Πολλοί νέοι που ανήκουν στην Gen Z συσσωρεύουν ταχύτατα χρέη από πιστωτικές κάρτες. Μια μελέτη της TransUnion διαπίστωσε ότι, με προσαρμογή στον πληθωρισμό, το μέσο χρέος σε πιστωτικές κάρτες για κάποιον που ήταν 22 έως 24 ετών στα τέλη του περασμένου έτους ήταν 2.834 δολάρια, μια αύξηση 26% από το μέσο ποσό για τους millennials που ήταν στην ίδια ηλικία πριν από μια δεκαετία.
Η μελέτη έδειξε επίσης ότι η Gen Z ήταν πολύ πιο άνετη με τις πιστωτικές κάρτες από ό,τι οι προηγούμενες γενιές: Άνοιγαν περισσότερες κάρτες, ήταν πιο πιθανό να καθυστερήσουν τις πληρωμές και χρησιμοποιούσαν τις κάρτες για περισσότερα είδη αγορών.
Στοιχεία της Credit Karma δείχνουν ότι οι Gen Zers αποκτούν χρέος με ταχύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα, όπως αναφέρει το Business Insider. Ο συνδυασμός μιας ολοένα και πιο ταραγμένης οικονομίας και της επιθυμίας της Gen Z να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο μέσω πανδημικών «εκδικητικών δαπανών» έχει αφήσει πολλά μέλη της γενιάς υπερβολικά εξαρτημένα από την πίστωση.
«Η Gen Z δίνει πραγματικά προτεραιότητα στη διασκέδαση έναντι των οικονομικών, όταν πρόκειται για πράγματα όπως το φαγητό έξω, τα ψώνια και τα ταξίδια», λέει η Κόρτνεϊ Άλεβ, συνήγορος καταναλωτών στην Credit Karma. «Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είχαν απλώς λιγότερα χρόνια κέρδους εξηγεί γιατί το χρέος τους από πιστωτικές κάρτες αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό».
Η Gez «αγκαλιάζει» τις πιστωτικές κάρτες
Παρόλο που τα συνολικά επίπεδα χρέους της γενιάς Z είναι ακόμη χαμηλότερα από εκείνα των παλαιότερων γενεών, η πρώιμη εξάρτηση των νέων καταναλωτών από τις πιστωτικές κάρτες θέτει σε κίνδυνο το οικονομικό τους μέλλον. «Τα οικονομικά βάρη που αντιμετωπίζει σήμερα η Gen Z μπορεί πραγματικά να έχουν μακροχρόνιες επιπτώσεις στη ζωή τους», λέει η Αλεβ, «συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς τους να επιτύχουν βασικά ορόσημα, όπως η καθυστέρηση μεγάλων στιγμών όπως ο γάμος, η αγορά σπιτιού ή η δημιουργία οικογένειας μέχρι να νιώσουν πιο ασφαλείς οικονομικά».
Εν μέρει, το ενδιαφέρον της Gen Z για τις πιστωτικές κάρτες οφείλεται απλώς στην πορεία της τεχνολογικής προόδου, καθώς έχουν περισσότερες επιλογές πληρωμών από οποιαδήποτε άλλη γενιά πριν από αυτούς και έχουν αγκαλιάσει τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις εναλλακτικές μεθόδους πίστωσης, όπως τα ψηφιακά πορτοφόλια και οι εφαρμογές buy-now-pay-later.
Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες πιστωτικών καρτών έχουν στοχεύσει τους νέους ως πρόθυμους νέους πελάτες.
Υπάρχουν επίσης και συγκεκριμένη οικονομικοί λόγοι για τους οποίους η Gen Z έπεσε με τα μούτρα στην πίστωση. Οι περιορισμοί της πανδημίας, ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια τους έπληξαν σκληρά καθώς ξεκινούσαν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Καθώς οι νέοι αναζητούσαν λύσεις για τις οικονομικές αυτές πιέσεις και καθώς τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών μειώνονταν, οι εταιρείες πιστωτικών καρτών ήταν περισσότερο από πρόθυμες να κάνουν μια προσφορά στην Gen Z.
Οι εταιρείες διευκόλυναν την απόκτηση πίστωσης το 2021 και το 2022, επιτρέποντας σε άτομα με χαμηλότερη πιστωτική βαθμολογία να έχουν πρόσβαση σε κάρτες για τις οποίες προηγουμένως δεν θα ήταν επιλέξιμες. Οι νέοι άνοιξαν πιστωτικές κάρτες με ταχύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο πειρασμός να χρησιμοποιήσουν αυτές τις κάρτες ήταν μεγάλος. Η Credit Karma διαπίστωσε ότι το μέσο χρέος των μελών της Gen Z σε πιστωτικές κάρτες αυξήθηκε κατά 3,2% από το πρώτο τρίμηνο έως το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ το μέσο χρέος των millennials, των Gen Xers και των baby boomers αυξήθηκε κατά 2,4%, 2% και 1,6% αντίστοιχα.
Ενώ τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών στις ΗΠΑ μειώθηκαν στις αρχές της πανδημίας, οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν άργησαν να αρχίσουν να συσσωρεύουν χρέη ξανά. Τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών αυξήθηκαν κατά 396 δισ. δολάρια από το πρώτο τρίμηνο του 2021, δηλαδή κατά 51%.
Πηγή: ΟΤ