την τερατωδία ως μια ανθρώπινη μορφή που δεν υπάρχει για να προκαλέσει τρόμο- αν και τον προκαλεί. Η τερατωδία άλλωστε στο σύμπαν του δεν αφορά κάποιον άλλο, ένα δολοφόνο ή μια κλασικά κακή φιγούρα, αλλά βρίσκεται εντός του ανθρώπου, εντός των ηρώων. Γι’ αυτό και δεν περιθωριοποιείται αλλά, αντίθετα, μπορεί να μεταδοθεί στην κοινωνία.

Στις ταινίες του καταρρίπτονται επίσης τα αντιθετικά δίπολα (άνδρας-γυναίκα, άνθρωπος-μηχανή, άνθρωπος- έντομο, όμορφος- άσχημος), ενώ ο σκηνοθέτης κοπιάζει για να προκαλέσει μια συναισθηματική αντίδραση στον θεατή.

Από τα μοτίβα που επαναλαμβάνονται στις ταινίες του είναι η σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία. Ήταν «πολύ μπροστά» όταν με τις ιστορίες του απάντησε ότι η τεχνολογία είμαστε εμείς, ο άνθρωπος, υποστηρίζοντας ότι το ανθρώπινο σώμα έχει διαμορφωθεί ανά τα χρόνια ανάλογα με τη σχέση του με κάποιο τεχνολογικό προϊόν. Στην ουσία δηλαδή ο άνθρωπος του σήμερα είναι «μεταλλαγμένος» και βιολογικά διαφορετικός από τον άνθρωπο του χθες.

Αυτή η αλλαγή, σύμφωνα με τον Κρόνενμπεργκ, είναι και το ζητούμενο. Όπως πιστεύει ο σκηνοθέτης, ο άνθρωπος συνεχώς προσπαθεί να αλλάξει το σώμα του- είτε γιατί με αυτόν τον τρόπο ανήκει σε κάποια ομάδα, όπως πχ κάνοντας ένα τατουάζ, είτε κυρίως γιατί με αυτόν τον τρόπο προσδιορίζει την ταυτότητά του και κατοχυρώνει την ιδιοκτησία του επί της σάρκας του.

Ο Κρόνενμπεργκ έχει εμμονή με τη θνητότητα, την ταυτότητα και την ανθρώπινη κατάσταση και διερευνά αυτά τα θέματα συνεχώς και εξαντλητικά στο έργο του. Για πάνω από πέντε δεκαετίες, σκηνοθετεί θρίλερ που «φλερτάρουν» με τα όρια, όπως το «Videodrome» και το «Spider».

Πολλές από αυτές οι θεματικές του επιστρέφουν στην τελευταία του ταινία «Crimes of the Future», γυρισμένη στην Ελλάδα και με ελληνική συμπαραγωγή, η οποία προβάλεται αυτή την περίοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Ο Κρόνενμπεργκ είχε τεράστια επιρροή στις γενιές κινηματογραφιστών που ακολούθησαν, αλλά και ο ίδιος έχει εμπνευστεί από άλλους σκηνοθέτες. Σε συνεντεύξεις του, έχει αναφέρει πολλές ταινίες που τον επηρέασαν ή που του άρεσαν. Οι περισσότερες από αυτές είναι σκοτεινές, πειραματικές (συχνά επιστημονικής φαντασίας) ιστορίες που έχουν πολλά κοινά με το έργο του, αλλά μερικές αποτελούν έκπληξη:

-Παράξενες μέρες (Strange Days)- 1995, σε σκηνοθεσία Κάθριν Μπίγκελοου
-Ανεξέλεγκτες καταστάσεις (Altered States)- 1980, σε σκηνοθεσία Κεν Ράσελ
-Winter Kept Us Warm- 1965, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Σέκτερ
-Raw- 2016, σε σκηνοθεσία Ζουλιά Ντουκουρνό
-Relativity- 1966, σε σκηνοθεσία Εντ Έμσβιλερ (μικρού μήκους)
-Scorpio Rising- 1963, σε σκηνοθεσία Κένεθ Εντζέρ (μικρού μήκους)
-Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα (And God Created Woman)- 1956, σε σκηνοθεσία Ροζέ Βαντίμ
-Schmeerguntz- 1965, σε σκηνοθεσία Γκάνβορ Νέλσον (μικρού μήκους)
-Ο άνθρωπος που ζάρωνε (The Incredible Shrinking Man)- 1957, σε σκηνοθεσία Τζακ Άρνολντ
-Possessor- 2022, σε σκηνοθεσία Μπράντον Κρόνενμπεργκ

Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
udemy course download free
download xiomi firmware
Download Nulled WordPress Themes
online free course
Tags: together free presstogether magtogethermagκινηματογράφοςΝτέιβιντ Κρόνενμπεργκσινεμά
togetherteam

togetherteam

Related Posts

Talking Heads:«Stop Making Sense» is coming back
Σινεμά

Talking Heads:«Stop Making Sense» is coming back

20 Μαρτίου 2023
Cinedu: ο κινηματογράφος ως εκπαιδευτικό εργαλείο
Σινεμά

Cinedu: ο κινηματογράφος ως εκπαιδευτικό εργαλείο

17 Μαρτίου 2023
Cinobo: Η Λέιλα και τα Αδέρφια της
Σινεμά

Cinobo: Η Λέιλα και τα Αδέρφια της

16 Μαρτίου 2023
Next Post
Η Παναγία των Παρισίων ανοίγει ξανά

Η Παναγία των Παρισίων ανοίγει ξανά

Ελασσόνα – Για τρεις μέρες χτυπά η καρδιά της παραγωγής φέτας

Ελασσόνα - Για τρεις μέρες χτυπά η καρδιά της παραγωγής φέτας

Ένας στους τέσσερις αυτοαπασχολούμενους στην Ελλάδα, μπροστά στον κίνδυνο φτώχειας

Ένας στους τέσσερις αυτοαπασχολούμενους στην Ελλάδα, μπροστά στον κίνδυνο φτώχειας

Highlights

Η πανδημία άφησε ανέπαφη την ανθρώπινη ευτυχία;

HPV: Η νόσος με τα πολλά πρόσωπα

H Γενική Θεωρία της Σχετικότητας δημοσιεύτηκε σαν σήμερα στις 20 Μαρτίου του 1916

Talking Heads:«Stop Making Sense» is coming back

Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Pitenis: 50 χρόνια γεύση, υπευθυνότητα, εξωστρέφεια!

Advertising

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

24ωρη απεργία στα ΜΜΕ

© 2018 Together Magazine – Powered & Developed by webable.gr

Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
online free course
download coolpad firmware
Download WordPress Themes Free
lynda course free download
No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr