Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home ID

Ποιοι είναι οι Millennials;

από Κέλλυ Γρηγοριάδου
8 Νοεμβρίου 2018
σε ID, News Feed, Επιστήμη - Tech, Κόσμος
Share on FacebookShare on Twitter

Πρώτα εμφανίστηκαν στο προσκήνιο οι λεγόμενοι Baby Boomers, η γενιά δηλαδή που γεννήθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, από το 1946 έως το 1964, και της οποίας μεγάλο μέρος έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί.

Πρόκειται για την πολυπληθέστερη γενιά, καθώς τότε παρουσιάστηκε μια εκρηκτική αύξηση στις γεννήσεις. Θεωρείται η γενιά των κοινωνικών κινημάτων και επαναστάσεων, αλλά και αυτή που διόγκωσε τις υποχρεώσεις του κοινωνικού κράτους, ειδικά στην Ευρώπη, καταδικάζοντάς το σε συρρίκνωση.

Αργότερα η σκυτάλη πέρασε στην Generation X, τη γενιά των σημερινών 45άρηδων, η οποία γεννήθηκε μετά την οικονομική ανάκαμψη, που ήρθε σταδιακά μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Χρονικά τοποθετείται από το 1965 έως τις αρχές της δεκαετίας του ’80, και βίωσε την επιτάχυνση της παγκοσμιοποίησης, την έκρηξη του AIDS, την είσοδο της γυναίκας στην αγορά εργασίας, την έξαρση των διαζυγίων, το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, τη σημαντικότερη σύγχρονη παγκόσμια οικονομική κρίση (για την οποία είναι συνυπεύθυνη μαζί με τους baby boomers) και τη δημιουργία της τεχνολογικής και επικοινωνιακής επανάστασης.

Οι Millennials ή αλλιώς Generation Y, είναι η αμέσως επόμενη γενιά, στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000. Είναι νέοι, εθισμένοι στην τεχνολογία, άθεοι (σε μεγαλύτερο ποσοστό από την προηγούμενη γενιά) και σε σημαντικό ποσοστό άνεργοι (συγκριτικά με τους γονείς τους στην ίδια ηλικία), ως εκ τούτου με χαμηλότερη αγοραστική δύναμη. Η γενιά αυτή παντρεύεται σε μεγαλύτερη ηλικία ενώ εμφανίζεται να είναι η λιγότερο ευνοημένη από την ανάκαμψη σε Ευρώπη και ΗΠΑ μετά την κρίση του 2008 – ο μέσος όρος των εισοδημάτων της έχει μειωθεί σε διπλάσιο ποσοστό από αυτό του γενικού πληθυσμού των ενηλίκων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, πρόκειται για άτομα που παραμένουν περισσότερο χρόνο κάτω από την οικογενειακή στέγη, που αποταμιεύουν ελάχιστα και επιδιώκουν την εμπειρία, όχι την ιδιοκτησία – το 78% των Μillennials θα προτιμούσε να ξοδέψει χρήματα για μια εμπειρία παρά για κάποιο υλικό αγαθό (ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί υψηλή προτεραιότητα μόνον για το 15% των σημερινών νέων). Ήδη, η οικονομία και οι αγορές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στις ανάγκες και επιθυμίες της γενιάς αυτής.

Οι δαπάνες τους προσανατολίζονται σε τομείς όπως ταξίδια, ψυχαγωγία, τεχνολογία, διαδικτυακό στοιχηματισμό, social media, συνδρομητική τηλεόραση, αλυσίδες εστιατορίων, αεροπορικές και πλατφόρμες ψηφιακής διανομής ή αναπαραγωγής βίντεο και μουσικής. Κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου, αναζητούν κουπόνια και online deals, βλέπουν ελάχιστα τηλεόραση, επιλέγουν το διαδίκτυο για την ενημέρωση και τη διασκέδασή τους.

Τον «εθισμό» τους στο διαδίκτυο και στο κινητό τους, τον γνωρίζουν πλέον οι επιχειρήσεις που έχουν σπεύσει να δημιουργήσουν μια online αγοραστική εμπειρία, βελτιστοποιημένη για κάθε mobile συσκευή (με ευδιάκριτες εικόνες και buttons στο mobile site, καθώς και ταχύτατη φόρτωση), να ανεβάσουν ποιοτικό και πολύτιμο περιεχόμενο (content marketing – εξάλλου, πρόκειται για μία αγορά την οποία αφήνουν αδιάφορη οι παραδοσιακές διαφημίσεις) και να προσφέρουν ευκαιρίες για social sharing, καθότι πρόκειται για μια γενιά που επιζητά τη γνώμη του κύκλου της.

Καταγράφουν, επίσης, τα σχόλιά τους, ενθαρρύνουν την επικοινωνία μαζί τους, «προσλαμβάνουν» αυτούς που είναι ιδιαίτερα ενεργοί σε κάποιο από τα social media (influencers), ανεβάζουν videos (η νέα γενιά αφιερώνει πολύ χρόνο παρακολουθώντας online videos), ενώ έχουν φροντίσει να ανοίξουν λογαριασμό σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι κλάδοι που προαναφέρθηκαν βιώνουν τα τελευταία χρόνια ταχύτατη ανάπτυξη, σε αντίθεση με παραδοσιακούς κλάδους, όπως αυτοκινητοβιομηχανίες, κατασκευαστές τηλεοράσεων ή καταναλωτικά αγαθά. Μάλιστα, μόλις το 10% των γυναικών αυτής της γενιάς έχει προτεραιότητα την αγορά μιας πολυτελούς τσάντας σε αντίθεση με την ακριβώς προηγούμενη γενιά που μεγέθυνε τη βιομηχανία των πολυτελών αγαθών.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair και η EasyJet, γνωρίζουν σημαντική ανάκαμψη των μετοχών τους τα τελευταία χρόνια. Στιγμές δόξας επίσης βιώνουν αρκετά χιονοδρομικά κέντρα του εξωτερικού, αλλά και εταιρείες που ανήκουν στην οικονομία του διαμοιρασμού, όπως η Airbnb, η εταιρεία μίσθωσης κατοικιών σε τουρίστες. Ακόμη και η Hilton εγκαινίασε πρόσφατα μία νέα αλυσίδα που απευθύνεται στους σημερινούς 20άρηδες και 30άρηδες.

Ιδιαίτερα στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, οι Millennials είναι μορφωμένοι με αβέβαιο όμως μέλλον (ποιος, αλήθεια, ξεχνά την κατ’ ευφημισμόν «γενιά των 700 ευρώ»). Σύμφωνα με έρευνα, τέσσερις στους 10 δηλώνουν ότι τους πνίγει το χρέος. Πολλοί εκ αυτών βρίσκονται εκτός της αγοράς εργασίας ή υποαπασχολούνται, ενώ αρκετοί έχουν μεταναστεύσει σε άλλες χώρες, πιο ανεπτυγμένες, για να αναζητήσουν καλύτερη τύχη – στην Ελλάδα μόνο, 300.000 νέοι επιστήμονες εγκατέλειψαν τη χώρα εν καιρώ κρίσης.

Οι επικριτές χαρακτηρίζουν τους Millennials ως «τη γενιά του εγώ». Μελέτες έχουν δείξει ότι, σε μεγάλο ποσοστό, πρόκειται για εγωκεντρικά άτομα, που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη φήμη και την εικόνα τους και λιγότερο στο «εμείς». Ζουν στον δικό τους κόσμο των check-in, του Facebook, των social media, του Instagram, των selfie και των Photoshop, των like, των follower κ.ά. Είναι η γενιά που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς το smartphone ή το tablet (το 83% αυτών κοιμάται με τα κινητά ανοικτά δίπλα στο κρεβάτι τους), πόσω μάλλον όταν διαπιστώνει ότι δεν έχει σύνδεση στο διαδίκτυο.

Όσον αφορά τη γενιά που γεννήθηκε μετά τους Millennials, δεν έχει αποκτήσει ακόμα συγκεκριμένο όνομα, χαρακτηριστικά ή εύρος ημερομηνιών γέννησης. Κάποιοι τους αποκαλούν Generation Z, τοποθετώντας τους στα μέσα της δεκαετίας του 1990.

 

Πηγή

Tags: marketermillenialssocial mediaγενιέςδιαδίκτυο

Κέλλυ Γρηγοριάδου

Εκδότρια του Together Free Press και του Togethermag.gr Θα την βρείτε ανάμεσα σε γραμμές, λέξεις, κόλλες, σημειώσεις, σβήστρες, μολύβια και καλώδια. Καταναλώνει εικόνες, αισθητική, περιεχόμενο και μηνύματα. Ασχολείται σοβαρά και ανθρωπολογικά με τα ποπ σημεία των καιρών Είναι μια φανατική του Τοgether που δημιουργεί το περιεχόμενό του. Με αυτήν την σειρά. Αγαπάει τον σκύλο της, τις ταινίες του Tim Burton και μπορεί να ακούσει Dead Kennedys και Nouvelle Vague ταυτόχρονα. Ξεκίνησε έχοντας στο μυαλό της πως θα ενθουσιαζόταν αν μπορούσε να κάνει τους συνανθρώπους της να ενθουσιαστούν με πράγματα που την ενθουσιάζουν.

Related Posts

News Feed

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

29 Απριλίου 2025
News Feed

Έρευνα: Η διακοπή  του scrolling αντιστρέφει τη γήρανση του εγκεφάλου

29 Απριλίου 2025
ID

Διαγωνισμός καινοτομίας #ECOTOURS

15 Απριλίου 2025
Next Post

Λευτέρης Γιοβανίδης: «Aς έχουμε ανοιχτή την πόρτα»

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά του Φασισμού | Die Welle (Το Κύμα) # PLAYER

RICHARD PRINCE: ο εναλλακτικός και προκλητικός καλλιτέχνης από τον Παναμά

Highlights

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Οι Faces επανενώνονται για ένα νέο άλμπουμ

Iσπανία: Σε τροχόσπιτα καταφεύγουν οι κάτοικοι

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr