Ο ήχος από τα χαλίκια στις σόλες των παπουτσιών, το κελάρυσμα του νερού πίσω από τα δέντρα, το ψιθύρισμα του ανέμου στα κλαδιά, οι μυρωδιές από τα βότανα στη μύτη, ο καθαρός αέρας στα πνευμόνια, ο ανοιχτός ουρανός και το επιβλητικό τοπίο στο οπτικό πεδίο
Η πεζοπορία στην ελληνική ύπαιθρο είναι μια συμφωνία ερεθισμάτων που ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις του περιπατητή και αυτό σε συνδυασμό με το σωματικό κέρδος της ήπιας άθλησης και την ψυχολογική αγαλλίαση της άμεσης επαφής με τη φύση συνθέτουν το ολιστικό μπουκέτο οφελών που προσφέρει στον περιηγητή ο πεζοπορικός τουρισμός. Από αυτό το ολοένα ανερχόμενο τουριστικό προϊόν όμως δεν έχει να κερδίσει μόνο αυτός που το προσφέρει αλλά και ο τόπος που το φιλοξενεί.
Πάνω από 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο διαπανούν μόνο οι Γερμανοί, σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις, για να κάνουν διακοπές σε προορισμούς που προσφέρουν δυνατότητες πεζοπορικού τουρισμού. Γενικότερα δε στη Βόρεια Ευρώπη η πεζοπορία αποτελεί την τρίτη δημοφιλέστερη μορφή ήπιας αθλητικής ενασχόλησης μετά την ποδηλασία και την κολύμβηση.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, που νησιά όπως η Σίφνος, η Άνδρος, η Αμοργός και η Φολέγανδρος έχουν τα τελευταία χρόνια αγκαλιάσει αυτό το παραγνωρισμένο είδος τουρισμού, μετατρέποντας τα μονοπάτια τους σε εξαγώγιμο προϊόν σχεδόν εξίσου δυναμικό με τις παραλίες και την τοπική γαστρονομία τους.
Παράλληλα η βελτίωση των υποδομών, η ολοένα καλύτερη σήμανση αλλά και οι συνεχώς αναπτυσσόμενες δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή τεχνολογία στη χαρτογράφηση και την κοινοποίηση μονοπατιών έχουν προκαλέσει τα τελευταία χρόνια μια πρωτοφανή άνθηση της πεζοπορίας.
Πλέον το να εντοπίσεις ένα προσβάσιμο μονοπάτι είναι θέμα μερικών δαχτυλιών στο smartphone σου, ενώ η αμεσότητα των social media, συνδυασμένη με την ανάπτυξη της κουλτούρας των action cams, έχει προσδώσει στις εξορμήσεις στη φύση μια lifestyle φρεσκάδα που μετατρέπει την πιο ήπια από τις δραστηριότητες υπαίθρου σε ένα ευπρόσδεκτο αντίδοτο στην αστική μελαγχολία των ημερών.