Together
Together
Together
No Result
View All Result
Home News Feed Κοινωνία

Δε βοήθησαν οι εκπτώσεις εφτά στις δέκα επιχειρήσεις

Θα συνεχίσουν τις προσφορές ακόμα και μετά το τέλος της εκπτωτικής περιόδου περίπου εφτά στις δέκα (71%) εμπορικές επιχειρήσεις

από togetherteam
26 Φεβρουαρίου 2022
σε Κοινωνία, Χωρίς κατηγορία
Share on FacebookShare on Twitter

Θα συνεχίσουν τις προσφορές ακόμα και μετά το τέλος της εκπτωτικής περιόδου περίπου εφτά στις δέκα (71%) εμπορικές επιχειρήσεις, αφού η κίνηση στην αγορά κατά τις χειμερινές εκπτώσεις δεν ήταν η προσδοκώμενη. Την ίδια στιγμή, η «θηλιά« σφίγγει περαιτέρω στο «λαιμό» των εμπόρων, αφού το 73% αναγκάζεται να αγοράζει προϊόντα σε τιμές υψηλότερες μέχρι και 30%.

Παράλληλα, οι επιχειρήσεις που είχαν δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικού καταστήματος (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν.

Τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας για την κίνηση των πωλήσεων κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων σε πανελλαδικό δείγμα επιχειρήσεων που διεξάγει το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ. της ΕΣΕE).

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας:

Για το 32% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρσι, για το 29% στα ίδια επίπεδα, ενώ στο 39% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021.

Τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται με βάση: α) τον κλάδο δραστηριότητας, β) την περιοχή και γ) το μέγεθος της επιχείρησης.

Σε κλαδικό επίπεδο χαμηλότερες επιδόσεις καταγράφονται στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού (το 52% των επιχειρήσεων κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με πέρσι). Αντίθετα, καλύτερη εικόνα παρουσιάζει ο κλάδος αθλητικού εξοπλισμού και ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία/παιχνίδια κα), όπου το 48% των επιχειρήσεων παρουσίασε άνοδο των πωλήσεων σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις από τη γενική κατανομή.

Σε δυσμενέστερη θέση οι μικρότερες επιχειρήσεις

Σε επίπεδο μεγέθους της επιχείρησης, σε όρους κύκλου εργασιών, σε δυσμενέστερη θέση βρίσκονται οι μικρότερες, καθώς το 40% σημείωσε χαμηλότερες πωλήσεις. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, οι επιδόσεις είναι πιο ενθαρρυντικές με το 37% των επιχειρήσεων να κινείται σε υψηλότερα επίπεδα φέτος έναντι της περυσινής αντίστοιχης περιόδου.

Επίσης, οι επιχειρήσεις που είχαν δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικού καταστήματος (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις (34%) σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν. Να σημειωθεί ότι από τις επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα και εκτός φυσικού καταστήματος, το 28% απέκτησε αυτήν τη δυνατότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων αναδείχθηκε η πρώτη περίοδος τον Ιανουάριο για το 38% των επιχειρήσεων, έπειτα ακολούθησε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου (24%), ενώ για σημαντικό μερίδιο επιχειρηματιών δεν σημειώθηκε κάποια διαφορά μεταξύ των περιόδων.

Συγκρατημένοι οι καταναλωτές

Πιο συγκρατημένους στις αγορές τους χαρακτήρισε τους καταναλωτές το 94% των επιχειρήσεων, ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 5% σε σχέση με πέρυσι. Ιδίως για τα προϊόντα που παραδοσιακά δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση, την κατάσταση έκαναν ακόμα πιο δύσκολη οι πρόσφατες ανατιμήσεις.

Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, η αγορά θα πρέπει να διανύσει μεγάλη απόσταση για να επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς και χρειάζεται ισχυρή στήριξη γι’ αυτό. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τη σύγκριση της φετινής εκπτωτικής περιόδου με αυτήν του χειμώνα του 2019, δηλαδή την περίοδο προ της πανδημίας. Ενδεικτικά η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι το 89% των επιχειρήσεων εμφάνισαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2019.

«Καίει» το ενεργειακό κόστος

Ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων έχει προκαλέσει η υψηλή αύξηση του ενεργειακού κόστους. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το 80% από αυτές ο αρνητικός αντίκτυπος αξιολογείται από πολύ έως πάρα πολύ ισχυρός, όταν δυο μήνες νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε στο 61%. Αυτό, σε συνδυασμό, με το ότι οι επιχειρήσεις παρουσιάζουν πολύ χαμηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τα μέτρα στήριξης για τις ανατιμήσεις και τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, συνηγορεί στην συνεχή πίεση του επιχειρηματικού κόσμου.

*ethnos.gr

Tags: εκπτώσειςεμπορικός κόσμος

togetherteam

Related Posts

Snapshot, from the first day of capital controls, in Athens, June 29, 2015 / Στιγμιότυπα, από την πρώτη μέρα ελέγχου κεφαλαίων, στην Αθήνα, 29 Ιουνίου, 2015
Χωρίς κατηγορία

Έρευνα: «Ο μισθός δεν φθάνει» για πάνω από τους μισούς εργαζόμενους

29 Ιανουαρίου 2025
Κοινωνία

Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες

8 Δεκεμβρίου 2024
Κοινωνία

«#MeToo Ιστορίες γυναικείας ενδυνάμωσης» με τη Ζέτα Δούκα, την Αμαλία Προβελεγγίου και την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους

27 Νοεμβρίου 2024
Next Post

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει

Μεταξάς Κοζάνης – Ένα ορεινό στολίδι στις νότιες πλαγιές των Καμβουνίων

Το 24o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με το βλέμμα στην Ουκρανία

Highlights

Μαζί στη Διαδρομή για τη Δίκαιη Μετάβαση

Νεολαία για μια Δίκαιη Μετάβαση: Εργαλειοθήκη Συμμετοχής στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης

Έκθεση για τη Συμμετοχή των Νέων στη Δίκαιη Μετάβαση: Παραδείγματα από 12 Κράτη-Μέλη της ΕΕ

Μια νέα συμμαχία για τη Δίκαιη Μετάβαση με πρωταγωνιστές τους νέους από το Together & το Green Tank

Ο ρόλος της νεολαίας στη Δίκαιη Μετάβαση: Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας

Επίδομα παιδιού: Κλείνει αύριο 30 Απριλίου προσωρινά η πλατφόρμα

Connect with TOGETHER

Advertising

Contact us

info@togethermag.gr
ad@togethermag.gr
24610 25600
ΑΡΧΕΛΑΟΥ 25
ΚΟΖΑΝΗ

Mailing list

Subscribe to the Τοgether newsletter

Get the day on Together straight to your inbox

Together n. 67

Together n. 67

© 2018 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr

No Result
View All Result
  • News Feed
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Επιστήμη – Tech
    • Κόσμος
    • Υγεία
    • Animals
    • Περιβάλλον
  • Life & Culture
    • Μουσική
    • Βιβλίο
    • Σινεμά
    • Θέατρο
    • Φωτογραφία
    • Εικαστικά
    • Design
    • Σειρές
    • Travel
    • Wellbeing
    • Fashion
    • Γαστρονομία
    • Picks
  • ID
    • To Ερωτηματολόγιο του Προυστ
    • Togethergram
    • Togetherωτήσεις
    • Πρόσωπα
  • #opinions
  • Μανταλάκι
  • Διαφήμιση

© 2019 Together Magazine - Powered & Developed by webable.gr