Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home Οικονομία

H χρυσή εποχή των σούπερ μάρκετ

Αύξηση 31% στις πωλήσεις μέσα σε μία τετραετία

togetherteam από togetherteam
17 Νοεμβρίου 2022
σε Οικονομία
H χρυσή εποχή των σούπερ μάρκετ
Share on FacebookShare on Twitter

Τη «χρυσή» τους εποχή φαίνεται πως διανύουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων, ρευστότητας και κερδοφορίας και το 2021, όπως προκύπτει από την ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» των εκδόσεων BOUSSIAS.

Οι αυξήσεις στα κέρδη των σούπερ μάρκετ

Συγκεκριμένα, οι 34 επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ του δείγματος που χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της ειδικής έκδοσης, παρουσίασαν πωλήσεις αξίας 10,11 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 237,97 εκατ. ευρώ ή κατά 2,41% συγκριτικά με το 2020 και κατά 9,54% συγκριτικά με το 2019, οπότε οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί στα 9,11 δισ. ευρώ

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, καθώς το 2020 αυξήθηκαν κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54%, το 2019 κατά 511,54 εκατ. ευρώ ή 5,95%, το 2018 κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή 3,56% και το 2017 κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή 7,51% συγκριτικά με το 2016, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 7,79 δισ. ευρώ.

Πώς εξηγούνται οι αυξημένες πωλήσεις

Συνολικά, δηλαδή, την εν λόγω τετραετία η αύξηση των πωλήσεων υπερέβη το 31% και τα 2,42 δισ. ευρώ, πράγμα που αποδίδεται, πρώτον, στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, δεύτερον, στην πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος, τρίτον, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και, τέταρτον, στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Τα σούπερ μάρκετ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις

Στην ανάλυση όπου εξετάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη των δέκα μεγαλύτερων από άποψη πωλήσεων εταιρειών του κλάδου -λαμβάνοντας υπόψιν και τους ενοποιημένους ισολογισμούς όσων εξ αυτών δημοσιεύουν-, φαίνεται ότι τις υψηλότερες πωλήσεις, και δη με την μεγαλύτερη αύξηση σε αξία στον κλάδο, τις είχε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ). Ήταν της τάξης των 3,99 δισ. ευρώ, προσαυξημένες κατά 5,12% έναντι του 2020 ή κατά 194 εκατ. ευρώ, που έφεραν τον όμιλο μια ανάσα πριν το όριο των 4 δισ. ευρώ. Αυτά τα 194 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε πωλήσεις μεγαλύτερες της όγδοης επιχείρησης του δείγματος στην κλίμακα κατάταξης των 34 εταιρειών, βάσει του τζίρου τους.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος με ετήσιες πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, μειωμένες σημαντικά κατά 54,40 εκατ. ευρώ ή κατά 2,69% συγκριτικά με το 2020.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Μετρό με αύξηση πωλήσεων 2,69% και ετήσιο τζίρο 1,37 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Δ. Μασούτης με αμετάβλητες πωλήσεις (αύξηση 0,11%) στα 883,47 εκατ. ευρώ.

Αθροιστικά οι 10 μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσίασαν το 2021 νέα αύξηση των κερδών τους συγκριτικά με το 2020. Συνολικά οι 10 μεγάλοι οργανισμοί του κλάδου εμφάνισαν καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (κέρδη) 195,65 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,91% συγκριτικά με το 2020, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 167,35 εκατ. ευρώ.

Ως εκ τούτου ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των «δέκα» ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,99% έναντι 1,75% το 2020 (και 0,72% το 2019). H καθαρή κερδοφορία του συνόλου των 34 εταιρειών του δείγματος το 2021 ήταν λίγο υψηλότερη, κατά 16,87%, και διαμορφώθηκε σε 221,96 εκατ. ευρώ έναντι 189,92 εκατ. ευρώ το 2020. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε το 2021 σε 2,20% έναντι 1,92% το 2020. Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, η εξέλιξη αυτή ήταν αποτέλεσμα των εξελίξεων μάλλον στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και στους ομίλους του κλάδου παρά μιας γενικότερης τάσης ανάπτυξης της κερδοφορίας, αφού οι οκτώ μεταξύ των «δέκα» κατέγραψαν αύξηση κερδών έναντι μόλις έντεκα εκ των υπολοίπων εικοσιτεσσάρων.

Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους δείκτες κερδοφορίας, ο δείκτης συνολικού μικτού κέρδους για τους δέκα μεγαλύτερους ομίλους και εταιρείες έμεινε σταθερός στο 27,15% έναντι 27,05%. Το λειτουργικό κόστος παρά την αύξησή του ως αξία κατά 3,34%, ως δείκτης έμεινε σταθερός 23,74% έναντι 23,58%, ενώ το χρηματοοικονομικό κόστος παρότι ως αξία μειώθηκε κατά 6,46%, ως δείκτης έμεινε σχεδόν αμετάβλητος στο 1,13% έναντι 1,25%. Ως εκ τούτου ο δείκτης λειτουργικού περιθωρίου κέρδους (EBIT προ χρηματοοικονομικού κόστους) έμεινε επίσης σταθερός στο 3,41% έναντι 3,48%.

Μια πιο ρεαλιστική εικόνα δίνει και ο δείκτης προ χρηματοοικονομικού κόστους και αποσβέσεων (EBITDA), ο οποίος, ενσωματώνοντας την αυξητική τάση των αποσβέσεων και ειδικά των αποσβέσεων μισθώσεων (που πρωτοεμφανίστηκαν το 2019), δεν παρουσίασε αξιόλογη μεταβολή και διαμορφώθηκε σε υψηλά επίπεδα για τον κλάδο συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, από 6,25% το 2020 σε 6,19% το 2021 για τους «δέκα» μεγαλύτερους ομίλους και επιχειρήσεις και από 6,24% σε 6,23% αντίστοιχα για τις 34 εταιρείες.

Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
udemy free download
download samsung firmware
Download WordPress Themes Free
udemy paid course free download
Tags: κρίσησούπερ μάρκετ
togetherteam

togetherteam

Related Posts

Economist – Η πρωτιά της Ελλάδας στην οικονομία
Οικονομία

Economist – Η πρωτιά της Ελλάδας στην οικονομία

19 Δεκεμβρίου 2022
Σε 24 δόσεις αντί 12 θα ρυθμίζονται οι οφειλές στον e-ΕΦΚΑ
Οικονομία

Σε 24 δόσεις αντί 12 θα ρυθμίζονται οι οφειλές στον e-ΕΦΚΑ

2 Δεκεμβρίου 2022
Λιανικό εμπόριο – «Βρόχος» για 8 στις 10 επιχειρήσεις η ενεργειακή ακρίβεια
Οικονομία

Λιανικό εμπόριο – «Βρόχος» για 8 στις 10 επιχειρήσεις η ενεργειακή ακρίβεια

1 Δεκεμβρίου 2022
Next Post
Λογοκρίνοντας τους στίχους

Λογοκρίνοντας τους στίχους

«Χριστούγεννα για όλους» στην Φλώρινα

«Χριστούγεννα για όλους» στην Φλώρινα

ΕΕΚΕ – «Αντιμετώπιση της εφηβικής παχυσαρκίας του Food4Inclusion»

ΕΕΚΕ - «Αντιμετώπιση της εφηβικής παχυσαρκίας του Food4Inclusion»

Highlights

«Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» η παράσταση της παιδικής σκηνής του ΔΗ.Π.ΕΘΕ. Κοζάνης σε λίγες μέρες ανοίγει αυλαία

ΕΕΚΕ: Αγωνία των καταναλωτών για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών του 

Το συμβολικό ρολόι Doomsday Clock έβαλε τους δείκτες του Ρολογιού της Κρίσης

Πεζοπορία στις Πρέσπες!

Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ιδρύματος Ωνάση για το

Υποκλοπές: Οι 10 συστάσεις της PEGA προς την ελληνική κυβέρνηση

Advertising

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Τogether n.64

© 2018 Together Magazine – Powered & Developed by webable.gr

Download WordPress Themes Free
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
free download udemy course
download xiomi firmware
Download WordPress Themes Free
free download udemy paid course
No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr