Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home News Feed Κοινωνία

Οικονομική δυσμορφία: Τί είναι και γιατί επηρεάζει περισσότερο Gen Z και Millennials

H «οικονομική δυσμορφία» είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται κυρίως σε άτομα νεότερων ηλικιών

από togetherteam
30 Ιουλίου 2024
σε Κοινωνία
Share on FacebookShare on Twitter

Ένα οικονομικό φαινόμενο που φαίνεται να παρατηρείται όλο και περισσότερα σε άτομα νεότερων ηλικιών είναι αυτό που ορισμένοι ειδικοί ονομάζουν οικονομική δυσμορφία.

 

Η Gen Z έχει γενικά μεγαλύτερη ευελιξία στην εργασία και πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τα χρήματα από ό,τι οι γονείς τους. Παρόλα αυτά, δεν αισθάνονται όλοι καλά για το οικονομικό τους μέλλον. Το Business Insider διεξήγαγε πέρυσι μια έρευνα σε περισσότερους από 600 ενήλικες που ανήκουν στην Gen Z σχετικά με τις οικονομικές ευθύνες που τους προκαλούσαν σημαντικό άγχος και σχεδόν οι μισοί δήλωσαν ότι ανησυχούσαν για την αποταμίευση χρημάτων.

 

Η Αμάντα Κλέιμαν, μια ψυχοθεραπεύτρια για οικονομικά ζητήματα που φιλοξενεί ένα podcast με τίτλο «Emotional Investment» (Συναισθηματική επένδυση), όρισε την «οικονομική δυσμορφία» ως «μια αρνητική και μη ρεαλιστική αντίληψη της οικονομικής ευεξίας ή της οικονομικής θέσης κάποιου». Σε έρευνα που διεξήχθη τον Δεκέμβριο από την Credit Karma, το 43% των ερωτηθέντων της Gen Z και το 41% των ερωτηθέντων των millennials ανέφεραν ότι βιώνουν δυσμορφία χρημάτων, ενώ το 25% των ερωτηθέντων της Gen X και το 14% των ερωτηθέντων 59 ετών και άνω δήλωσαν το ίδιο.

Η Κλέιμαν την περιέγραψε ως μια «διάχυτη ανησυχία, επαγρύπνηση – σαν ένα εσωτερικευμένο αίσθημα ανασφάλειας με τα χρήματα», ακόμη και όταν δεν υπάρχουν πιεστικά οικονομικά προβλήματα προς επίλυση και υποστήριξε ότι οι νεότερες γενιές είναι πιο πιθανό να έχουν στρεβλές απόψεις για τα οικονομικά τους, αλλά ότι μπορεί να είναι οικονομικά πιο σταθερές από ό,τι πιστεύουν οι ίδιες.

Σε γενικές γραμμές οι άνθρωποι που είναι επιρρεπείς στην καταστροφολογία «βρίσκουν ότι τα χρήματα είναι κάτι για το οποίο είναι πολύ εύκολο να ανησυχούν», λέει η Κλέιμαν. Υποστήριξε ότι οι άνθρωποι στα μέσα της δεκαετίας των 20 έως των 30 τείνουν επίσης να περνούν περισσότερες μεταβάσεις, μπορεί να αποταμιεύουν για έναν γάμο, ένα σπίτι, μια αλλαγή καριέρας ή μια οικογένεια.

Αλλά πρόσθεσε ότι αυτοί οι άνθρωποι μπορεί επίσης να μην έχουν σαφή ιδέα για το πόσα πρέπει να αποταμιεύσουν. Είπε ότι όσο πιο ασαφής ή αφηρημένος είναι ένας οικονομικός στόχος, τόσο πιο εύκολο είναι να νιώθεις ότι δεν είσαι κοντά στην επίτευξή του. «Όταν βρίσκεστε σε ένα μεταγενέστερο στάδιο της ζωής σας, έχετε λίγο περισσότερες πληροφορίες στις οποίες μπορείτε να έχετε πρόσβαση», είπε.

Η σύγκριση «τροφοδοτεί» την οικονομική δυσμορφία

Η Κλέιμαν υποστήριξε ότι η τάση των νεότερων ανθρώπων να συγκρίνουν τον εαυτό τους με άλλους που βλέπουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσε να διαστρεβλώσει την αίσθηση των οικονομικών τους.

«Δεν μπορούμε ποτέ να γνωρίζουμε όλες τις προσωπικές λεπτομέρειες της οικονομικής εικόνας ενός ατόμου και του ιστορικού του», δήλωσε. «Δημιουργούμε ένα μοτίβο που αφηγείται μια ιστορία με βάση τις ελλιπείς πληροφορίες που συλλέγουμε». Το ζευγάρι με τον ονειρεμένο γάμο μπορεί να έχει χρέη από πιστωτικές κάρτες, ο φίλος που κάνει τέσσερα διεθνή ταξίδια το χρόνο μπορεί να έχει ένα καταπίστευμα.

Ο συνεχής βομβαρδισμός με εικόνες πολυτελών εστιατορίων και άψογων σπιτιών μπορεί να διαιωνίσει την αδικαιολόγητη ανησυχία και αμφιβολία για τα δικά μας οικονομικά. «Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ανοίξουμε το Instagram και να κατακλυζόμαστε από την επιβεβαίωση ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που διασκεδάζουν και πηγαίνουν σε μέρη».

Ενώ οι γονείς μπορούν να διδάξουν στα παιδιά τους πολύτιμα μαθήματα σχετικά με την αποταμίευση, δεν μεταφράζονται όλοι οι κανόνες για τα χρήματα που αφορούσαν τη γενιά X και τους boomers στη σημερινή οικονομία.

Για παράδειγμα, είπε η Κλέιμαν, οι γενιές που μεγάλωσαν στη μεταπολεμική εποχή ήταν πιο πιθανό να έχουν συνταξιοδοτικά προγράμματα, ενώ η συνταξιοδότηση είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοχρηματοδοτούμενη τώρα. Επιπλέον, παράγοντες όπως ο πληθωρισμός και το υψηλότερο κόστος ζωής μπορεί να καταστήσουν δυσκολότερο για τους νεότερους να τηρούν αυστηρά χρονοδιαγράμματα αποταμίευσης.

Tags: Gen Z και Millennialsαποταμίευση χρημάτων άγχοςεσωτερικευμένο αίσθημα ανασφάλειας με τα χρήματα»ευελιξία στην εργασία και πρόσβαση σε πληροφορίεοικονομικές ευθύνεςΟικονομική δυσμορφίαΟικονομική δυσμορφία: Τί είναι και γιατί επηρεάζει περισσότερο Gen Z και Millennialsοικονομική δυσμορφία» είναι ένα φαινόμενο

togetherteam

Related Posts

Κοινωνία

Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες

8 Δεκεμβρίου 2024
Κοινωνία

«#MeToo Ιστορίες γυναικείας ενδυνάμωσης» με τη Ζέτα Δούκα, την Αμαλία Προβελεγγίου και την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους

27 Νοεμβρίου 2024
Κοινωνία

Η δεξιά στροφή της ΕΕ στο μεταναστευτικό πιέζει τη Φον ντερ Λάιεν για περισσότερες απελάσεις

18 Οκτωβρίου 2024
Next Post

Δήμος Γρεβενών: Το Πρόγραμμα Αυγούστου για το «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2024»

ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Έναρξη κατασκευής νέου αιολικού πάρκου 140 MW στην ανατολική Ρουμανία

3 αναφορές την ημέρα για trafficking στις Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr