Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home Life & Culture Σινεμά

Βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών για την Ελλάδα με την ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη»

togetherteam από togetherteam
27 Μαΐου 2022
σε Σινεμά
Βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών για την Ελλάδα με την ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη»
Share on FacebookShare on Twitter

Μια θέση στον «θρόνο» των Καννών κέρδισε η μικρού μήκους ταινία της Εύης Καλογηροπούλου, Στον Θρόνο του Ξέρξη, σε ανάθεση και παραγωγή του Onassis Culture.

H ταινία, που παρουσιάστηκε ως επίσημη συμμετοχή στην Εβδομάδα Κριτικής του 75ου Φεστιβάλ Καννών, τιμήθηκε πριν από λίγο με το βραβείο του Canal+ για ταινία μικρού μήκους. Το Canal+ απένειμε το βραβείο, που συνοδεύεται και από χρηματικό έπαθλο, στην ταινία Στον Θρόνο του Ξέρξη, για τον τρόπο προσέγγισης μιας αρχαιοελληνικής ιστορίας με παραβολές που τοποθετούνται με εξαιρετικά ευρηματικό τρόπο σε ένα αλλόκοσμο τοπίο.

Ο Alain Kruger, διάσημος στη Γαλλία δημοσιογράφος και παρουσιαστής της εκπομπής Cercle στο Canal+, παρομοίασε την Εύη Καλογηροπούλου και το έργο της με τη σπουδαία Γαλλίδα σκηνοθέτρια Claire Denis και την ταινία Beau travail, ενώ παρότρυνε το κοινό να δει οπωσδήποτε την ταινία.

Η Εύη Καλογηροπούλου, μεγάλη θαυμάστρια και η ίδια του έργου της Denis, παρέλαβε συγκινημένη το βραβείο και ευχαρίστησε θερμά το Ίδρυμα Ωνάση για την ανάθεση και την υποστήριξη, καθώς και τους συνεργάτες της, την Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, που είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια της ταινίας, και τον Γιώργο Μαζωνάκη που πρωταγωνιστεί.

Η ταινία θα προβληθεί στο σημαντικό γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο Canal+, που αναδεικνύει τη δουλειά σπουδαίων κινηματογραφιστών από όλο τον κόσμο.

Στην εργασιακή δυστοπία των ναυπηγείων του Περάματος, η χρόνια απαγόρευση της σωματικής επαφής έχει μετατρέψει τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις σε απόκοσμες προσομοιώσεις ενός καταπνιγμένου αισθησιασμού που υπερβαίνει τα ετεροκανονικά στερεότυπα της επιθυμίας.

Κάτω από την υπόνοια της ύπαρξης ενός πανταχού παρόντος, αλλά αόρατου ελεγκτικού μηχανισμού, ακολουθείται η αφήγηση του Γιώργου, του παλαιότερου εργάτη και υπεύθυνου στο ναυπηγείο, σκιαγραφώντας τις ανθρώπινες σχέσεις όπως αυτές διαμορφώνονται σε μια οργουελιανή καθημερινότητα όπου το οπτικό υποτάσσει το συγκινησιακό.

Ο Γιώργος, μία φορά τον μήνα, κάνει τη διαδρομή από το Πέραμα στη Σαλαμίνα. Ο ίδιος, όπως και οι νέοι εργάτες, κοιτάζουν μία το βουνό του Περάματος και μία απέναντι, χωρίς να ξέρουν τι να περιμένουν ή τι θα πρέπει να κάνουν.

Στον Θρόνο του Ξέρξη. Σε μία από τις κορυφές του όρους Αιγάλεω που ανήκουν στον Δήμο Περάματος, ο οποίος στην αρχαιότητα ονομαζόταν Αμφιάλη, θεωρείται πως βρισκόταν η θέση από την οποία ο Ξέρξης παρακολούθησε τη συντριβή του στόλου των Περσών στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, το 480 π.Χ. Η κορυφή αυτή αποκαλείται από τους κατοίκους της περιοχής «Θρόνος του Ξέρξη». Σαν να βρίσκεται στην ίδια θέση, η Καλογηροπούλου παρακολουθεί από απόσταση τους ήρωές της. Τους τοποθετεί «στον θρόνο» που ορίζει ο μικρόκοσμος του καθενός –είτε αυτός είναι μια βαριά αυτοματοποιημένη μηχανή είτε μια μεταλλική σκαλωσιά–, όλοι τους έγκλειστοι και παρατηρητές ενός δυστοπικού σύμπαντος και μιας ζοφερής τελετουργίας που καταστέλλει την ανθρώπινη επιθυμία.

Στην ταινία της, η Καλογηροπούλου επιλέγει να μιλήσει για το ανθρώπινο σώμα, την ομορφιά, το μάταιο της εργασίας, τις συνθήκες μιας παρανοϊκής παρακολούθησης, αλλά και ταυτόχρονα για το αίμα και τον αποχωρισμό, το φύλο, τη σεξουαλική επιθυμία και τα όριά της.

Ο ρόλος του Γιώργου Mαζωνάκη εμφανίζεται αντίστοιχα αινιγματικός και αυτοβιογραφικός. Αινιγματικός, ως προς το αν είναι άνθρωπος ή μηχανή. Από πού προέρχεται και γιατί μπορεί τελικά να σπάσει έναν τόσο βαθιά ριζωμένο κανόνα καταστολής; Τι είδους είναι ο ερωτισμός που αποπνέει; Αυτοβιογραφικός, καθώς ο Έλληνας ερμηνευτής επιστρέφει στο Πέραμα και στον τόπο εργασίας του πατέρα του.

Η πρώτη εκδοχή της ταινίας της Καλογηροπούλου είχε τον τίτλο Ανήκω σε μένα, ένα έργο σε καλλιτεχνική επιμέλεια της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, Διευθύντριας Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, και σε ανάθεση του φεστιβάλ “You and AI: Through the Algorithmic Lens” που πραγματοποίησε η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο Πεδίον του Άρεως (24.06-25.07.21) με θεματικές για τον αλγόριθμο και την τεχνητή νοημοσύνη, τη δημιουργικότητα και την ηθική. Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ στο Πέραμα, τον Ιούνιο του 2021.

Με τους: Γιώργο Μαζωνάκη, Άντζελα Μπρούσκου, Μυρτώ Κοντονή, Ξένια Ντάνια, Λορένζο Σαρζάν, Kevin Zans Ansong, Jordan Genidogan, Βασίλη Κουτσογιάννη

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Εύη Καλογηροπούλου

Σενάριο: Γιώργος Τελτζίδης

Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Αφροδίτη Παναγιωτάκου

Παραγωγός: Αμάντα Λιβανού

Διευθυντής Φωτογραφίας: Έβαν Μαραγκουδάκης

Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης

Μουσική: Kid Moxie

Ήχος: Δημήτρης Δεμοιράκος, Λέανδρος Ντούνης

Σκηνικά: Εβελίνα Δαρζέντα, Άννα Ζώτου

Κοστούμια: Γεωργία Μπούρα

Εκτέλεση Παραγωγής: Neda Film

Μια παραγωγή του Onassis Culture

Το Ίδρυμα Ωνάση στρέφει διαχρονικά το βλέμμα στο μέλλον του κινηματογράφου και γίνεται ενεργό κομμάτι της νέας καλλιτεχνικής δημιουργίας. Μέσα από την παραγωγή ταινιών, επενδύει διαχρονικά στα νέα ταλέντα και τις δυνατές ιστορίες. Είναι συμπαραγωγός και υποστηρικτής σε άλλες δύο ταινίες που συμμετέχουν στις Κάννες: τη νέα ταινία του Πάνου Κούτρα, Dodo (συμπαραγωγή), που παρουσιάζεται στο τμήμα Cannes Premiére, και την ταινία The Dam του Ali Cherri (υποστήριξη) που κάνει πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών.

Premium WordPress Themes Download
Download Best WordPress Themes Free Download
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
lynda course free download
download coolpad firmware
Download WordPress Themes Free
free online course
Tags: together free presstogether magazineκινηματογράφοςΣτον θρόνο του ΞέρξηΦεστιβάλ Καννών
togetherteam

togetherteam

Related Posts

Talking Heads:«Stop Making Sense» is coming back
Σινεμά

Talking Heads:«Stop Making Sense» is coming back

20 Μαρτίου 2023
Cinedu: ο κινηματογράφος ως εκπαιδευτικό εργαλείο
Σινεμά

Cinedu: ο κινηματογράφος ως εκπαιδευτικό εργαλείο

17 Μαρτίου 2023
Cinobo: Η Λέιλα και τα Αδέρφια της
Σινεμά

Cinobo: Η Λέιλα και τα Αδέρφια της

16 Μαρτίου 2023
Next Post
Γάβρος Καστοριάς

Γάβρος Καστοριάς

Αγνή Κανδύλη-Μυκωνιάτη: «Είμαι η Αγνή που αποφάσισα να γίνω δικηγόρος, να ασχοληθώ με τα κοινά και να ζήσω στην Καστοριά που την λατρεύω»

Αγνή Κανδύλη-Μυκωνιάτη: «Είμαι η Αγνή που αποφάσισα να γίνω δικηγόρος, να ασχοληθώ με τα κοινά και να ζήσω στην Καστοριά που την λατρεύω»

ΔΕΗ – Διπλασιάζεται το δυναμικό των ΑΠΕ εντός του 2022

ΔΕΗ - Διπλασιάζεται το δυναμικό των ΑΠΕ εντός του 2022

Highlights

Η πανδημία άφησε ανέπαφη την ανθρώπινη ευτυχία;

HPV: Η νόσος με τα πολλά πρόσωπα

H Γενική Θεωρία της Σχετικότητας δημοσιεύτηκε σαν σήμερα στις 20 Μαρτίου του 1916

Talking Heads:«Stop Making Sense» is coming back

Δήμος Βοΐου: Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Pitenis: 50 χρόνια γεύση, υπευθυνότητα, εξωστρέφεια!

Advertising

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

24ωρη απεργία στα ΜΜΕ

© 2018 Together Magazine – Powered & Developed by webable.gr

Free Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
download udemy paid course for free
download karbonn firmware
Download WordPress Themes Free
online free course
No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr