Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home News Feed Κοινωνία

Πανελλήνιες 2022 – Εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των υποψηφίων

Χειρότερες από κάθε χρονιά;

από togetherteam
8 Ιουνίου 2022
σε Κοινωνία
Share on FacebookShare on Twitter

Με συννεφιασμένο πρόσωπο βγήκαν την Δευτέρα από τα εξεταστικά κέντρα πολλοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Τα δύσκολα θέματα που έπεσαν στα μαθήματα προσανατολισμού, κυρίως στα Αρχαία και τα Μαθηματικά  έριξαν το ηθικό πολλών υποψηφίων.

Γονείς υποψηφίων εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους τονίζοντας ότι η επιτροπή εξετάσεων φαίνεται ότι ξέχασε ότι τα παιδιά αυτά τα δύο κρίσιμα χρόνια, Β΄ και Γ΄ Λυκείου, τα πέρασαν μακριά από τις σχολικές αίθουσες λόγω πανδημίας.

Σε μαθητές που δεν είχαν ούτε την ευκαιρία των ενδοσχολικών γραπτών εξετάσεων δεν θα έπρεπε τα θέματα να είναι αναλόγως προσαρμοσμένα σε αυτά που διδάχτηκαν;  ρωτούσαν δεικτικά πολλοί γονείς.

Ήδη οι εκτιμήσεις έμπειρων βαθμολογητών με κριτήριο το δείκτη δυσκολίας των θεμάτων στα Αρχαία και στα Μαθηματικά κάνουν λόγο για αποτυχία κοντά στο 50% για το πρώτο και κοντά στο 60% για το δεύτερο μάθημα. Ορισμένοι μάλιστα εκτιμούν ότι κάτω από τις ιδιαίτερες μαθησιακές συνθήκες των τριών σχεδόν τελευταίων χρόνων δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για το πως θα ανταποκριθούν οι υποψήφιοι στα θέματα των Πανελλαδικών και πως θα διαμορφωθούν οι επιδόσεις τους, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχουμε εκπλήξεις ακόμη χειρότερων βαθμολογιών.

Είναι αλήθεια, αν και δεν χωράει στην «κανονικότητα» του υπουργείου Παιδείας ότι οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολες για τους υποψηφίους. Οι υποψήφιοι που διαγωνίζονται φέτος έχασαν το τελευταίο τρίμηνο, όταν ήταν μαθητές της Α΄ Λυκείου και στη Β΄ Λυκείου έκαναν έξι μήνες τηλεκπαίδευση που όπως είναι γνωστό δεν λειτούργησε, αφήνοντας τεράστια κενά. Καμία από τις δύο χρονιές δεν έδωσαν προαγωγικές εξετάσεις, συνεπώς δεν έχουν καμία εμπειρία εξετάσεων καθώς τελευταία φορά που συμμετείχαν σε εξετάσεις ήταν όταν φοιτούσαν στη Γ΄ Γυμνασίου. Στη Γ΄ Λυκείου χιλιάδες μαθητές μολύνθηκαν και έχασαν μαθήματα, ή είχαν άπειρες κενές ώρες λόγω  της μόλυνσης των εκπαιδευτικών τους. Να μη ξεχνάμε επίσης ότι αρκετοί από τους 30.000 νεκρούς της πανδημίας ήταν γονείς ή στενοί συγγενείς των υποψηφίων.

Σε σημείωμά του ο Πανεπιστημιακός Βασίλης Τσάφος σημειώνει ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες που εξετάζονται έχουν δώσει ελάχιστες εξετάσεις λόγω τηλε-εκπαίδευσης. Η εξεταστέα ύλη που ανακοινώνεται στην αρχή της χρονιάς είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων. Και παραμένει η ίδια ως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Έστω και εάν κάποια σχολεία κλείνουν σταδιακά λόγω κρουσμάτων. Έστω και εάν αρκετοί τελειόφοιτοι νοσούν και αναγκάζονται να μείνουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η μόνη λύση που προκρίνεται από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τα σχολεία που ρητά δηλώνουν ότι στις συγκεκριμένες συνθήκες αδυνατούν να καλύψουν την εξεταστέα ύλη είναι να διδαχθούν οι ενότητες προσχηματικά με κατάργηση όλων των μη πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων. Σημασία έχει να “κλείσει” η ύλη.

Αναρωτήθηκαν άραγε ποιοι ευνοούνται από μια τέτοια επιλογή; Και κυρίως πόσο απαξιώνεται το ίδιο το δημόσιο σχολείο στη διεκπεραιωτική αυτή λειτουργία του ως ταμιευτηρίου γνώσεων και μάλιστα σε μια “fast -track” εκδοχή;

Και η επιλογή των θεμάτων έρχεται να επιβεβαιώσει τις προθέσεις: Επιλέγονται στο διδαγμένο κείμενο 2 ενότητες από τα τελευταία κείμενα. Από αυτά που σε αρκετά δημόσια σχολεία “διδάχτηκαν” με αυτή την προσχηματική και αυτο-ακυρωτική διαδικασία.

Και για το “αδίδακτο” κείμενο επιλέγεται Θουκυδίδης, και μάλιστα ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κείμενο που προϋποθέτει όχι μόνο γνώση αλλά και εξοικείωση με το ιδιαίτερο ύφος και τη διακριτή δόμηση της ιστορικής γραφής του συγκεκριμένου συγγραφέα. Προϋποθέτει δηλαδή άλλου είδους προσέγγιση, που δεν μπορεί να χωρέσει στα στενά όρια της διακεκομμένης εκπαίδευσης ή της παρωδίας της τηλε-εκπαίδευσης.

«Δεν θα σταθώ στις άστοχες και λανθασμένες οδηγίες που στάλθηκαν από την επιτροπή των εξετάσεων. Το έγκλημα για το δημόσιο σχολείο επιτελείται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς» επισημαίνει ο Βασίλης Τσάφος.

Tags: together free pressμαθητέςΠανελλαδικές 2022τηλεκπαίδευση

togetherteam

Related Posts

Κοινωνία

Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες

8 Δεκεμβρίου 2024
Κοινωνία

«#MeToo Ιστορίες γυναικείας ενδυνάμωσης» με τη Ζέτα Δούκα, την Αμαλία Προβελεγγίου και την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους

27 Νοεμβρίου 2024
Κοινωνία

Η δεξιά στροφή της ΕΕ στο μεταναστευτικό πιέζει τη Φον ντερ Λάιεν για περισσότερες απελάσεις

18 Οκτωβρίου 2024
Next Post

Thessaloniki Buskers Festival Park Edition

Νέο φάρμακο αυξάνει το προσδόκιμο ζωής σε ασθενείς με προχωρημένο καρκίνο του μαστού

ΟΗΕ - Ο πόλεμος στην Ουκρανία προκαλεί τη μεγαλύτερη αύξηση του κόστους ζωής εδώ και μια γενιά

Highlights

Οικολογική Κίνηση Κοζάνης – Εκδήλωση: “Δίκαιη Μετάβαση” Με την μάτια της νεολαίας

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr