Ανακοινώθηκαν από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια τα φετινά βραβεία Πούλιτζερ που θεωρούνται η υψηλότερη τιμή στη δημοσιογραφία. Αναλυτικά οι νικητές ανά κατηγορία:
Δημοσιογραφία
Δημόσιο συμφέρον (το μεγαλύτερο βραβείο που συνοδεύεται από χρυσό μετάλλιο): Στους 4 θαρραλέους δημοσιογράφους και βιντεογράφους του Associated Press, τη μοναδική δυτική δημοσιογραφική ομάδα στην κατεχόμενη Μαριούπολη που «έγιναν μάρτυρες της σφαγής αμάχων κατά τη ρωσική εισβολή». Η ίδια ομάδα πήρε τον Φεβρουάριο και το Βραβείο Πολκ 2023 Πολεμικής Ανταπόκρισης.
Breaking Story: Στους LA Times για την αποκάλυψη ηχογραφημένης συνομιλίας του Δημοτικού Συμβουλίου με πολλά ρατσιστικά σχόλια.
Ερευνητική Δημοσιογραφία: Στη Wall Street Journal για την καταγραφή της σύγκρουσης οικονομικών συμφερόντων σε υπαλλήλους σε 50 κρατικές υπηρεσίες.
Επεξηγηματική Δημοσιογραφία: Στο άρθρο “We need to take away children” του Atlantic που κατέγραψε την πολιτική του Τραμπ που χώρισε παιδιά μεταναστών από τους γονείς τους.
Local Reporting: Από κοινού στο AL.com που αποκάλυψε πώς η αστυνομία του Μπρουκσάιντ της Αλαμπάμα απέσπασε από φτωχούς πολίτες χιλιάδες δολάρια μέσω διαφόρων τρόπων και στo Mississippi Today που αποκάλυψε πώς ο κυβερνήτης έκλεψε χρήματα από δικαιούχους επιδομάτων και τα μοίρασε σε συγγενείς και φίλους, όπως των αθλητή του φούτμπολ Μπρετ Φοβρ.
National Reporting: Στην Κάρολιν Κίτσνερ της Washington Post που κατέγραψε τη ζωή μετά την ανατροπή της δικαστικής απόφασης Roe v. Wade, όπως τη 18χρονη που έγινε χωρίς να το θέλει μηέρα διδύμων.
Διεθνές ρεπορτάζ: Στους New York Times για την κάλυψη της εισβολής στην Ουκρανία και την 8μηνη έρευνα που εντόπισε τους Ρώσους στρατιώτες που σκότωσαν αμάχους στην Μπούτσα.
Feature Writing: Στoν ήδη κάτοχο Pulitzer Έλι Σάσλοου της Washington Post που κατέγραψε τους αγώνες Αμερικανών μετά την πανδημία. Ο Σάσλοου έχει υπάρξει τρεις φορές φιναλίστ για το βραβείο. Τον Φεβρουάριο εντάχθηκε στους New York Times.
Σχολιασμός: Στην στήλη State of Denial του AL.com, μια πολύμηνη κατάδυση στην ψευδή ιστορία της Αλαμπάμα.
Κριτική: Στην Άντρια Λονγκ Τσου του New York mag.
Editorial Writing: Στη Miami Herald για σειρά άρθρων που κατέγραψαν την αποτυχία των αρχών της Φλόριντα να παρέχουν στους πολίτες υπηρεσίες για τις οποίες φορολογούνται.
Εικονογραφημένο ρεπορτάζ και σχόλιο: Στη Μόνα Τσαλαμπί των New Υork Times που βοήθησε τους αναγνώστες να καταλάβουν το μέγεθος του πλούτου του Τζεφ Μπέζος.
Φωτορεπορτάζ: Στους 4 δημοσιογράφους και βιντεογράφους του Associated Press που ήταν για 20 μέρες η μοναδική δυτική δημοσιογραφική ομάδα στην κατεχόμενη Μαριούπολη.
Φωτογραφία Θέματος: Στην Κριστίνα Χάους των Los Angeles Times για το πορτρέτο 22χρονης άστεγης εγκύου.
Ηχητικό ρεπορτάζ: Στο πόντκαστ του Stolen: Surviving St.Michael’s για μία από τις πιο σκοτεινές σελίδες του Καναδά: τα καθολικά σχολεία που «εξευγένιζαν» τα παιδιά των αυτοχθόνων.
Tέχνες και γράμματα
Μυθιστόρημα: Από κοινού στο Demon Copperhead, μια μοντέρνα εκδοχή του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ, και το Trust, μια ιστορία πλούτου και απάτης στη Νέα Υόρκη του 1920.
Βιογραφία: G-Man: J. Edgar Hoover and the Making of the American Century.
Νonfiction: His Name is George Floyd που βασίστηκε σε σειρά ρεπορτάζ στη Washington Post.
Ιστορία: Freedom’s Dominion: A Saga of White Resistance to Federal Power.
Αυτοβιογραφία: StayTrue.
Ποίηση: Then the War: And Selected Poems, 2007-2020.
Θέατρο: Στο έργο English που παρακολουθεί μια παρέα ενηλίκων πριν τις εξετάσεις αγγλικών σε παράνομο φροντιστήριο της Τεχεράνης.
Μουσική: Στην όπερα Omar για έναν μουσουλμάνο σκλάβο.